content top

מתכון לעוגיות טחינה דיאטטיות

כל אדם יודע שגם אם הוא מקפיד על אורח חיים בריא או על דיאטה הרלוונטית לצורך ירידה במשקל, מאוד קשה לוותר על משהו מתוק ליד הקפה או על מתוקים בכלל. על כן, חשוב מאוד שהתהליך יתבצע בצורה מתונה ושיהיו לאדם תחליפים בריאים יותר למתוק. כלומר, אם עד כה הוא היה רגיל לאכול עוגות עתירות קלוריות עם ערך תזונתי נמוך, הוא ללא ספק יכול למצוא תחליפים מתוקים, איכותיים, דיאטטיים יותר, בעלי ערך תזונתי מעולה וגם טעימים לא פחות. עוגיות טחינה ללא ספק מהוות תחליף מתוק וטעים לכל תפריט שמטרתו היא ירידה במשקל או שמירה על בריאות.

היתרונות הבריאותיים של עוגיות טחינה

כבר בעבר הרחוק כתבו לא מעט על היתרונות הבריאותיים של גרגירי השומשום שמהם מורכבת הטחינה. השומשום הוכר כמקור אנרגיה, בעל השפעה מרגיעה ואף מעכב הזדקנות. כיום יודעים על לא מעט יתרונות בריאותיים שיש לשומשום. הנה כמה יתרונות בריאותיים שניתן למצוא בטחינה שמהווה מרכיב דומיננטי בעוגיות טחינה:

ראשית כל, טחינה מכילה שפע של חלבון שכולו מהצומח. בשתי כפיות טחינה גולמית משומשום מלא יש לא מעט סידן וגם 6.5 גרם חלבון. מעבר לכך, בטחינה יש חומר שנקרא טריפטופן, מדובר על חומצת אמינו מאוד חשובה, אשר הגוך איננו מייצר בעצמו ויכול לקבל אותה רק דרך האוכל. החומר המדובר מייצר סרטונין במוח שבאופן ישיר מייצר תחושה של שובע וגם יוצר מצב רוח מרומם. כלומר, עוגיות טחינה יכולות להיות מושלמות לתהליך הרזיה שכן, הן מונעות מהגוף להרגיש רעב ואף גורמות לאדם שאוכל אותן להנות ממצב רוח טוב.

מעבר לכך, הטחינה מורכבת מליגננים שהם סיבים תזונתיים שיש להם תכונות ריפוי. בכל 100 גרם של טחינה יש 400 מ"ג מהסיבים הללו. הסיבים המדוברים מפחיתים כאב ומרגישים את מערכת העצבים. בהודו מקובל להשתמש בשומשום כתרופה טבעית לטיפול בכאבים. יחד עם זאת, הליגננים ידועים כיעילים מאוד להורדת לחץ דם גבוה ובטיפול בדלקות. ישנם מחקרים אשר מצביעים על כך שהם עשויים למנוע גם התרבות של תאים, דבר המהווה שלב התחלתי של מחלת סרטן.

אם הכולסטרול שלכם גבוה מדי, אכילה של טחינה על בסיס יומיומי בהחלט יכולה לסייע לכם. יש בשומשום כמויות רבות של פיטוסטרולים שמפחיתים בצורה ניכרת ספיגה של LDL שהוא כולסטרול רע.

יתרונות נוספים של טחינה הם: חומצת שומן אולאית הקיימת בטחינה שצריכתה משפיעה באופן ניכר על פעילות הלב וכן היא מורידה את הסיכון לחלות במחלות לבביות שונות וכן, בשומשום יש לא מעט סידן ומגנזיום. מדובר על מרכיבים חשובים מאוד לצורך חיזוק עצמות השלד וכן לפעילות של מערכת העצבים.

מתכון לעוגיות טחינה דיאטטיות

לאחר שהבנתם שעוגיות טחינה יכולות ללא ספק רק להועיל לכם בתהליך הרזיה ושמירה על בריאות, זה הזמן שלכם ללמוד כיצד מכינים עוגיות מושלמות שישדרגו לכם את התפריט. בכדי להכין את העוגיות יש להכין את המצרכים הבאים: 2 כוסות של קמח לבן, 4 כפות קורנפלור, כפית אבקת אפייה, 2 שקיות של סוכר וניל, 100 גרם של חמאה רכה, 10 כפות של טחינה גולמית, 2 כפות שמן ו35 שקדים טבעיים.

כיצד מכינים?

לאחר שהצטיידתם בכלל המרכיבים המדוברים, יש לחמם תנור ל180 מעלות ולרפד תבנית גדולה בנייר אפייה.

בשלב השני יש לערבב את הקמח והקורנפלור עם אבקת אפיה, להוסיף סוכר לבן וסוכר וניל, לערבב להוסיף חמאה, טחינה גולמית ושמן ולערבב היטב עד שמקבלים בצק אחיד ונוח לעבודה.

בשלב הבא יש ליצור כדורים קטנים ולהניח על נייר אפייה. משטחים ממש מעט ונועצים שקד בכל עוגייה.

מכניסים לתנור ואופים במשך 16-18 דקות ולאחר מכן מוציאים ומניחים לעוגיות להתקרר לגמרי.

 

 

468 ad

Comments are closed.