content top

דיאטה לאחר תקופת הלידה

תזונה חשובה לדיאטה

בחרת שלא להניק לאחר הלידה. אם כך, האפשרויות שעומדות בפנייך הן רבות יותר משל נשים מניקות, ותוכלי, מיד לאחר שיתייבש חלבך להתחיל בדיאטה נמרצת על מנת להשיג את משקל גופך הקודם או אולי משקל גוף אידיאלי חדש. את לא מוגבלת במאכלים שונים של אישה מניקה ואת יכולה להקפיד על אורח חיים נמרץ כבר מעכשיו. יחד עם זאת, נרמוז כאן כי במידה ותחליטי להניק יש הרבה מאד יתרונות בדיאטה בהנקה, שאינן קיימות בדיאטה רגילה לאחר לידה ללא הנקה.

 

מה עושים קודם?

 

מחליטים על סוג הדיאטה שאני רוצה ומהירות תהליך הירידה. כאן נעצור ונבהיר משהו מאד ברור: גוף האישה חוזר להחלמה מלאה שלו רק כשנה לאחר הלידה. זה נכון ששישה שבועות הן זמן משכב לידה, בהן עלייך לשמור על אורח חיים מתון מאד, להחלים מן האירוע הטראומטי לגוף ולטפל בעצמך היטב, ואולם מבנה העצמות, הצטמצמות האגן, חזרה של נוזלים חיוניים ומינרלים לגוף למחסנים שלו לוקחת שנה. לא פחות. לכן, אם תנקטי בדיאטה חמורה ואינטנסיבית, ללא פיקוח, ללא בקרה וללא תזונה מאוזנת, את עלולה לפגוע באיברים חיוניים בגופך, במסת השריר שלך ובמחסני החירום של הגוף השומרים על ברזל, סידן ועוד מינרלים שידועים כחסרים אצל נשים לאחר לידה. חשוב מאד לשים לב שלא לפגוע בהתפתחות התינוק בהחלטה של בחירת הדיאטה המתאימה.

 

תפריט מאוזן בדיאטה לאחר לידה

 

ראשית, יש לבדוק מהו משקלך לאחר הלידה ולאיזה משקל, בעצה אחת עם דיאטנית את רוצה להגיע. ולאחר שהוחלט כמה קילוגרמים עלייך לרדת, עלייך להתחיל ב"ספירת קלוריות" שאין מה לעשות, היא הוכחה תמיד כדיאטה היעילה ביותר לאורך זמן. נשים עד משקל 80 קילוגרם צריכות לצרוך עד 1300 קלוריות בתקופה הראשונה שלאחר הלידה ולהרבות בתצרוכת של גבינות 5% לא פחות! מעט חלב 3% – לא פחות. על מנת לדאוג לספיגת הסידן בגוף וכך גם יוגורטים של 3%. חשוב לזכור כי בחודשים הראשונים שיערך נושר ושביר, ציפורנייך חלשות, ואלו רק הסימנים הבולטים לעין. את מחסורי הסידן בגופך ובעצמותייך את אינך רואה, ולכן חשוב שתשמרי על תזונה עשירה בסידן ובברזל.

 

ארוחת בוקר

 

בוקר – יוגורט 3% עם קערת פירות שמורכבת משניים-שלושה סוגי פרי חתוכים, עם כף גרנולה וכף דבש. אפשר גם לאכול חביתה מביצה אחת, לחם נשים העשיר בחומצות אמינו וחצי גביע קוטג' או גבינה לבנה 5% יחד עם קפה עם רבע כוס חלב 3% (בערך 50 מ"ל חלב – מדדי בעזרת בקבוק של תינוק).

בשעה 10:00 קחי פרי, כריך משתי פרוסות (לחם שיפון, לחם דגנים מלאים, לחם נשים) ובתוכו שימי אבוקדו, חומוס, גבינה כלשהי, פרוסת פסטרמה עם מיונז דל קלוריות, ואפילו חמאה עם ריבה או חלבה.

 

ארוחת צהריים

 

בצהרים – נסי לא לאכול פחמימות רבות, ואת אלו שמרי לערב או לאחר השעה 17:00. רבע עוף, המבורגר ללא לחמניה עד 200 גרם, מנת דג 200 גרם, סטייק -200 גרם, והר ענק של ירקות מבושלים וחיים. כמה שתרצי. אל תגבילי את עצמך. וכשאנחנו אומרים ירקות – זה לא תפוחי אדמה. זה קישואים, ומלפפונים, ועגבניות, חצילים, סלק, כרוב, חסה, גזר, כרישה, בצל ושום, שעועית ירוקה ועוד.

אם את רוצה לאכול פחמימה בצהרים – דאגי שזו תהיה מקטניות: עדשים, שעועית לבנה, כוסמת, חומוס גרגרים ועוד.

טיפ קטן על קינואה: קינואה הוא דגן מאד מעניין ואפילו נקרא דגן –על. אם תצרכי אותו לבד! עם ירקות ואגוזים מסביבו כארוחה צמחונית בצהרים, הוא ישמש כחלבון בלבד ולא ישרף בגוף כפחמימה שתהפוך לשומן. אבל אם תאכלי אותו עם מנת בשר ליד, הוא מיד יתפקד כפחמימה ואת הפסדת את ערכו. עשי לך סלט חם או קר של קינואה, ותרוויחי גם ארוחה מאד משביעה וגם שמסייעת לרדת במשקל.

אחר הצהרים – קחי יוגורט 1.5%-3%עם הקפה שימי בו כפית דבש, או יוגורט עם פירות ושתי גם כוס אחת או שתיים של מים.

 

ארוחת ערב

 

בערב – את יכולה להכניס תפריט עם פחמימות אבל היזהרי בכמויות שלהן, שכן גם לישון עם קיבה מפוצצת, לא יסייע בתהליך הירידה במשקל. ארוחת ערב של עד 300 קלוריות תכיל 2 פרוסות לחם עם ביצה אחת שניתן לטגנה עם כפית שמן או עם תרסיס שמן והרבה עשבי תיבול או בצל. סלט גדול מכל הירקות שאינן מוגבלים לצריכה וכף של גבינה טובה. אם החלטת שארוחת הערב היא בשרית או שמדובר בארוחת שישי, נהגי על פי הכלל הבא: "מותר מהכל אבל לא את הכל". קחי כף אחת מכל מה שמונח על השולחן ושאת רוצה לאכול ממנו. דאגי שצלחתך תהיה מלאה ובשום פנים ואופן אל תמלאי אותה שוב. לאחר שהצלחת מלאה הביטי בה וראי שאת לא מרגישה בעונש. אנחנו מבטיחים ירידה בשמקל גם בשבת אם תשמרי על הכלל הזה.