content top

יכולת הריפוי הטבעי

ריפוי טבעי הינו מנגנון הקיים בכל גוף חי וצומח. זו היכולת של הזיקית להצמיח זנב חדש לאחר שנקטע, היכולת של הצמח לרפא את מקום העלה החסר על ידי הפרשות. ויכולת גוף האדם לרפא את עצמו ולהשיב את האיזון הפנימי.

 בני האדם, מפאת היותם אוכלי כל ומפאת המודרניזציה, הביאו את הגוף למקומות שהוא טרם הכיר, כמו השמנת יתר, סוכרת, לחץ דם, כולסטרול, הפרעות אכילה וסרטן.

אכילה בלתי מבוקרת, מאכלים הרווים בשומן , עישון, העדר פעילות גופנית, זיהום אויר ומחסור בנוזלים כמו מים, מביאים את הגוף לעשות אדפטציה ולהתמודד עם הרבה דברים במעט זמן.

ככלל כאשר אנו מעמיסים על הגוף כמה דברים שליליים במקביל, סיכוי ההחלמה והריפוי שלו הולכים וקטנים ולבסוף הוא קורס טרם זמנו.

 שילוב לא נכון של מזונות, וצריכת מזונות מתועשים רבים ומזונות ממקור החי (ביצים, בשר, עוף, מוצרי חלב), מחלישים את הגוף וגורמים לו להיות במלחמה יומיומית נגד פתוגנים שונים  במזון שאינו מותאם לו.

העישון גורם לאי סדירות של קצב הלב, לדם רווי, לריאות עמוסות להורדה ברמות החמצן ולעודף טוקסינים. בנוסף העישון גם פוגע באוויר אותו אנו נושמים, בצמחייה ובבעלי החיים. זהו נזק גלובלי פנימי וחיצוני.

העדר פעילות גופנית גורמת לניוון ומורידה את רמות החמצן בגוף. גוף שאינו פעיל מתעייף מהר יותר, מעכב עיכול תקין ופוגע במערכת החיסון.

מחסור במים: גופנו מורכב מ – 70% מים ולכן עליו לקבל כמויות מים גדולות. העדר מים בכמות מספקת גורמים לחוסר איזון במשק הנוזלים בגוף, גורמים לבצקות, לכאבים שונים כמו כאבי ראש ובטן, ולעייפות כללית.

 בכל זה גופנו נלחם יום יום כדי לשרוד ולאזן את שאנו עושים לו. גופנו הוא כלי מדהים ועלינו לכבד אותו ולתת לו את כל שהוא זקוק לו כדי לחיות חיים בריאים וארוכים.

מה ניתן לעשות כדי להגביר את יכולת הריפוי הטבעית ולצמצם נזקים?

קודם כל לכל המעשנים, להפסיק לעשן, זהו אינו דבר קשה כפי שנדמה, זוהי תלות בגורם חיצוני למצבים שונים. יש לכם את היכולת להתמודד עם כל דבר גם ללא זה, חשבו על עצמכם איך התמודדתם לפני שהתחלתם לעשן והמשיכו מכאן. חוסר הנוחות הנגרמת כתוצאה מהפסקת עישון היא פעוטה ומביאה גמול רב לאורך שנים לעצמכם ולגופכם.

 שינוי תזונתי: התאמת מזונות עשירים בויטמינים ומינרלים, אכילה של כל אבות המזון ממקור צמחי ללא אכילת מזונות מן החי. אכילה מגוונת עשירה בירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים מסייעת למנגנון הריפוי הטבעי של הגוף, ומבריאה ממחלות כרוניות שכן הן נגרמו מהעדר תזונה נכונה ונאותה.

 שתייה מרובה של נוזלים (מים בעיקר): בין 2-3 ליטרים ליום של נוזלים במיוחד עכשיו בעונת הקיץ החמה שלנו. גם אם אתם יושבים כל היום במשרד ממוזג, שימו מולכם בקבוק ודאגו לשתות אותו במהלך היום.

 פעילות גופנית אינה חייבת להיות מתישה ומעייפת. בחרו לכם מישהו ללכת איתו פעמיים בשבוע, הציבו לכם יעדים ועמדו בהם, מצאו את הפעילות שמשמחת אתכם ולא גורמת לכם לרצות לברוח ממנה. שחייה, ריקוד, הליכה, טיול בהרים, אופניים, אירובי ועוד רבים וטובים. פעילות גופנית תגרום לכם להרגשה טובה, פיזית ונפשית, וגם תעזור לכם בתהליך ההרזיה, אם אתם נמצאים בתקופת דיאטה.

 כל הפעולות הללו, מסייעות לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף, מעודדות, בנייה תקינה של תאים, מחזקות את מערכות הגוף כמו מערכת העיכול ומערכת החיסון, מונעות מחלות כרוניות קשות. ומביאות לחיים ארוכים ובריאים.

בידיכם נמצא הכוח לעשות שינוי ולעבור לאורח חיים בריא ולהבין שזה עבורכם, כי אם לא תדאגו לגופכם לא יהיה לנשמתכם איפה לגור.

דפנה ריכטר נטורופתית N.D

468 ad

Comments are closed.