content top

כיצד להתמודד עם בעיית דלקת בנרתיק?

בעיות אינטימיות זה אחד הנושאים שאנו הכי פחות מעוניינים לדבר עליהם, אך במקרים מסוימים אין מנוס, כפי שאין מנוס מטיפול בבעיות אלה. אחת התופעות הלא נעימות ביותר בתחום זה – דלקת בנרתיק. לרוב, מקור הבעיה הינו תופעת הקנדידה.

תסמינים ראשוניים של דלקת בנרתיק

למרות שמדובר בבעיה זניחה לכאורה, אסור להזניח מצבים של דלקות בשום אזור בגוף, אך כאשר מדובר באזורים האינטימיים – זה חשוב עוד יותר, היות ומדובר באזורים שנוטים להיות חשופים לחיידקים ונגיפים שונים. המקור של הדלקת יכול להיות פטרייתי או חיידקי. על מנת לבדוק זאת יש לעבור אבחון קליני שיקבע גם את טיב הטיפול.
חשוב מאוד לעשות זאת מייד לאחר הופעת תסמינים (כאבים, חוסר נעימות בעת יחסי מין, הפרשות בלתי רגילות) על מנת להקדים תרופה למכה. כאשר מקור הדלקת הינו פטרייתי, חשוב ליזכור שבגוף של כל אחד ואחת מאיתנו מתגוררת הקנדידה ועוד סוגים שונים ורבים של פטריות. הבעיות מתחילות כאשר הפטריות מתרבות באופן בלתי נשלט ופוגעות במאזן העדין הקיים בגוף בכלל ובאיברי הרבייה בפרט.

קשיים יומיומיים הנגרמים עקב הדלקת

באופן כללי, כל תהליך דלקתי גורם לגוף להיות במצב של חוסר נוחות, פגיעה בתפקוד הכללי, השפעה על אזור הבטן. זאת מלבד הקושי המתבקש – ניהול יחסי מין בריאים ורציפים. כאשר הדלקת חמורה, חדירה עשויה להיות מאוד בעייתית וכואבת, וגם לגרום לבן הזוג לסבול מבעיה דומה (כאשר המקור פטרייתי ו\או מדבק). לכן בהופעת תסמינים ראשונים יש לפנות לטיפול ולא לסכן את בן הזוג.

טיפול בדלקות

שיטה מקובלת כיום היא טיפול בקנדידה שהיא פטרייה הגורמת לדלקת בנרתיק. אחת משיטות הטיפול נעשה באמצעות חימום בשילוב אוזון, המבוצע באמצעות מכונה חדשנית תוצרת ישראל. החימום מתבצע באמצעות מים חמים המוזרמים במעגל סגור, מה שמאפשר לשיטה להיות בטיחותית ביותר. החום משמיד את מקור הזיהום ומשפר את זרימת הדם לנרתיק, מקדם הליכי חמצון וחיסון ובאופן כללי יוצר חידוש והתרעננות ברירית הנרתיק.
להשגת התוצאה הרצויה יש לבצע 3-6 טיפולים (בהתאם להמלצת הרופא המטפל) בהפרשים של שבוע או שבועיים. טיפול יעיל זה מבטיח הקלה בכאבים והעלמה של מקור הדלקת.

468 ad

Comments are closed.