content top

סוד ההרזיה על פי הרפואה הסינית

כולנו יודעים שעודף משקל פרושו – עודף של אוכל, של שומן, של סוכר, של מטוגן ובקיצור הרבה מכל דבר.

כולנו גם יודעים שחוסר פירושו – חולשה, רעב, מחסור, אי נוחות וחוסר בכוח, בחשק, בחיות ובאנרגיה.

כולם רוצים להיות רזים. הרזיה פרושה יופי, מחמאות, כוחות פיזיים, אתלטיות, חיות, שמחה!

 

סוד הטיפול של הרפואה הסינית:

יין ויאנגכיצד אנו המטפלים ברפואה סינית נכנסים לכל העניין הזה ומאזנים את הגוף על מנת שיראה טוב, מאוזן ובריא, ובנוסף מאפשרים לאדם להרגיש מאושר, שמח במראה שלו, צעיר ורענן?

הסוד שלנו, המטפלים בקליניקה לרפואה סינית הוא: איזון, כיול והירמון (מלשון הרמוניה) בין העודף לחוסר בגוף.

בפועל, מדובר באיזון בין שני כוחות, שעל פי תורת הרפואה הסינית, הינם משמעותיים בטבע בכלל ובגוף שלנו בפרט, בשם "יין" ו"יאנג" (yin ו- yang). נשמע סינית? אז זהו שלא!

זה מאוד פשוט !!!

יאנג (yang) פירושו: מלאות, עודף, שמש, אור, חום, קיץ, כוח מתפרץ, שמיים, לבלוב, פריחה, צמיחה ואוכל בעל איכות חמה.

יין (yin) פרושו: אנרגיה של ריקות או חוסר, חושך, חורף, קור, אנרגיה שקטה, רגועה, מופנמת, אוכל בעל איכות קרה, מקרר.

הגוף שלנו מכיל את שני הכוחות הללו, הנמצאים במאבק תמידי האחד עם השני. כל הזמן יש ניסיון של הגוף לפצות עצמו על החוסר וליצור עודף ומאגרים. למרות שאלו שני כוחות מנוגדים האחד לשני, אלו שני כוחות המשלימים האחד את השני, לאחד אין אפשרות קיום ללא האחר. לעתים קר לנו ולעתים חם לנו, אנו צריכים בקיץ לאכול מזונות מקררים כי חם לנו ובחורף כמובן מזונות מחממים כי קר לנו. לרוב אנו עושים זאת באופן טבעי אוכלים פירות קרים ומקררים בקיץ ומרקים חמים ואוכל חם בחורף.

כל אוכל והאנרגיה שלו:

מצרכי מזוןהאוכל שאנו מכניסים לגופינו הוא בעל אנרגיה משלו: אנרגיה של חום – מחממת, או אנרגיה של קור – מקררת. מכוון שאנו, בני האדם, שונים זה מזה ביחודיות שלנו, במזג הפנימי שלנו, באישיות שלנו ובנסיבות לידתנו, אנו זקוקים לתזונה מעט אחרת האחד מהשני. אדם, שעל פי הרפואה הסינית מאובחן עם מזג פנימי חם – אפילו בחורף צריך לאוכל מזונות יותר קרירים. לעומתו, אדם, שעל פי הרפואה הסינית מיזגו הפנימי קר, זקוק לאכול מזונות חמימים לאורך כל השנה ואף חמים יותר בחורף. כמובן שהמטפל ברפואה סינית יוכל לאבחן זאת בקלות.

חוסר הידיעה שלנו מוביל לאורח חיים ולאכילה שאינם מתאימים למזג הפנימי של הגוף. כל גוף, עמוק בתוכו, דורש תזונה אחרת, הזנה אחרת, דלק פנימי אחר. החיפוש אחר ההזנה המדויקת לגוף הספציפי שקולה לחיפוש אחר דלק עם האוקטן המתאים לכלי רכב ייחודי, ספציפי, כזה ולא אחר! לכל אחד מאיתנו יש דרישות לדלק אחר, באיכות אחרת: מחממת, מקררת, או אפילו נייטרלית.

הרזיה בלי דיאטה – הרזיה נכונה ובריאה:

נחזור אם כך למטפל ברפואה סינית ולדרכים בהן הוא מאפשר הרזיה נכונה, הרזיה בריאה והרזיה שפויה. למעשה מדובר בהרזיה ללא דיאטה, שפועלת דרך איזון שני הכוחות שהוזכרו קודם:

הגוף שלנו מכיל שנים – עשר איברים מרכזיים ועיקריים: קיבה, טחול, ראות, מעי גס, כליות, שלפוחית שתן, כבד, כיס מרה, לב ומעי דק. על פי הרפואה הסינית אותם איברים בגוף מקושרים למרידיאנים. מרידאנים הינם ערוצי אנרגיה, ממש כמו רשת המרידיאנים – הערוצים על פני כדור הארץ. בגוף, המרידאנים חייבים להיות באיזון האחד עם וכלפי השני. איזון, משמעותו מצב בו אין איבר אחד עובד על חשבון השני, האחר, אלא חזק ועובד בפני עצמו.

הרעיון המרכזי להרזיה נכונה ע"פ הרפואה הסינית, הינו יצירת הרמוניה בין 12 האיברים הללו.

הטיפול בקליניקה של המטפל ברפואה סינית:

המטפל/ת ברפואה סינית יערוך איבחון מקיף באמצעות בדיקת הדופק, בדיקת הלשון ותשאול של המטופל ויזהה היכן מצוי העודף בגוף והיכן החוסר. מטרת המטפל/ת במפגש הטיפולי הינה לאזן ולכייל בין האיברים השונים וזאת באמצעות המרידאנים – אותם ערוצי אנרגיה שעוברים דרך אותם איברים.

הטיפול המאזן יתבצע באמצעות המלצות לתזונה, ולאורח חיים בריא, צמחי מרפא סיניים, ודיקור סיני להרזיה בעזרת מחטים דקות, גמישות ועדינות. המטפל ידקור בנקודות דיקור ספציפיות, שיחלישו את העודף ויעבירו עודף זה לאיבר שנמצא בחוסר. הוא יעשה בנקודות ספציפיות המהרמנות את הגוף לכוון הרזיה ותחושה גופנית חיונית ובריאה.

לסיכום, הטיפול בהרזיה באמצעות רפואה סינית יוצר כיול והרמוניה בין שני איברים מרכזיים ובכך תומך באיזון גופני כולל. זה הכל!

זוהי התורה הסינית על רגל אחת: איזון בין עודף וחוסר – איזון בין יין ויאנג (yin & yang).

הכותבת: גילי קריצ'מן Dip.Ac. מומחית ברפואה סינית

בעלת קליניקה פרטית: "נקודת-ריפוי "במושב גבעת-חן בשרון (צמוד לרעננה).

www.nekudat-ripui.co.il 052-2348986

468 ad

Comments are closed.