התמודדות עם משברים בדיאטה - נטדיאט - דיאטה נכונה או קלה - במה תבחרו?
content top

התמודדות עם משברים בדיאטה

לכל אחד מאתנו או לכל אחד שניסה אי פעם דיאטה והיה בתהליך של ירידה במשקל, היו משברים. כמו בכל דבר בחיים, ממשברים ניתן לצאת מחוזקים או "שבורים" וכתוצאה מכך להפסקת התהליך של ירידה במשקל. כאן תוכלו למצוא טיפים כיצד ניתן להתמודד עם משברים אלו.

  • התכוננו למשברים: כל אדם בתהליך של ירידה במשקל חווה משברים. לכן, עצם ההכנה הנפשית שלכם לכך שיהיו משברים בתהליך, תקבע אם תצליחו להחלץ מהמשבר או לא.
  • סביבה תומכת: סביבה שתהיה שם כשאתם בשעת משבר יכולה לעזור גם במתן עצות וגם לשמש כאוזן קשבת. יתרון נוסף הוא שיהיה לכם מישהו שיישקף את המציאות בצורה נקייה וללא עיוותים שלעיתים נוצרים במחשבות של אדם שנמצא בתהליך של דיאטה.
  • לימדו וחזרו על מה שגרם למשבר: כשבוחנים את הרגע הספציפי שגרם למשבר, ניתן ללמוד מהטעות. נסו לשחזר את האירועים או המצבים שגרמו למשבר להיווצר. למידה של העבר יכולה להועיל גם למניעת משברים וטעיות בעתיד ובכך למנוע משבר. חישבו כיצד יכולתם להימנע מכך ומהן האפשרויות שלא בחרתם בהן לפני ובמהלך המשבר. משברים בדרך כלל חוזרים על עצמם וברגע שלומדים אילו טעויות נעשו אפשר להתכונן למשבר הבא ולהימנע ממנו.
  • המשיכו הלאה:כמובן חשוב ללמוד מהטעויות וחשוב לדעת מה נעשה בצורה לא נכונה  אבל חשוב גם לדעת מתי להפסיק להתעסק עם המשבר ומתי להמשיך הלאה.

 

צריך לזכור שהתעסקות עם המשבר רק מעצימה אותו וגורמת לו להיות גדולה יותר ובכך להמעיט את היכולת שלנו להתמודד עם משברים

 

  • מנפו את המשבר: דרך טובה היא הצבת יעדים חדשים בעת ולאחר המשבר. משקל הוא תמיד יעד (למרות שדיאטה לא מיועדת רק להרזיה אלא גם לשמירה על בריאות ואורך חיים בריא) ולכן, הצבת יעד של משקל לאחר המשבר יכול להיות מועיל ומחזק במקום לא להציב שום יעד ובכך לצלול בייאוש ולהפסיק את התהליך שהתחלתם. לכן, השתמשו בכל האופטימיות שיש לכם ונסו למנף את המשבר למצב שהוא יועיל יותר מאשר להרוס.
  • עקבו אחרי ההתקדמות גם אם אתם לא במשבר:מעקב אחר מצבכם יכול מאוד לעזור. אם אתם בתקופה טובה שבה אתם יורדים במשקל והצלחתם להוריד משקל רב, עלייה קטנה במשקל לא תזיק. לכן, ניתן להתמודד עם משבר ברגע שמודעים לסדר הגודל שלו. הרבה פעמים, ארוחה אחת ללא השגחה יכולה לעיתים להפוך למשבר אך אם תעקבו אחר המשקל ותווכחו שהארוחה לא הזיקה תוכלו להימנע מיצירת משבר ללא שום סיבה.

 

לסיכום

כפי שכבר הבנתם, ניתן להתמודד עם משברים בזמן דיאטה בהמון דרכים. במאמר ניתנו רק מעט טיפים אבל לכל אחד מאתנו יש את הדרכים שלו להתמודד עם משבר. לכן, לימדו כיצד אתם מתמודדים בצורה הטובה ביותר ובכך הימנעו ממשברים מיותרים.