content top

דיקור להרזיה

מחט לדיקור סיניתורת הרפואה הסינית נלמדת מזה אלפי שנים. תחילתה בפולחנים שמאניים, המשכה בשימוש בצמחים, וכיום הרפואה הסינית היא בעיקר דרך חיים. הסינים מאמינים באורח חיים נכון למניעת חולי. וכשמדובר בהרזיה, התוצאות מדברות בעד עצמן. אם תכננתם להפחית במשקל בדיאטת כסאח, בדיאטה הכוללת חלבונים בלבד, פחמימות בלבד, מרק בלבד או כל דיאטה קיצונית אחרת, המבטיחה לכם תוצאות מהירות- דעו שתזיקו לגופכם יותר מאשר תועילו. אולי תרדו במשקל אבל תזונה בלתי מאוזנת מזיקה לגוף לטווח הארוך ותוביל בסופו של דבר להחזרת המשקל וכמובן לתחושות תסכול רבות, המהוות גם הן בסיס לעלייה במשקל והשמנה.

אם תבחרו בהרזיה לפי הרפואה הסינית ובפרט בשיטה של טיפול בדיקור סיני להרזיה כפי שתוכל ללמוד עוד באתר www.shenfeng.co.il – תסגלו לכם דרך לחיים בריאים ומאוזנים, בגוף ובנפש.

תפישת העולם, הגוף והנפש ברפואה הסינית

השמנה נתפשת על ידי הרפואה הסינית כתוצאה של אורח חיים לקוי, טיפול לקוי בגוף, תזונה לא נכונה ובשורה התחתונה- חוסר איזון בזרימת הצ'י. הצ'י היא האנרגיה בגוף, וההרמוניה והאיזון של הצ'י מהווים את הבסיס לרפואה הסינית.

איברים בעודף צ'י ואיברים בחוסר צ'י מאזנים בשיטות שונות לפי הרפואה הסינית: דיקור סיני, טווינא, שיאצו, תמציות צמחים, תזונה, טאי צ'י וצ'י קונג.

שיאצו וטווינה הם טיפולי מגע בתורת הרפואה הסינית, ומטרתם היא לנתב אנרגיה ממקום של עודף למקום של חסר, על ידי יצירת תנועה במקום החסר, ולא על ידי "שחרור" המקום העודף, כמו בטיפולי מגע אחרים. כאמור- איזון והרמוניה. הטאי צ'י והצ'י קונג הן פרקטיקות תנועה, בהן בעזרת מדיטציה ותנועה מזרימים את אנרגיית הצ'י בגוף. גם טיפולי המגע וגם אמנויות התנועה תומכות בטיפול התזונתי בראי הרפואה הסינית, מאזנות את הגוף ומזרימות את הצ'י, אולם להפחתה במשקל לא די בהן. טיפול בדיקור סיני הוא הטיפול הייעוד להרזיה.

על השמנה והרזיה

הגוף והנפש גרים באותו בית, ועל כן כעס ותזונה שומנית למשל, יעשו לנו את אותו הדבר.

האמרה הידועה: "כל הסינים רזים" היא כמובן מכלילה, אך בעלת בסיס. השמנה בראי הרפואה הסינית מקושרת אל הטחול (לפי הרפואה הסינית הטחול והלבלב מהווים יחידה אחת). תפקיד הטחול קשור הן במערכת החיסונית ובייצור תאי דם לבנים והן בהפקת האנרגיה מהמזון אותו אנו אוכלים. חוסר איזון בטחול ישפיע על המשקל שלנו ועל הגוף שלנו, ועל כן איזון הצ'י שבטחול חיוני לתהליך ההרזיה. טחול בגוף הסובל בעודף משקל יהיה בעודף אנרגיה, והגוף עצמו יהיה בעל "ליחה" לפי הרפואה הסינית, ו"שומן" לפי הרפואה המערבית. חוסר איזון שכזה קשור לתזונה המכילה את "שלושת הלבנים": קמח לבן, סוכר לבן, ומוצרי חלב, אכילה שאינה מסודרת, אכילה עודפת, לחץ ודאגה ועוד.

דיקור סיני להרזיה הוא הטיפול המומלץ לאיזון הטחול בנוסף לתפריט דיאטה מתאים כמובן. קיימות כמה צורות לדיקור סיני להרזיה, כולן מתבצעות על ידי מטפל בדיקור מוסמך. לפי הרפואה הסינית גוף האדם מחולק ל"מרידיאנים" שהם מרכזי אנרגיה בגוף, ולחיצה או דיקור מחט טיפולית בהם, מזרימים את האנרגיה.

טיפול בדיקור סיני

כך מתבצע הלכה למעשה הטיפול בדיקור סיני להרזיה. תגיעו אל המרפאה הסינית הנבחרת, תשכבו על מיטת טיפולים בחדר נקי שלרוב תושמע בו מוזיקה מרגיעה. מטפל מוסמך בדיקור סיני ימקם מחטים דקיקות בנקודות הדיקור, למטרת איזון הגוף ובפרט הטחול והזרמת הצ'י. (אל חשש- המחטים דקיקות כשערה ואינן מכאיבות). בטיפולי דיקור סיני שמטרתם הרזיה, ממקמים במקרים רבים מחט באוזן המטופל למשך כמה ימים, כחלק מהליך הטיפול וההרזיה. דיקור סיני זה מוביל לצריכה של כמויות מזון קטנות יותר, ולשיפור תפקודיות הגוף. בנוסף מבצעים טיפולי דיקור בני כשעה לאיזון הגוף כולו. ההרזיה מתרחשת מאליה עם אורח החיים החדש: תזונה מתאימה, טיפולי דיקור סיני להרזייה, טיפול תומך בצמחים ועוד.