content top

האם יש קשר בין אהבה עצמית למשקל תקין ובריא

משקל תקין מתבטא בין היתר בשמירה על אורח חיים בריא. כמו למשל אכילה מאוזנת, סדר יום, פעילות גופנית, שתייה של מים וגם כמובן אחוז לא מבוטל של גנטיקה, תחושת תיאבון בסיסית(ששונה מאדם לאדם) לבין אהבה עצמית?

אתה יכול להגיד אני חי חיים נהנתיים. אני אוכל 'טוב', ישן 'טוב' מבלה המון במסעדות ובוחר לאכול הרבה זו הדרך שלי לאהוב את עצמי. אני באמת נהנה לאכול מלא שוקולד. האם זו האמת? מזה אומר לאהוב את עצמנו על באמת?

קבלה עצמית

לאהוב את עצמנו בבסיס זה לקבל את עצמנו כמו שאנחנו. בטוב וברע. לא מושלמים, שלמים. לא לזנוח אותנו כשמשהו לא מסתדר ולהגיד "איזה דפוק אני", לא רק שאני מצליח במבחנים, רק שאני רזה, רק שאני מצחיק אז אני טוב, אהוב וכו אלא גם שאני לא הכי מצחיק או לא הכי רזה אני עדיין אוהב אותי ונשאר איתי. לאהוב באמת זה ללא תנאי. זה כל הזמן.

מהו מקור השינוי?

להאמין בעצמי. להאמין שאני יכול להשתנות. כן כולנו יכולים. השאלה מאיזה מקום נובע השינוי האם הוא נובע מפחד, או מאהבה. מפחד שאם לא אהיה רזה לא אמצא אהבה? שעד שלא ארזה לא אקבל את עצמי ולא ארגיש בנוח עם הגוף שלי? אם לא אהיה רזה אעניש את עצמי ולא אלך לים או לבריכה? האם לא אצליח בפרויקט לא אפרגן לעצמי יום חופש? או ממקום של אהבה אני רוצה שיהיה לי טוב אז אני מקפידה על ירידה במשקל, אז אני אוכלת בריא, חשוב לי שלא תכאב לי הבטן ולכן אני נמנעת מבורקסים שעושים לי בלאגן…

שאני עושה שינוי ממקום של פחד, החיים והתהליך אינם נעימים. אני מפחדת שאם לא אלך לחדר כושר ואתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע אשמין, אז אני חייבת. והכל הופך להיות "חייב",  "מוכרח", "צריך". וזה לא כיף וגם לוחץ, מעיק ובסוף נמאס.

שאני עושה שינוי ממקום של אהבה אלי. השינוי יהיה נעים, פתוח, ללא לחץ, אם לא יצא לי ללכת לחדר כושר אני אהיה בסליחה לזה ואדע שאני רוצה ללכת לאימון בפעם הבאה שיסתדר לי, כי אני נהנית מהאימון ואיכפת לי מעצמי אף שלעיתים יש אילוצים…

שאני אוהבת את עצמי יש לי כוח לעשות שינוי, אני אעשה רק את השינויים אותם אני באמת בוחרת ורוצה בהם להכניס אותם לחיי אחרת לא אעשה אותם. למשל אם אני לא אוהבת ירקות. אני אלמד לאכול בריא בלי ירקות ולא אכריח את עצמי לסבול אותם בכוח כי אח"כ זה יגעיל אותי והשינוי לא יהיה לאורך זמן. זו גם אחת הסיבות המכשילה דיאטה. אנשים בוחרים בשינויים שהם לא אוהבים ולכן לא מחזיקים אצלהם לאורך זמן.

אהבה עצמית וחשיבותה לתהליכי שינוי

אהבה עצמית חשובה מאוד לתהליך שינוי ואורח חיים בריא. זו הצידה המומלצת והבסיסית לצאת למסע של החיים שלנו לכל דבר בו נבחר. ואז שאנו מצויידים באהבה – תמיד ננצח. ואל תטעו לחשוב אם אני אקבל את עצמי אז בשביל מה בכלל להשתנות? אולי אני אקבל את עצמי שמן וככה אשאר? אז המציאות מראה אחרת. היא מראה שנכון אני בסלחנות למשקל ולגוף שלי אני לא שונאת ומרגישה כ"כ רע לגבי המראה החיצוני הלא מושלם לתפיסתי אך מצד שני אין לחץ, אין פחד, החיים יותר קלים, שמחים, זורמים, ויש הרבה יותר כוחות להתמודדות. והשינויים שנעשה יהיו אמיתים ועמוקים וכן ירידה במשקל מתוך הקשבה לצרכים שלנו מתחילה לקרות בצורה טבעית ופשוטה, ללא כל מאמץ.

לתהליך ליווי אישי פנו אלי,

גאיה פינקל כהן דיאטנית קלינית ומטפלת הוליסטית

www.gdiet.co.il    0526135807

468 ad

Comments are closed.