content top

שמירה על תזונה נכונה לאורך זמן מניסיונה של ירדנה עובדיה

הידע שצברנו לגבי השפעתם של מזונות שונים על בריאותנו הוא הנרחב, המקיף והמעמיק ביותר שהיה אי פעם בהיסטוריה. מצד שני, גם אחוז האנשים הסובלים מהשמנה ובפרט מהשמנת יתר הוא הגבוה ביותר שנרשם אי פעם בהיסטוריה של המין האנושי.

איך זה יכול להיות? למה, למרות שאנחנו מודעים היטב לחשיבותה העצומה של תזונה נכונה, רבים מאיתנו לא מנצלים את הידע הרחב, והנגיש להפליא, שהצטבר בכל הקשור לתזונה כדי להפוך לבריאים יותר? התשובה, אם תשאלו את הדיאטנית המנוסה ירדנה עובדיה, טמונה בקושי העצום שלנו לשמור על עקרונות התזונה הבריאה לאורך זמן – בעיקר בשל החיבור רב העוצמה בין אוכל לבין רגשות. יתרה מזאת, יותר ויותר גברים ונשים, בכל הגילאים, מפתחים בשנים האחרונות הפרעות אכילה שונות בשל מצוקה רגשית ומזיקים לעצמם באופן חמור (עד כדי סכנת מוות!)

חשוב להדגיש: טיפול בהפרעות אכילה דורש התערבות של מומחים בתחום בריאות הנפש ורופאים בתחומים שונים, ודיאטנית, מנוסה ומיומנת ככל שתהיה, לא תוכל לאיין הפרעות חמורות אלה בכוחות עצמה. לעומת זאת, ירדנה עובדיה כבר סייעה לרבים וטובים להפוך את התזונה הנכונה לאורח חיים קבוע והודות לכך ליהנות מכל היתרונות הטמונים בדרך חיים זו – משקל תקין, הרגשה טובה, בריאות איתנה, דימוי עצמי משופר ועוד.

איך מקפידים על תזונה נכונה באופן קבוע?

באמתחתה של ירדנה עובדיה לא רק ידע רב בכל הקשור לתזונה אלא גם תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניסיון עשיר בהנעת בני אדם אל מטרותיהם האמיתיות.

בזכות שילוב זה, מסייעת עובדיה לפונים אליה לא רק לשנות הרגלי תזונה קלוקלים, אלא גם לשמור על אלה החדשים והנכונים יותר לאורך זמן רב עד שהם הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים.

השמירה על תזונה נכונה לאורך זמן מתחילה למעשה עוד לפני שפוצחים בדיאטה: עובדיה ממליצה לקבוע יעדים הגיוניים ולא להתפתחות לדיאטות מהירות ומסוכנות לגוף, שאולי מובילות לירידה משמעותית במשקל תוך זמן קצר, אך במקרים רבים חלק ניכר מהקילוגרמים שהושלו חוזרים למקומם עד מהרה, מבלי שהאדם רכש הרגלים נכונים יותר מבחינת התזונה שלו. שינוי איטי והדרגתי, אבל עקבי, מאפשר להטמיע הרבה יותר טוב את עקרונותיה של התזונה הנכונה.

מרכיב חשוב אחר בשמירה על תזונה נכונה לאורך זמן הוא זיהוי מהמורות שעלולות לגרום לאדם למעוד, כלומר לזנוח את הרגלי התזונה הנכונים שהחל לרכוש – וכמובן התמודדות נכונה איתם. כך, לדוגמה, רובנו נוטים "לוותר" לעצמנו כשאנחנו בחופשה או באירוע, בין אם כזה מיוחד (חתונה) ובין אם שגרתי יותר (ארוחה משפחתית ביום שישי). עובדיה מדגישה כי ה"וויתור" לכשעצמו אינו בעיה (אלא אם כן נתקפים בולמוס אכילה מופרז, כמובן) אבל מי שיודע כי ויתורים כאלה גוררים עוד ועוד ויתורים, וכל התרופפות קלה של המשמעת התזונתית עלולה להוביל להתרת הרסן באופן כללי – טוב יעשה אם יקטין את מינון המקרים בהם הוא מרשה לעצמו לחרוג מתבניות התזונה הנכונה, ועוד יותר חשוב עבורו לתרגל חזרה לתלם במהירות (כמובן בעזרת איש מקצוע – ירדנה עובדיה היא כאמור בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, וכדיאטנית ותיקה היא אמונה על החזרת מטופליה למסלול הנכון).

טיפ נוסף של עובדיה הוא לשמור על ערנות מוחלטת ומודעות מלאה למה שאוכלים גם אחרי שמגיעים למשקל הרצוי, ואולי אפילו בעיקר אחרי שמגיעים אל ה"יעד", שהרי המלחמה ברצון לאכול יותר מכפי שצריך היא אינסופית עבור אנשים מסוימים. תיעוד מדוקדק של כל דבר הנכנס לפה (גם אם זה "רק" שאריות של עוגה שנשארו בתבנית) משפר מאוד את סיכויי ההצלחה של השמירה על התזונה הנכונה לאורך זמן.

468 ad

Comments are closed.