content top

למה כל כך קשה לנו לרזות?

הקושי לרזות נובע מאכילה בשעות לא נכונות"כבר ניסיתי הכול ! אין דיאטה בעולם שלא חוויתי, האמת שהצלחתי לרדת במשקל, אבל כמה חודשים לאחר שירדתי העליתי את הכול בחזרה ואף יותר, פי כמה יותר, את מאמינה לי שניסיתי כל סוג של דיאטה? זה נהיה קשה יותר מפעם לפעם והאמת היא שאני די מיואשת! " משפטים שבשיגרה מכל כך הרבה אנשים בקליניקה לרפואה סינית. אז למה באמת כל כך קשה לרזות? אילו מהדברים אנו לא עושים ממש נכון?

אנחנו חיים שונה מאוד מהדרך בה הטבע יצר אותנו, התרחקנו מאוד מהטבע שלנו –טבע האדם. אנו חיים בסביבה בה אנו שולטים על שעות התאורה, המצאת החשמל הגאונית מאפשרת לנו לנווט את שעות פעילותינו עד לשעות הקטנות של הלילה, לשתות ולאכול תוך כדי, כי זה נעים וגם טעים ליד האח הבוער עם חברותה מתאימה, אבל הגוף ומוסכמותיו הביולוגיים הטבעיים פועלים אחרת. השעון הביולוגי הטבעי שלנו השתבש ושעות הארות הרבות גורמות להרבה שעות ערות וערנות. לטוב ולרע. דמיינו שהיינו קמים עם ציוץ הציפורים והולכים לישון עם הפסקת ציוצן ברדת החשכה, ומהלכי התזונה שלנו ביממה היו מתנהלים בהתאם לכך, היינו אוכלים אז ארוחת בוקר בזמן הנכון וארוחת הערב האחרונה הייתה בשעות בין ערביים, ממש מושלם לגוף אבל לא רגיל להרגלי החיים שלנו כיום בעולם המערבי.

ובכל זאת ניתן להתכוונן לשעות אכילה, כמויות מזון ובחירת מזון מעט יותר מתאימה לטבע האדם הבריא והמושלם, כך האמינו ויודעים הסינים מזה אלפי שנים.

השעון הסיני

על פי הרפואה הסינית כל איבר פנימי בגוף: כבד, כיס מרה, לב, כליות, טחול וכו' מחובר לערוץ אנרגטי- מרידיאן. ולכל איבר ואיבר בגוף יש שעתיים ידועות ביממה בו אותו איבר פועל בעוצמה ובאופן הטוב ביותר עבורו. נקרא לו: "השעון הסיני הביולוגי"

שעתיים אלו הן שעות המקדש של האיבר בהן הצי'- האנרגיה בתוך אותו איבר היא במיטבה וכשהגוף בריא וחיוני תפקוד האיבר באותו הזמן נעשה ללא כל מאמץ, בזרימה כדרך הטבע.

אכילה בזמן נכון

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביוםהשמנה מתרחשת כשנכנס מזון לא מתאים לגוף בכמות לא נכונה לגוף ובזמן לא נכון לגוף. גם אם נאכל יחסית נכון בכמות הנכונה אך בזמן הלא מתאים ולא נכון לגוף אז תתרחש השמנה ! הגוף לא יוכל לעבד לעכל ולהשתמש כנדרש במזון כדלק לחיים, מבלי לייצר עודפים וחומרים לא מעוכלים בגוף.

