content top

דיאטה לסילוק רעלים מהגוף

תזונה מודרנית, והחיים על פני כדור הארץ במאה ה-21 באופן כללי, מחדירים לגופנו – לצד החומרים החיוניים לתפקודו – גם רעלים רבים. גוף האדם, באופן טבעי, מצויד במנגנון סילוק רעלים – אולם מנגנון זה, שעיקר פעילותו הוא באמצעות הכבד, לא תמיד עומד בעומס ובמקרים רבים הפתרון המיטבי הוא דיאטת ניקוי רעלים שמעניקה לגוף את האפשרות לבצע "restart" מבורך.

המטרה של דיאטת ניקוי רעלים אינה בהכרח ירידה במשקל. למעשה, רבים מבין הפוצחים בדיאטה לניקוי רעלים כלל לא סובלים מעודף משקל, והמניע שלהם הוא המודעות לנזקי הרעלים בגוף והרצון להיות נקיים יותר ובריאים לחלוטין. חשוב לדעת שלא תמיד השפעתם המזיקה של רעלים בגוף בולטת לעין, ובעיקר לא תמיד אנחנו מייחסים מצוקות שונות לאותם רעלים. אבל עייפות גבוהה, בעיות עור, ריכוז נמוך, עצירויות, שינה לא איכותית, קנדידה ותופעות נוספות עשויות כולן לנבוע מהרעלים שמקננים בגופנו – דיאטת ניקוי רעלים מעלה את רמת האנרגיה שלנו בשיעור ניכר, משפרת לאין ערוך את השינה שלנו, משדרגת את פעילות מערכת העיכול ובאופן כללי מעניקה לנו תחושת ניקיון, טוהר ושלווה מבורכת.

ישנם סוגים רבים של דיאטות לניקוי רעלים – חלק מהן נמשכות ימים אחדים (בדומה לדיאטה מהירה), ואילו אחרות יהיו יעילות רק אם יתבצעו לאורך תקופה ממושכת יותר (חודש עד שלושה-ארבעה). בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא או דיאטנית בטרם התחלת הדיאטה, על-מנת להבטיח שאין בה סכנות ספציפיות עבורכם וכי היא הדיאטה האפקטיבית ביותר עבורכם. דיאטה שהולמת את צרכיכם ניתן לבצע גם פעמיים בשנה, כדי לשמור על הגוף באופן קבוע חף מרעלים.

אופציה א' – תגידו ביי ביי לסוכר הלבן ולגלוטן

דיאטה אחת שכזו פשוט מוציאה מהתפריט את הסוכר הלבן והגלוטן. המילה "פשוט" מעט מטעה, שכן רוב המזונות הטעימים מכילים סוכר לבן ו/או גלוטן – אבל בלעדיהם לגוף שלנו פשוט הרבה הרבה יותר טוב. לא קל לבצע שינוי שכזה (שכמובן יש להתמיד בו לאורך כל החיים), אולם מי שהצליח להרכיב לעצמו תפריט נטול חומרים מזיקים אלה מדווח הן על הרזיה משמעותית ובעיקר על נפש מאושרת הרבה יותר.

אופציה ב' – דיאטה המבוססת על תפוחים

תפוח ביום מרחיק את הרופא, גורס פתגם ידוע (ומחורז, כשמשמיעים אותו באנגלית). מה קורה למי שאוכל עשרה תפוחים (ירוקים) ביום, ומלבדם רק עוד עד ליטר יוגורט (וכמובן הרבה מים או תה צמחים שאינו ממותק)? התפוחים יספקו סיבים, חומרים חיוניים לגוף וגם יתרמו לסילוק הרעלים והיוגורט יספק חיידקים פרוביוטיים לשמחת המעיים – רק תקפידו לא לבצע דיאטה זו יותר מ-4 ימים.

אופציה ג' – דיאטת אורז

עבור כל בן אדם שני בעולם, אורז (הצמח השלישי בשכיחותו בכדור הארץ אחרי החיטה והתירס) הוא המרכיב העיקרי בתפריט – למה שגם אנחנו לא נרכיב תפריט שיש בו אורז וירקות בלבד (למשך כ-3 שבועות)?

דיאטת אורז אינה דיאטה פשוטה לביצוע, בעיקר בגלל ההיצע הדל יחסית של מאכלים שמותר לאכול – אורז מלא על סוגיו השונים, ירקות ירוקים וכתומים, פירות דלי סוכר ומוצרי חלב דלי שומן. בעיה אחרת היא שהגוף לא מקבל את כל המרכיבים החיוניים לתפקודו במשך זמן ממושך יחסית, וחשוב מאוד לצרף לדיאטה זו תוספי תזונה (אחרי התייעצות עם מומחים בתחום, כמובן). דיאטה זו עלולה לגרום לתשישות וכאבי ראש, וסכנה נוספת היא דחף עז לפחמימות ומזונות שמנים בתום תקופת הדיאטה.

לצד חסרונותיה, דיאטת אורז מאפשרת לרדת במשקל לא מעט, ואפילו הרבה לפעמים, ובעיקר מאפשרת לגוף לנקות את עצמו ביסודיות וביעילות.