content top

דיאטה לפי סוג הדם

כלי שמחזיק דם

לפני מספר שנים, גילה הנתורופת ד"ר פיטר ד'אדמו, כי תזונתנו משתנה בהתאם לסוג הדם שלנו. הדבר התגלה לו בעת מחקר בו גילה כי בני אדם שונים, בעלי סוגי דם שונים, מגיבים אחרת לחלוטין למזונות שונים ואף יכולים לרדת או לעלות במשקל כתוצאה מצריכה של אותו מזון, אבל עם סוג דם שונה זה מזה. כלומר, אנשים עם סוג דם O  למשל, יכולים לרדת במשקלם, בזמן דיאטה, ואף להוריד את אחוז הכולסטרול בדמם כתוצאה מאכילת בשר בקר בעוד אנשים בעלי סוג דם A עלולים לפתח מחלות ואף שבץ במידה ויצרכו בשר אדום. ד"ר ד'אדמו מתאר כי עד לפני 30000 שנים, עת התפתחו בני האדם על כדור הארץ, הם ניזונו בעיקר מבשר ציד, ומליקוט של אגוזים שונים ופירות יער שונים ותזונתם (הדיאטה) התבססה על שלושת המרכיבים הללו בלבד. סוג הדם העתיק ביותר, הקדום ביותר והראשוני ביותר הוא אם כן סוג דם O, שאמור, על פי תפיסת הדיאטה לפי סוג הדם להיזון על בשר בקר רזה, תאנים ושזיפים, אגוזים מסוגים שונים אך לא בוטנים. כמו כן, בזמן דיאטה זו, עליהם לצרוך פירות כמו אננס, וכן ירקות מסוגים שונים כשהמומלצת ביותר היא העגבנייה. מאכלי שורש מכל הסוגים יהיו נפלאים עבור סוג דם זה (גזר, שורש פטרוזיליה, בצלים, שום וכו'). בעלי סוג דם O אסור להם לצרוך מוצרי חיטה, תירס או פחמימות כמו תפוחי אדמה. ככל שילמדו בעלי סוג דם זה כי מזונות אלו מזיקים עבורם, כך יצליחו בדיאטה, ירדו במשקל יותר מהר וכן ישמרו על אורח חיים בריא.

 

התפתחות הדיאטה לפי סוג דם

 

לפני כשלושים אלף שנים, החל מתמעט המזון עבור הציידים-מלקטים והם החלו להתיישב בישובי קבע ולגדל את מזונם בעצמם. כתוצאה מכך, התפתח סוג דם צעיר חדש של חקלאים, אשר בהדרגה הסתגל למוצרים חקלאים מגידול עצמי כמו חיטה, תירס, חלב וכד'. סוג דם זה הינו סוג דם A. מה מותר לסוג זה לאכול על פי כללי הדיאטה? קטניות, דגנים, זרעונים, ירקות, עוף וביצים, שאסורים על בעלי סוג דם O. בעלי סוג דם A, הצליחו לפתח עמידות למחלות של התיישבות צפופה שלא היתה קיימת בקרב סוג דם O ושרדו מחלות כמו חולירע ומגיפות של דבר יותר טוב מאחיהם הקדומים.

 

התפתחות סוג הדם B

 

כעשרת אלפים שנה לאחר מכן, נדדו שבטים רבים מקרב החקלאים באפריקה אל ערבות אסיה שהיו מורככבות ברובן מעשב בר, והפכו לשבטים רועים נודדים, שעסקו בגידול וביות צאן. כך, התפתח סוג הדם B האופייני יותר ליוצאי מדינות אסיה. בדיאטה לסוג דם זה מומל. לצרוך מוצרי חלב מכיוון שזהו סוג דם שעמיד מאד למוצרי חלב ואסור על סוגי הדם הקדומים יותר A,O. זהו סוג דם חסון, עמיד למחלות, יובש ורעב, ויכול היה, כחלק מהדיאטה, לאכול את בשר הצאן וכן גם את מוצרי החלב שלו (עיזים וכבשים).

 

התפתחות סוג הדם AB

 

היה זה לפני פחות מ – 1200 שנה שהשבטים האסייתים, המונגולים, בעלי סוג דם B, שחדרו במסעות הכיבוש שלהם לאירופה והמזה"ת ותוך מסעי הביזה והשוד, לאחר שהסתגלו לאוכלוסייה המקומית והתערבבו בה, נוצר סוג דם חדש AB שלקח את מאפייני שני סוגי הדם של האירופים והאסיאתים יחד. זהו סוג הדם הצעיר ביותר הנהנה ממגוון של מזונות מן החי והצומח כאחד, אך הוא סוג דם רגיש מאד ונוטה למחלות יותר מאחיו הקדומים. במסגרת תפריט דיאטה מומלץ: הודו, דגי טונה וסרדינים, כל מוצרי החלב מומלצים עבורם פרט לחלב פרה שהינו נייטרלי ואינו מזיק להם באופן מיוחד כפי שהוא מזיק ל O,A. לא מומלץ: בננות, אבוקדו, מוצרי בשר בקר, קטניות פרט לעדשים. כוסמת ושיבולת שועל.

עקרונות שיטת הדיאטה לפי סוג דם:

 

  1.  O יכול לתרום דם לכולם כי הוא הקדום והטבעי ביותר לאדם אבל יכול לקבל דם רק מ – O.
  2. יש להימנע ממזונות שאינם מתאימים לסוג הדם שלך ולהגביר את המזונות שמתאימים לסוג הדם שלך.
  3. יש לאמץ את אורח החיים שלך לסוג הדם שלך מבחינה גנטית.
  4. אכילה לפי סוג הדם לא דורשת ספירת קלוריות. אם תדבק בשיטה תרד במשקל במהירות שכן תצרוך רק מזונות שבריאים עבורך ואינם פוגעים במערכת העיכול שלך.

תוך שבועות ספורים מרגע תחילת הדיאטה ניתן להרגיש בהבדל. הגוף מתאזן, חילוף החומרים מתעצם, אתה חי חיים מאוזנים ולא שגויים לך מבחינה גנטית, אלרגיות נעלמות כליל, אפילו מחלות עיכול עשויות להיעלם. המערכת החיסונית שלך מתחזקת מאד ואתה חש עירני ומלא חיים.

אם אינך מכיר את סוכ הדם שלך תוכל לבררו: אם תרמת דם מבנק הדם בטלפון 03-5300400 בין 14:00-15:00. אם לא? עשה בדיקת דם בקופת החולים שלך ותברר, גם אצל רופא המשפחה אתה עשוי למצוא מידע.