בין השעות 7-9 בבוקר הקיבה נמצאת בשיאה. אלו שעות העיכול הנכונות והטובות ביותר עבורנו. החכים הרמב"ם ואמר: "בבקר אכול כמלך , בצהריים אכול כבן מלך ובערב אכול כאביון.." היות ושעות הבוקר הן השעות בהן תפקודי העיכול במיטבן. השעות הבאות 9-11 אלו שעות איבר הטחול הפועל אז בשיא עוצמתו. תפקיד הטחול הוא להתמיר את האנרגיה הנכנסת לגוף מחומר- אוכל, לאנרגיה- לצ'י ! הטחול זוהי תחנת האנרגיה של הגוף, לאחר האכילה על הגוף לקחת את המזון לעבד אותו ולהנחיל כוח לשרירים, לעצמות למוח ולשאר חלקי הגוף. הרבה אנשים נוהגים לדלג על ארוחת הבוקר ומכניסים לגופם מזון לראשונה ביממה רק בצהריים, הווה אומר, הם מדלגים על שעות העיכול הנכונות לגוף. סביר להניח שאצלם איבר הקיבה וכן הטחול יהיו בחולשה יתרה, מכוון שהטחול זוהי תחנת האנרגיה של הגוף. הם גם ירגישו זאת בגוף כעייפות בלתי מוסברת לאורך כל שעות היממה. נוסיף על כך שאנשים אלו ואחרים חוזרים מיום עבודתם עייפים ורצוצים בשעות הערב, 7-9 בערב, הזמן בו כל המשפחה יושבת לאכול את ארוחת הערב שלעיתים היא אף ארוחה חמה ראשונה, ארוחה כבדה ומאוד מאוד טעימה… אבל משפחה יקרה אלו הן השעות החלשות של איבר הקיבה, זמן זה הוא הזמן ההפוך בשעון הסיני לתפקוד היעיל של הקיבה ושל איבר הטחול השחקנים הראשיים בתהליך העיכול. אלו שעות בהן על המזון הנכנס לגוף להיות קליל, קל לעיכול, כמו למשל: מרק ירקות, דייסת שיבולת שועל עשויה על חלב אורז, תפוח אגס וקינמון.

טיפול בדיקור לאיזון האיברים להרזיה אפשרית וקלה

טיפול בדיקור סיני מאזן את המערכות השונות בגוףמטפל ברפואה סינית יכול להשתמש בידע העתיק אודות השעון הסיני לצורך ריפוי באמצעות דיקור. הוא יעשה זאת ע"י הבנה מעמיקה שניתן לרפא איבר חלש בגוף ע"י איזון האיבר המקביל לו בשעון, זאת אומרת, איבר הנמצא מולו בשעון הביולוגי, במרווח של 12 שעות מקודמו. למשל: שעות הפעילות הטובות ביותר עבור הריאות הינן 3-5 לפנות בוקר. על מנת לאזן את איבר הריאות ניתן לדקור נקודות דיקור על גבי מרידיאן שלפוחית השתן הפעיל בשעות מקבילות 3-5 אך אחר הצהריים, לא בלילה. (דרך אגב, הרבה מאוד מהתקפי האסטמה מתרחשים בין השעות 3-5 לפנות בוקר אצל אנשים בהן איבר הריאות הוא האיבר החלש בגוף). דוגמא נוספת: אם איבר הכבד לא מאוזן ע"פ השעון הסיני ופעיל בין השעות 1-3 לפנות בוקר ניתן לאזן את האיבר באמצעות דיקור סיני ולדקור נקודות על גבי מרידיאן המעי הדק הפעיל באותן שעות 1-3  רק בצהריים. על מנת לאזן את ערוץ הקיבה המטפל ברפואה סינית ידקור נקודות על גבי ערוץ מגן הלב הפעיל כאמור 12 שעות אחריו וכדי לאזן את ערוץ הטחול ידקור המדקר את ערוץ התלת מחמם- המחמם המשולש הנמצא מולו בשעון הסיני.

כמו כן ניתן לאזן ערוצי אנרגיה שכנים בשעון הסיני: על מנת לאזן את איבר הריאות ניתן לדקור את ערוץ המעי הגס, לאזן את איבר המעי הגס ניתן לדקור את ערוץ הקיבה וכו'.

לסיכום: איכלו את ארוחותיכם בשעות המתאימות לשעות האור ביממה או קרובות לכך, על הארוחה האחרונה ביום להיות רחוקה כ-4 שעות לערך משעת ההליכה לשינה, הגוף צריך לישון , לנוח, להתרענן ולהתמלא בזמן השינה ולא לעכל מזון , לעבוד קשה ולעכל. כבדו את  השעון הביולוגי האמיתי של הגוף אשר מאוד מחובר לשעון הסיני הקסום, ליל מנוחה ,חלומות פז מתוקים ונפלאים!

הכותבת:

גילי קריצ'מן  Dip. Ac   052-2348986

בעלת הקליניקה: "נקודת- ריפוי" רפואה- סינית+

במושב גבעת- חן ליד רעננה שבשרון.

468 ad

Comments are closed.