content top

דיאטת מעבר לחורף מפי ירדנה עובדיה

לקראת סוף החורף ועם פרוץ הקיץ לחיינו, מחליטים רבים מאיתנו להתחיל דיאטה. הסיבה ברורה: בקיץ אנחנו חשופים במיוחד ועל כן קשה לנו יותר להסתיר את הקילוגרמים המיותרים, גם אם מדובר בעודף משקל קל ותו לא.

המעבר מקיץ לחורף הוא סיפור אחר לגמרי: צניחת הטמפרטורות מעניקה במקרים רבים "לגיטימציה" לאכול יותר – בעיקר כי קר, ואוכל הוא הרי דבר מחמם. אוכל נתפש גם כאלמנט מנחם, דבר נחוץ בחורף עקב ירידת רמת המלטונין בגוף, ואפילו העובדה כי חילוף החומרים איטי יותר בעונה הקרה עלולה לעלות לנו בכמה קילוגרמים מיותרים. בנוסף, רבים מאיתנו מאמינים כי ממילא לובשים סוודרים ומעילים כך שגם אם יהיו עלינו 2-3 קילוגרמים עודפים אף אחד לא ישים לב, וגם העובדה שנמצאים יותר בבית גורמת לנו לאכול יותר ולראות בכך דבר טבעי.

מצד שני, למרות הרצון המובן לשחרר קצת את הרסן, ו"לפנק" את עצמנו אחרי שכל הקיץ השתדלנו להקפיד על כל פירור שנכנס לפה כדי שנוכל ללכת לים או לבריכה, הקילוגרמים שייערמו במהלך החורף לא ייעלמו עם בוא האביב כל כך בקלות, ובמקרים רבים העלייה במשקל תהפוך למגמה קבועה – כך שחשוב לעמוד על המשמר גם כשקר.

השיטה של ירדנה עובדיה מספקת מענה מקיף, ואפקטיבי במיוחד, לכל המוקשים שטומן לנו גנרל חורף. כמו בשאר עונות השנה, מקפידה עובדיה להתייחס באופן הוליסטי לכל מרכיבי החיים על מנת שנוכל לשמור על המשקל במהלך החורף: תזונה מותאמת במיוחד לעונה הקרה, פעילות גופנית במגבלות מזג האוויר, מודעות מלאה לכל הקשור לאכילה וקבלת תמיכה מהסביבה הקרובה כמו גם הרחוקה.

אכילה נכונה בחורף

על פי השיטה של ירדנה עובדיה חשוב מאוד לשנות את התזונה באופן הדרגתי עם המעבר מהקיץ אל החורף, ובפרט להרבות במאכלים חמים – אך כמובן לא כאלה שמזיקים לבריאותנו.

חובבי המרקים יכולים למצוא אינספור מרקים למרקים דיאטטיים, וכמובן שמומלץ בחום לוותר על שקדי המרק עתירי הקלוריות והחומרים המזיקים באופן כללי. המלצה נוספת לדיאטה בחורף היא תבשילי ירקות שכן בדרך כלל הנטייה היא לאכול פחות ירקות חיים. ויתור על פחמימות גורם לקושי ניכר – ועל כן כדאי להשאיר אותן בתפריט, אבל להעדיף את אלה הבריאות יותר והמשמינות פחות.

עוד טיפ של ירדנה עובדיה לדיאטה חורפית: להחליף את הקפה בתה צמחים, שהוא גם בריא יותר וגם מייצר תחושת שובע נעימה. גם מים חמים עם מעט נענע או עשבי תיבול אחרים, או לחילופין מקל קינמון, יכולים להוות נשנוש מוצלח ובמקביל לדאוג לכמות נאותה של נוזלים לגוף (שהרי רובנו שותים בחורף פחות מים מאשר בקיץ)

פעילות ספורטיבית – גם בחורף

אחד מסודות ההצלחה של הדיאטה של ירדנה עובדיה הוא ההקפדה על ביצוע פעילות גופנית במקביל לשינוי התזונתי, והפיכתה של פעילות חיונית זו לחלק בלתי נפרד משגרת יומנו.

בחורף הפיתוי לוותר על הפעילות הגופנית ולהישאר צמודים לתנור גדול – והגדולה של ירדנה עובדיה היא ביכולת שלה לטעת בכל מי שמגיע אליה מוטיבציה ורמת מחויבות גבוהות, כך שהן לא ניגפות בפני הרוחות והטמפרטורות הנמוכות. חשוב גם לזכור שבסופו של דבר החורף בישראל אינו כה קשה, וישנן מספיק שעות נעימות אפילו בימים יותר חורפיים – כך שאין שום סיבה לוותר על פעילות גופנית.

אגב, עצה נוספת של עובדיה תשמח בוודאי רבים: הדיאטנית הוותיקה, שבאמתחתה גם תואר במדעי ההתנהגות, ממליצה על שינה ממושכת יותר בחורף. אין הכוונה, כמובן, לשנת חורף כמו של דובים אבל ההנאה שבהתכרבלות מתחת לפוך היא תחליף מוצלח לנחמה שטמונה באוכל, מה גם שכשישנים לא זוללים…

468 ad

Comments are closed.