content top

ירידה במשקל – מה הדרך הנכונה לעשות את זה?

כמעט כל אחד מכיר את ההרגשה שהוא לא מרוצה מאיך שהוא נראה. ההרגשה שהמכנסיים לא יושבים בצורה טובה, שהשמלה מבליטה הבטן, ההתלבטות הקבועה בכל בוקר אם להכניס את החולצה לתוך המכנסיים או להשאיר בחוץ- כדי להסתיר את הכרס. ההשלמה עם המראה החיצוני מתמקדת בעיקר במשקל של כל אחד. כמעט כל אחד חשב לעצמו שהוא צריך להוריד קילו או שניים כדי להיות מרוצה ממה שהוא רואה במראה. יש הרבה דרכים לירידה במשקל – מה הדרך הנכונה לעשות את זה?

ירידה במשקל – מה הדרך הנכונה לעשות את זה?

  • תזונה נכונה – החלק העיקרי של ירידה נכונה במשקל היא להקפיד על תזונה נכונה במהלך כל היום. בשנים האחרונות האוכל התעשייתי "ג'אנק פוד" נמצא בכל מקום, זמין ונוח. האוכל המהיר כשמו כן הוא – אם רעבים ורוצים למצוא מהר אוכל שישביע וישתיק את הבטן שלנו, הפתרון שנראה הכי פשוט ומהיר זה להתקשר לפיצרייה ולהזמין פיצה. תוך חצי שעה תגיע אליכם פיצה חמה, טעימה ומשביעה. גם אם אתם נהגים של רכב הסעות וסדר היום שלכם עמוס, הדרך הנכונה ביותר לשמור על התזונה ולא להתפתות להזמין פיצה מהירה היא לאכול באופן מסודר במהלך כל היום. חשוב שיהיו שלוש ארוחות עיקריות של בוקר, צהריים וערב. בין כל ארוחה ניתן ואף רצוי "לנשנש" אוכל מזין כמו ירקות חתוכים, אגוזים ושקדים שיתנו לכם אנרגיה ופרי טעים ומזין. כמובן שכדי להצליח במטרה של ירידה במשקל חשוב לאכול מכל דבר במידה. אם בין הארוחות רוצים לאכול משהו מתוק- עדיף שזה יהיה משהו מזין כמו פרי, להקפיד לאכול פרי אחד ולא צלחת פירות גדולה שאז כל המטרה של תזונה נכונה כבר לא אפקטיבי.
  • ספורט –  חלק עיקרי נוסף בירידה נכונה במשקל היא הקפדה על פעילות גופנית במהלך השבוע. הפעילות הגופנית יכולה להתבצע בבית, בחדר כושר או אצל מאמן אישי במידה ויש לכם מטרה להוריד משקל מסוים תוך פרק זמן קצר. ההמלצה היא לבצע את הפעילות הגופנית בפיקוח של אנשי מקצוע כדי לוודא שהתנועות נכונות ולא לגרום לפגיעה משמעותית בגוף.
  • שינוי אורח חיים – חלק חשוב מהדרכים לירידה במשקל הוא שינוי אורח החיים והשגרה שאנו חיים כל יום. לדוגמא אם אנחנו נוהגים לעשות קניות בסופר פעמיים בשבוע, עדיף מדי פעם לשים נעלי ספורט, להצטייד בבקבוק מים וללכת ברגל לסופר במקום לנסוע עם הרכב. אם המשרד שלנו נמצא בקומה השלישית או אפילו הרביעית- כדאי לעלות במדרגות במקום להשתמש במעלית- כך אנחנו גם מצליחים להשתחרר קצת את הגוף מישיבה ממושכת מול המחשב וגם משלבים פעילות גופנית במהלך היום.

יתרונות ירידה במשקל:

כאשר המשקל חורג מאוד מטווח הנורמה מומלץ מאוד לעשות דיאטה ולרדת במשקל. חשוב כמובן שהירידה במשקל תהיה מבוקרת ונכונה לפי הדרכים המפורטות למעלה. מקובל לבדוק אם סובלים ממשקל עודף על ידי בדיקה של מדד מסת הגוף או בשם המוכר כ bmi. משקל עודף עלול לפגוע בעיקר בבריאות. משקל עודף או השמנת יתר עלולים לגרום למחלות כמו שבץ, התקף לב, דלקת מפרקים, סוכרת ועוד.

468 ad

Comments are closed.