דיאטה בתקופת ההנקה - נטדיאט - דיאטה נכונה או קלה - במה תבחרו?
content top

דיאטה בתקופת ההנקה

 

לאחר הלידה, נשים רבות ממהרות לחזור למשקלן התקין לאחר שעלו קילוגרמים רבים במשקלן בשל תשעת חודשי ההיריון בו נשאו תינוק במשקל 2.5-4 קילוגרם ועוד כמה קילוגרמים טובים של נוזלים, שומן ועוד.

מבין סוגי דיאטות אחת הבשורות הטובות בדיאטה לאחר לידה הינה: שומן שעולה מהר, יורד מהר. כלומר, ניתן לרדת את כל השומן המיותר שנוסף במהלך ההיריון במהירות רבה יחסית משומן שנצבר בגוף לאורך שנים. אחת הדרכים הטובות ביותר לרדת במשקל לאחר הלידה היא – הנקה.

 

איך יורדים במשקל בדיאטה בהנקה?

 

אמא בדיאטה

ראשית עלייך לזכור שאת עדיין מאכילה תינוק. וברגע שבחרת להניק אותו יש חשיבות עצומה ואקוטית למזונות שאת בוחרת להכניס לגופך, שכן הם משפיעים באופן ישיר על מזונו של התינוק, תצרוכת הויטמינים, החלבונים, המינרלים והשומנים שהוא זקוק להם ואשר הוא מקבל אותם דרך החלב שלך (ראו תזונה נכונה להתפתחות תינוקות)

תזונה בתקופת ההנקה הינה תזונה שחייבת להיות מאוזנת, רוויה בירקות ופירות ונטולת מזון מטוגן, שומני, או חריף ופיקנטי. כל אלו משפיעים באופן ישיר על החלב. בנוסף, מושפע החלב ממצבי הרוח שלך. ממתח קיצוני, לחץ ועצבנות ויש לכך השפעה על כמות תפוקת החלב שלך בזמן זה, לא רק על איכותו.

אבל הנה עוד בשורה טובה לדיאטה בהנקה: ניתן לרדת מאד יפה במשקל בזמן ההנקה אם שומרים על תזונה מאוזנת, ומרבית השומן של החלב מגיע מ.. הירכיים שלך! כלומר, תקופת ההנקה היא הטובה ביותר לאבד שומן ותיק מהאזורים ה"בעייתיים ביותר" בגופך על ידי – הנקה בלבד. כמובן שאם תצרכי בזמן ההנקה אוכל מהיר, עוגות ואוכל עתיר שומן, יחזירו לעצמן הירכיים את כל השומן שהן הפסידו, אך אם תרבי בהליכה, תצרכי אוכל בריא ונכון עבור החלב שלך, מובטחת לך ירידה מהירה במשקל בתקופת ההנקה.

לפרטים נוספים על ירידה במשקל בעזרת מוצרי הרזיה.

 

מה כדאי לאכול בדיאטה בהנקה?

 

  1. ריבוי של ירקות ופירות. יש להקפיד על 5 צבעים של מזונות אלו.
  2. חלבונים עשירים ממקור חי (בשר ועוף).
  3. אם את צמחונית, תקופת ההנקה היא מעט בעייתית לכך, רצוי שתרבי באכילת אגוזים, דגי ים בלבד, וחלבוני סויה מבוקרים עד 400 גרם חלבון ביום.
  4. פחמימות מורכבות כגון אורז מלא, כוסמת, קינואה, חיטה טרום נבוטה ושיפון. כמות שאינה עולה על 2 כוסות ביום.
  5. יש להרבות בשתייה מעבר למה שאת שותה ביום יום, שכן שוב, איכות החלב מורכבת מכמות המים שאת שותה, ואם את לא שותה מספיק את, והחלב שלך מתייבשים. דאגי שאת שותה מים ולא דברים אחרים, פרט למיצים טבעיים וגם הם – לא יותר משתי כוסות ביום.
  6. לעיתים, בתקופת ההנקה את חשה כי את זקוקה למשהו מתוק, ובכן, אין בכך כל רע, בשעה 10.00 בבוקר ובשעה 16.00 אחר הצהרים קחי לך פרוסה עם ריבה יחד עם תה או קפה, או אם את חושקת בעוגה, קחי פרוסה אחת קטנה שאינה עולה על 20 גרם פעמיים ביום. רצוי עוגה יבשה ללא קרמים או אפילו שתי עוגיות אחת בבוקר ואחת אחרי הצהרים. בכך, גם לא תרגישי רעבה ומרומה, וגם תוכלי להמשיך להישאר בשליטה על סדר יומך ומזונותייך. גם ילדך ייהנה לאחר ארוחה כזו שתמתיק את החלב שלו.

 

כמה קלוריות לצרוך ביום?

 

רצוי בין 1500 – 1800 קלוריות ביום תלוי בגופך, גובהך, משקלך בתחילת הדיאטה והרגלי האכילה שלך. ככלל, אם משקל לאחר הלידה הוא מעל 80 קילוגרם, את צריכה לצרוך 1800 קלוריות ביום. אם משקלך 79 קילוגרם ומטה, עלייך לצרוך 1600 במשקל זה ו-1500 אם את שוקלת לאחר הלידה לא יותר מ-60 קילו. מובטח לך שאם תעמדי בתצרוכת זו, גם אם היא נראית לך גבוהה, תרדי היטב במשקל ותשמרי על משקל גופך לאורך זמן שכן תהא זו דיאטה מאוזנת שתביא אותך להישגים יפים תוך 4-5 חודשים מרגע שהתחלת. זה הזמן לעשות גם פעילות אנ-אירובית מחטבת בנוסף להליכה יומית, פעילות להצרת ההיקפים והחזרת שרירי הבטן, הרגליים והישבן למצבם לפני הלידה. חיזוק השרירים ימשיך לשרוף את השומן ועם תפריט דיאטה של עד 1800 קלוריות לא תאבדי מסת שריר ותוכלי להתחזק ולהתחטב מהר.