content top

מה חושב ניר גלילי על דיאטת כסאח?

דיאטות כסאח – או בניסוח יותר מרוכך, דיאטות מהירות – הן קונספט שנוי במחלוקת. מצד אחד רוב אנשי המקצוע, בין אם רופאים ובין אם דיאטניות, מסתייגים מירידה מהירה מדי במשקל ובפרט כשהדבר נעשה בצורה לא מבוקרת, ומצד שני כמעט כל מי שמתמודד עם סוגית עודף המשקל נוטה מעת לעת לבחור בדיאטה שתעזור לו להיפטר מהקילוגרמים המיותרים במהירות.

הדילמה הלא פשוטה גורמת לכך שכל מי שמתלבט באיזו דיאטה לבחור מחפש כמה שיותר המלצות ומודלים לחיקוי – ומנכ"ל "סונול" ניר גלילי הוא בהחלט מישהו שכדאי ללמוד ממנו גם בתחום ההרזיה.

הביוגרפיה המרשימה של ניר גלילי

ניר גלילי הוא תת אלוף (מיל') שבין תפקידיו בצה"ל מפקד חטיבת השריון 500 ומפקד בסיס האימונים הראשי של זרוע היבשה (הבסיס הגדול שבצאלים, שכיום נקרא "מחנה שומרון" או מל"י). לאחר שחרורו מצה"ל מונה למנכ"ל קבוצת "שלמה החזקות" (שמוכרת בעיקר בזכות "שלמה SIXT", החברה המובילה בתחום השכרת הרכב והליסינג, וברשותה עסקים משמעותיים נוספים) ולאחר עשור מוצלח במיוחד ב"שלמה" עבר לתפקיד מנכ"ל "סונול", אחת משלוש חברות הדלק הגדולות בארץ.

תוך כדי שירותו הצבאי השלים גלילי לימודי תואר ראשון (היסטוריה כללית) ותואר שני (מנהל עסקים), שניהם באוניברסיטת ת"א, כשאת התואר השני הוא סיים בהצטיינות.

באופן טבעי כל התחנות הנ"ל לא הופכות אותו כמובן למומחה לתזונה או לדיאטות, אבל הן כן הפכו אותו לאדם בעל יכולת קבלת החלטות גבוהה במיוחד, ובעל פרספקטיבה רחבה במיוחד – ועל כן כדאי להקשיב לעצותיו בנושא זה.

היתרון של הדיאטה המהירה

ראשית חשוב להדגיש כי גם המתנגדים לקונספט של דיאטת כסאח מסכימים כי יש לה יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו, והוא היכולת להעלים במהירות כמה וכמה (וכמה) קילוגרמים עודפים ומיותרים. בהקשר זה ממליץ ניר גלילי לא להתעלם מהיתרון (וגם לא מהחסרונות, כמובן) שכן החלטה מושכלת מתקבלת אך ורק על סמך התבוננות בכל ההשלכות של כל בחירה, הן אלה החיוביות והן אלה השליליות.

לגבי היתרון של העלמת הקילוגרמים המיותרים במהירות, הרי שהוא משמעותי במיוחד עבור מי שרוצה להיראות במיטבו באירוע מסוים, ובמקרים אלה ממליץ גלילי לא לפסול על הסף את האופציה של דיאטה מהירה – אבל לעשות זאת באופן מושכל.

הסכנות הטמונות בדיאטה מהירה מדי

דיאטה מהירה מדי עלולה להוביל למחסור של ממש במרכיבים תזונתיים חשובים, גם כשהיא מוגבלת בזמן ומתבצעת לפרק זמן קצר יחסית.

כך למשל דיאטה דלה בפחמימות או נטולת פחמימות לחלוטין עלולה לייצר דיכאון, וכמות נמוכה מדי של מינרלים חיוניים עלולה להוביל לפגיעה במערכת החיסונית, במערכת העצבים ועוד.

בהתאם ממליץ ניר גלילי להתייעץ עם רופאים או תזונאים לפני שמתחילים דיאטת כסאח כדי למזער את הסיכון כי ייגרם נזק בלתי הפיך לגוף.

גם במסגרת תפקידיו הבכירים בצבא וגם במסגרת תפקידיו הבכירים בסקטור האזרחי, תמיד הקפיד ניר גלילי לפעול למען הצלחה ארוכת טווח, שהרי אין באמת טעם בהישגים רגעיים שאין מתחתם בסיס איתן ועל כן הם נעלמים במהירות.

גם התואר הראשון שלו בהיסטוריה, והבקיאות הרבה שלו בתחום ידע זה עוד לפני שפנה ללימודים אקדמיים הודות לעניין שגילה בו מאז ומתמיד, מחזקים את התפישה של גלילי כי כדאי לחפש בעיקר הצלחות ארוכות טווח – כך שדיאטה מהירה היא בסופו של דבר חסרת ערך, אלא אם כן משתמשים בה כמנוף לשינוי עמוק יותר, כלומר לנצל את הירידה המהירה במשקל והמוטיבציה המוגברת לשמר את המשקל החדש לטובת תזונה מאוזנת על בסיס קבוע.

468 ad

Comments are closed.