content top

איך להתאים דיאטה למצב הגופני שלנו?

קיימים סוגים רבים של דיאטות אך לא כולן מתאימות לכולם. כל אדם אמור למצוא את אורח החיים שהוא המתאים ביותר עבורו, תוך הקפדה על התזונה הנכונה ביותר.

בחירת הדיאטה המתאימה כאורח חיים

משקל הגוף והמצב הגופני מדרבנים אזרחים רבים להתחיל דיאטה. זה קורה כאשר מביטים בתוצאה של המשקל ומהנראות הנשקפת מהמראה. כל מי שהעלה כמה קילוגרמים נכבדים בתקופה האחרונה, מרגיש שמצבו הגופני עלול להידרדר והוא חייב להתחיל לבצע שינוי בהרגלי האכילה שלו כדי לשמור על בריאותו לאורך זמן.

רבים מהאנשים ניסו כמה וכמה דיאטות, בחלקן הן הורידו כמות נכבדה של קילוגרמים ולאחר מכן העלו אותם בחזרה, אחרים המשיכו והתמידו בדיאטה שמתאימה להם ושמרו על המשקל הנמוך לאורך פרק זמן ארוך. הנקודה החשובה היא לעשות כל שניתן כדי ליצור אורח חיים בריא שמתאים למצב הגופני הספציפי של כל אדם.

יש כמה עקרונות בסיסיים אשר מסייעים בקביעת התזונה המתאימה ביותר והם:

  • לאכול כמויות מזון מדודות ולא גדולות.
  • ארוחות מזינות בהתאם למזון המתאים לכל אדם.
  • ארוחות ערב שאינן גדולות ובשעה סבירה ולא מאוחרת מדי.
  • לא ליצור מרווחי זמן גדולים בין ארוחה לארוחה, אלא לאכול מזון בכל שלוש שעות, על פי התוכנית התזונתית.
  • להקפיד על אכילה של אוכל איכותי, שייספג בגוף ויעניק לו ערך מוסף.

שימוש בתוספי מזון

קיימים כמה תוספי מזון שהם חשובים ביותר כמו ויטמינים ובעיקר ויטמין D. כשיש מחסור בויטמין D יש לכך השלכות כמו חוסר בסידן אשר אמור לספוג ויטמין זה וכך לשמור על מערך השלד, לשמירה על רמה מאוזנת של סוכר, לשמירה על תקינותה של מערכת הלב, חיוניותה של מערכת החיסון, התמודדות עם מחלת האלצהיימר ועוד.

כאשר נמצאים רוב היום בבית או במשרד ולא נחשפים לאור השמש, אין בעור ובגוף מספיק ויטמין מסוג זה.

כושר גופני במקביל להליך הדיאטה

עם תחילת הדיאטה, חשוב לעסוק באופן קבוע גם בכושר גופני. מתחילים בצעידה יום יומית ולאט לאט אפשר להגביר את עוצמת האימונים ולגוון אותם, בחדר כושר, במתקנים ייעודיים, ריצה ועוד.

ביצוע דיאטות לאורך זמן

כדי לא להגיע למצב של אקורדיון שבו מורידים במשקל ולאחר מכן מעלים שוב במשקל וחוזר חלילה, ההמלצה היא לא לבצע דיאטות קיצוניות, אלא לקבוע אורח חיים תזונתי שמתאים למצב הגופני ולהתמיד בכך לאורך זמן וכך תהיה ירידה איטית אך לטווח הארוך.

468 ad

Comments are closed.