דיאטה ממוצא יפני - נטדיאט - דיאטה נכונה או קלה - במה תבחרו?
content top

דיאטה ממוצא יפני

 

דיאטה יפנית היא דיאטה שפותחה במעבדת מחקר יפנית בשם JAECKS, במסגרת השיגעון של הנשים היפניות המסכימות באופן גורף כי המשקל הקיצוני העליון ביפן צריך לעמוד על חמישים קילו בלבד. כל משקל שבין 38 ק"ג – 50 ק"ג נחשב בסדר אצל הנשים היפניות האובססיביות לדיאטות.

הדיאטה היפנית היא קיצונית מאד מבין סוגי הדיאטות, היא מתאימה לשלושה עשר ימים בלבד, ועל פי מומחי המעבדה משנה את כל חילוף החומרים בגוף ומאזנת אותו למשך שנתיים עד שלוש שנים. יש לציין מספר דברים. הדיאטה חריפה מאד ואינה מגיעה ל-600 קלוריות ביום, אך מכיוון שהיפנים טוענים שעורכים אותה פעם בשנתיים או יותר, אין בכך סכנה חמורה מדי. הדיאטה אינה מומלצת לנערות אלא רק לנשים מעל גיל 20 שסיימו את תהליך ההתפתחות.

מוצרי דיאטה יפנית

למי מתאימה דיאטה מסוג זה?

 

עניין נוסף הוא שהנשים היפניות אינן בנויות כמו הנשים המערביות. ראשית הן קטנות מאד, ומשקל של 50 קילו הולם נשים שלעיתים אינן מגיעות לגובה 1.50 מ'. חשוב לזכור כי הנשים היפניות נמוכות מאד, קטנות מאד ומשקל נמוך מתאים לאישה שגובהה הוא כשל ילדה בכיתה ו' בעולם המערבי.

תנאים לקיום הדיאטה היפנית: יש לקיים אותה 13 ימים בלבד. עליכם להקפיד על צריכה מדויקת שלה, אסור להחליף בין הארוחות שכן לפי המעבדה שפיתחה את הדיאטה היפנית רק קיום מדוקדק של ההוראות ישנה לחלוטין את חילוף החומרים שלכם. במהלך הימים הללו אסור לצרוך: סוכר, סוכרזית, מלח, אלכוהול ושום דגנים ועמילנים מעבר למה שמוזכר בתפריט. קיימות מחלוקות רבות לגבי הדיאטה היפנית והאם היא נחשבת לדיאטה בריאה.

שימו לב שכמות השמן בדיאטה זו גבוהה באופן יחסי, וזאת מכמה טעמים: ראשית בשל מיעוט הקלוריות זה עוזר ביציאות, ושנית, מסתבר שגוף האדם זקוק לשומן הרבה יותר ממה שיודעים, אבל: חשוב לדעת כי שומן ביחד עם צריכה של פחמימות משמין מאד. שומן עם חלבון הוא בריא מאד לצריכה אנושית.