content top

סקירת סוגי דיאטות מומלצות

כמעט כל אחד מאיתנו אמר לעצמו לפחות פעם או פעמיים בחיים שהוא חייב להוריד כמה קילוגרמים. יש כאלו שאצלם מדובר בקילוגרמים אחדים ויש כאלו שזקוקים לדיאטה יציבה לאורך זמן, שתאפשר להם להשיל באופן בריא מספר קילוגרמים רב, עד שיגיעו למשקל תקין. לכל דיאטה יש יתרונות וחסרונות וכדאי לנסות למצוא את הדיאטה שהכי תתאים לך.

כיום יש מגוון רחב של סוגי דיאטות , רוב הדיאטות המובילות משלבות שינוי בהרגלי האכילה בשילוב ספורט. כאשר משלבים ספורט יחד עם תזונה נכונה הסיכוי לרדת במשקל גדל. בין אם אתם שייכים למחפשי הדיאטות לטווח קצר או לטווח הארוך, ריכזנו עבורכם מספר סוגי דיאטות מומלצות ובולטות כיום :

דיאטה לפי סוג דם

דיאטה שמתמקדת בסוג הדם ובמזונות שמתאימים לאותו אדם לפי סוג הדם שלו. לפי העקרונות של הדיאטה הזו, תזונה נכונה היא משהו אינדיבידואלי שתלוי בגנטיקה של אותו אדם ובסוג הדם שלו. השיטה דוגלת באכילה של כל אבות המזון, כדי למנוע חסרים תזונתיים שונים.

דיאטה דלת שומן

סוג דיאטה שמאגד בתוכו את כל מי שנעזר בשומרי משקל ובשיטות נוספות לספירת קלוריות ולהפחתת צריכה של שומן. הדיאטה מגבילה את השימוש במזונות עם כמות שומן רווי גבוהה או שומן טראנס ובוחרת בדגש על פחמימות מלאות, חלבונים דלי קלוריות, ירקות ופירות, קטניות ועוד. הדיאטה מגבילה גם את שיטות ההכנה של המזון, כאשר טיגון הוא מחוץ לתחום.

דיאטת הרבלייף

חברת הרבלייף היא אחת החברות המובילות בתחום הדיאטות בעולם. כבר כמה עשורים שהדיאטה של הרבלייף היא אחת הפופולריות, כאשר היא מתבססת על מגוון מוצרים שאמורים לגרום לתחושת שובע ולאפשר למשתמשים בהם לרדת במשקל באופן מבוקר ובקצב בריא.

הדיאטה מתבססת על שני סוגים של מוצרים: מוצרים להורדה במשקל ומוצרים לשמירה על משקל תקין. דיאטת הרבלייף מבוססת על מוצרים כמו כמוסות צמחים עם מינרלים וויטמינים, חטיפי בריאות, אבקות שייקים ועוד. כל אלו משתלבים בתזונה היומיומית.

דיאטת אטקינס

אחת הדיאטות הפופולריות בעשור האחרון היא דיאטה שמושתתת על צריכת חלבונים, ללא ספירת קלוריות. ההגבלה היחידה של דיאטת אטקינס היא בנושא הפחמימות, שצריכתן מוגבלת למינימום. חשוב לציין שמי שבוחר בדיאטה הזו חייב לבצע אבחון וליווי רפואי קבוע.

דיאטה ים תיכונית

בשנים האחרונות יש מודעות לאפקטיביות של תזונה ים תיכונית בכל הקשור להורדה במשקל ולשמירה על אורח חיים בריא. תזונה ים תיכונית היא תזונה עשירה בפירות וירקות, שמן זית, דגים, עופות וביצים ואין בה יותר מדי מוצרים מעובדים, בניגוד לתזונה האמריקאית למשל. שווקי האיכרים שנפתחו בכל העולם והמודעות למזון אורגני קשורים לתזונה זו שהיא למעשה פשוט אורח חיים בריא של מזון טרי, איכותי ונטול שומן וחומרים מזיקים.

דיאטה דלת פחמימות

דיאטה זו מבוססת על ביטול כל הפחמימות הריקות ושימוש רק בפחמימות מלאות. צמצום האכילה של פחמימות ריקות מביא לצמצום הפרשת האינסולין ולשימוש של הגוף במאגרי השומן הקיימים בו. בתזונה זו יש דגש על אכילת פירות, ירקות וחלבונים.

אלו הן רק כמה מהדיאטות הבולטות כיום בתחום זה. בכל כמה שנים נולדות דיאטות המבוססות על תיאוריות חדשות. הדיאטות שלפניכן הן דיאטות שקיימות כבר לא מעט שנים ומוכיחות את עצמן עבור לא מעט אנשים בכל רחבי העולם.

468 ad

Comments are closed.