content top

הסיבות אשר מקשות על ירידה במשקל וגורמות לכם להשמין

 אבחון ומענה לסיבות אשר מקשות עליכם לרדת במשקל, מעיבות על הבריאות, ההרגשה והתפקוד ימנע מכם ספירת קלוריות באדיקות, מלחמה בתשוקות, תשישות מנטלית ופיזית, תסכול ופגיעה בדימוי העצמי.

ההחלטה לשפר את אורחות החיים שלכם: תזונה בריאה יותר, פעילות גופנית לשגרה השבועית ואיזון חריגות בבדיקות הדם או טיפול בתסמינים מעיקים היא אולי אחת ההחלטות החשובות והנכונות שעלינו לקבל.

ד"ר רעות בר-לב מפתחת שיטת Body Reset www.reutbarlev.com

אולם, ללא אבחון וזיהוי גורמים אישיים ומשתנים עלול להיווצר מצב של ניסיון למאמץ שווא אשר עלול לפגוע בהערכה ובתחושת המסוגלות האישית. בואו ניקח לדוגמא אדם שלא ישן טוב בלילה: בין אם השינה קלה, קושי בהירדמות או יקיצות מרובות- אין ספק שהגוף עייף. ונניח שאדם זה רוצה להתחיל להתאמן ואפילו רכש מנוי במועדון כושר. לאחר יום עבודה והמטלות הנלוות זו כמעט משימה בלתי אפשרית. ונניח שירצה להפסיק או להפחית את צריכת המתוקים- אבל הגוף במצוקה והדרישה לאנרגיה זמינה היא מנגנון הישרדות טבעי הנובע בעקבות מחסור בשינה.

ובכן, קיבלתם את אחת ההחלטות החשובות והנכונות בחייכם. לשפר את הבריאות, הנראות וההרגשה. בשביל להגיע לתוצאות בקלות ובמהירות ולהתמיד בהן יש לטפל בסיבות האישיות. להלן הסיבות הנפוצות:

  • צריכת סוכר בשתייה ופחמימות פשוטות בארוחה

מלבד היותם עתירי קלוריות. הסוכר, כמו כן הממתיקים מלאכותיים והפחמימות הפשוטות "מקפיצים" את רמות הסוכר בדם ובעקבות כך את הורמון האינסולין. הורמון האחראי להכניס את הסוכר לתאים ולעודד בניית תאים, לרבות תאי שומן. לכן אכילתם מעודדת יצירת שומן.

כמו כן, לאחר ה"הקפצה" ברמות הסוכר מגיעה "נפילה" דרסטית ברמות הסוכר בדם המתורגמת בתשוקה עזה לפחמימות ומתוקים והנה נשאבנו ל"גלגל קסמים" של אכילת מתוקים. לכן כדי להעדיף פחמימות מלאות, שתייה וחמה ללא המתקה.

  • דילוג על ארוחות

לא כדאי לדלג על ארוחות. הדבר גורם להאטה בחילוף חומרים של הגוף, יוצר רעב אשר בעקבותיו מזדמנות ארוחות בכמויות גדולות מידי, באיכות לא טובה ולרוב מאופיינת אכילה מהירה ללא לעיסה מספקת. דילוג על ארוחה אינו מרזה ומוביל להשמנה.

  • לעיסה ואכילה בנחת

הידעת, שההמלצה היא ל- 30 לעיסות לכל ביס?

זאת על מנת להקל על תהליך העיכול, להגביר את תחושת השובע ולשפר את הבריאות וההרגשה.

ולכן כדאי להקפיד על לעיסה מספקת של האוכל (עד לעיסה) לפני הבליעה.

  • חוסר שעות שינה או שינה באיכות לא טובה

שינה הכרחית לבריאות, לקיום תהליכי ירידה במשקל ולהרגשה טובה ואיתנה.

מומלץ לישון 7-8 שעות ביממה. השעות המומלצות לשינה הן: 00:00-6:00 ו- 14:00-16:00. בשעות אלו ישנה הפרשה של הורמון גדילה שפעיל רק אם ישנים.

היעדר בשעות שינה גורם לפגיעה בחילוף החומרים, מגביר אגירת שומנים ויוצר צורך עז באנרגיה זמינה, כלומר תשוקות עזות למתוקים ופחמימות  פשוטות.

  • מחסור בוויטמינים ומינרלים

ישנם ויטמינים ומינרלים אשר חיוניים לתהליך הרזיה. ביניהם: ויטמין D, ברזל, B12… תוספי תזונה מומלץ לקחת לאחר אבחון בבדיקות דם או התייעצות עם איש מקצוע מוסמך.

  • עצירות או יציאות לא מלאות

עצירות מקשה על ההרזיה, גורמת לתחושת כבדות ומלאות ומביאה את הגוף לעומס רעלים.

ישנן מספר תרופות סבתא נפוצות. היעילה ביותר היא:

2 כוסות מים על קיבה בבוקר+ תוסף חיידקים טובים.

במהלך היום כדאי להקפיד על שתייה נאותה ולהרבות באכילת ירקות בעיקר: סלק וירקות עליים.

  • תקופת המחזור הנשי- רעב הורמונלי

תקופה זו מאופיינת באגירת נוזלים ועלייה של עד כק"ג אשר יורד בימי הווסת. תשוקות עזות למתוקים ורעב מוגבר.

  • אי איזון בתפקוד/ חולשה של אחת או יותר ממערכות הגוף

תפקוד לקוי של אחת ממערכות הגוף או יותר, המתבטאת בתסמינים מעיקים, מביאה את הגוף למצב מצוקה, פגיעה בחילוף החומרים, אגירה מוגברת של נוזלים ושומנים, פגיעה במערכת יחסים עם האוכל והיעדר יכולת לרדת במשקל.

לדוגמא: מערכת החיסון ביתר= אלרגיה, נזלת שקופה, ליחה מרובה, עיטושים ועוד.. או חולשה במערכת החיסון= צינון או שפעת תכופים.

  • "תן למזונותייך להיות תרופותייך"

תזונה בריאה חיונית לדיאטה מהירה ובריאה. אך לא רק, תזונה מהווה כלי טיפולי המתועד מזה דורות, עוד מימי קדם ועד הרמב"ם, לטיפול במגוון בעיות, תסמינים מעיקים ומחלות פיזיים ורגשיים.

וכיום נמצאו מנגנוני השפעתם והוכחו מחקרית.

לדוגמא: אומגה 3, הנמצאת העיקר בדגי ים צפוניים ובזרעי פשתן, נמצאה יעילה ובעלת השפעה חיובית באופן משמעותי בטיפול בדיכאון וחרדות.

בעזרת תזונה בריאה ניתן לטפל בתסמינים מעיקים ובחריגות בבדיקות הדם באופן טבעי ובריא; וללא שימוש בתרופות.

התאמה אישית של תזונה מתאפשרת לאחר אבחון אישי על ידי איש מקצוע מוסמך. כנטורופת, מטפל סיני או בשילוב עם רופא המשפחה.

468 ad

Comments are closed.