content top

הדיאטה של ירדנה עובדיה

לא מעט מאיתנו סבורים כי דיאטה פירושה ויתור על חלק מהמאכלים ובפרט כמובן אלה עתירי הקלוריות. זוהי מחשבה שגויה, שכן דיאטות אין פירושן בהכרח לאכול פחות אלא לחיות נכון יותר: לאכול בצורה מאוזנת, להקפיד על פעילות גופנית, לשנות את צורת החשיבה – ובעיקר להתמיד בכל אלה.

כיצד נוצרה הדיאטה של ירדנה עובדיה?

הדיאטה של ירדנה עובדיה היא פרי ניסיון רב שנים בתחום הספורט והייעוץ התזונתי, ובעיקר השילוב ביניהם. לצד הדוגמה האישית שלה – תזונה צמחונית, טבעית, בריאה ומאוזנת הכוללת גם תוספי תזונה חיוניים – התמחתה ירדנה עובדיה בהעברת הרצאות וארגון סדנאות בתחום הבריאות, התזונה והפעילות הגופנית לקבוצות רבות, ומתוך החיבור בין שני אלה, הניסיון האישי והידע המקצועי שצברה, היא יצרה את תוכנית הדיאטה שלה, שכאמור לא מצמצמת את עצמה לקביעת תפריט חדש אלא מבוססת על שינוי הוליסטי באורחות החיים.

הקשר בין פעילות גופנית למשקל

לכאורה כולנו יודעים שפעילות גופנית תורמת רבות לירידה במשקל, ולא פחות חשוב מכך לשמירה על משקל תקין לאורך זמן, אולם בפועל רובנו לא מיישמים זאת ומסתפקים בדיאטות המבוססת על שינוי התפריט בלבד ו-ויתור על מאכלים אהובים (דבר היוצר תסכול רב ומקשה עלינו להמשיך לאורך זמן בדיאטות).
כדאי לזכור שריצה, הליכה מהירה (שבמקרים רבים עדיפה על פני ריצה מפני שהיא מאפשרת לנו לבצע פעילות גופנית ממושכת יותר), שחייה או רכיבה על אופניים – כל אלה מעלים את קצב הלב שלנו, ולאחר כ- 20 דקות מתחיל הגוף "לשרוף" תאי שומן כדי שתהיה לו את האנרגיה לה הוא זקוק לצורך הפעילות. פעילות אירובית מומלצת במיוחד שכן על מנת לשרוף את אותם תאי שומן יש צורך בחמצן רב בגוף.
פעילות גופנית סדירה היא חלק בלתי נפרד מתוכנית ההרזיה של ירדנה עובדיה ובאופן טבעי אחד מעמודי התווך עליהם היא מושתתת.

הקשר בין מחשבה בריאה לבין בריאות הגוף

תפישת העולם של ירדנה עובדיה דוגלת ב"מחשבה בריאה יוצרת גוף בריא", ובהתאם עמוד תווך נוסף של תוכנית ההרזיה שלה הוא שינוי המחשבה.
במסגרת שינוי המחשבה, משקיעה ירדנה משאבים רבים כדי להטמיע באלה המגיעים אליה כדי לרזות את האמונה בעוצמתן של מחשבות בריאות.
בין השאר מצליחה ירדנה עובדיה לפוגג את הנטייה השגויה להתנחם בעזרת אוכל כשהמצב רוח מעט ירוד, ובמקום זאת ליהנות מפעילות גופנית שמצליחה לסלק רגשות שליליים ביעילות הרבה יותר גבוהה; להבחין בין רעב אמיתי לרעב מדומה; לאמן את האדם להקדיש תשומת לב לכל מה שנכנס לפיו, כולל דברים "קטנים" שהאפקט המצטבר שלהם גדול; ובאופן כללי לנכש מהשורש הרגלים אוטומטיים ומחשבות שהוטבעו בנו לאורך השנים ושאינן תורמות לנו מאום.

חשיבותה של התמיכה מהסביבה

עמוד תווך שלישי של תוכנית ההרזיה של ירדנה עובדיה הוא התמיכה מהסביבה.
אף אחד מאיתנו לא חי בוואקום, ולמעשה חלק ניכר מההתנהלות היומיומית שלנו מושפע באופן משמעותי מהסביבה – ובפרט כשמדובר בתזונה ובספורט.
על פי ירדנה עובדיה, הדרך הטובה ביותר להשיל קילוגרמים מיותרים ובאופן כללי להפוך לבריאים יותר היא באמצעות דיאטה קבוצתית, ובהתאם עובדת ירדנה רבות עם קבוצות שונות ובעיקר עם מקומות עבודה או ארגונים שונים הדואגים לרווחת חבריהם.
בנוסף, חשוב שכל אדם שרוצה לשנות את אורחות חייו, ובפרט את התזונה שלו, ייצור לעצמו סביבה תומכת ומעצימה, וכמובן שירדנה עובדיה מלמדת מה צריך לעשות לשם כך.

שינוי תזונה ותוספי מזון

עמוד התווך הרביעי של השיטה של ירדנה עובדיה הוא תזונה נכונה יותר: תזונה מותאמת אישית לאדם, כזו הנבנית על סמך ידע מעמיק ועדכני והכוללת במידת הצורך גם תוספי מזון על מנת שבמקביל להיעלמות הקילוגרמים המיותרים יתחזקו יכולותיו של הגוף באופן כללי.

468 ad

Comments are closed.