content top

מתי חשוב לצרוך וויטמינים ותוספי תזונה בזמן הדיאטה

ירידה במשקל היא תהליך לכל דבר ונראה כי אין קיצורי דרך, שמירה על תזונה מבוקרת לצד פעילות גופנית מסייעת רבות להצרת היקפים ולהגעה ליעדים הרצויים. עם זאת, פעמים רבות בתהליך ירידה במשקל הגוף דורש ויטמינים שונים הנחוצים לו בשל ההרזיה, במיוחד אם מדובר בירידה דרסטית במשקל וכמובן לא בהורדה של קילוגרמים בודדים.

מסיבות אלו, אנשי מקצוע ומומחים בתחום ההרזיה וירידה במשקל ממליצים ללקוחותיהם ליטל ויטמינים ותוספי תזונה על מנת לספק לגוף את המחסור שנוצר כתוצאה מירידה במשקל. הוויטמינים ותוספי התזונה מתאימים למי שמוריד קילוגרמים רבים כתוצאה משינוי התזונה וגם למי שמחיט לבצע ניתוחים שונים להצרת הקיבה.

חשוב מאוד לציין שלפני צריכה של וויטמינים ותוספי מזון חשוב להתייעץ עם מומחים לתזונה בריאה ולדיאטות.

חשוב לציין גם כי תוספי תזונה וויטמינים אינם נחשבים למוצרים אשר מסייעים לירידה במשקל ואין כמובן צורך להתבסס עליהם כדי להשיל קילוגרמים, אלה רק כדי לאזן את הוויטמינים בגוף וליטול ויטמינים ותוספי תזונה שאינם נספגים בגוף.

על אילו ויטמינים מדובר?

בחנות טבע בירושלים או בכל עיר אחרת ניתן למצוא מגוון רב של סוגי ויטמינים ותוספי תזונה, כאשר ההמלצה היא להתייעץ עם הרופא המטפל או עם דיאטנית המלווה אתכם בתהליך ירידה במשקל. לרוב, כאשר אנשים הנמצאים בתהליך ירידה במשקל הם חשים חולשה מסוימת בשל מחסור בוויטמינים, ולכן הם יכולים לאפשר להם להתגבר על עייפות או חולשה שנוצרה בגוף עקב תהליך הירידה במשקל.

הוויטמינים הנפוצים הם; תוספי מזון שמכילים כמות גבוהה של ברזל, תוספי מזון שמכילים ויטמין B12, סידן ועוד ויטמינים שונים הנחוצים לגוף בעת מחסור. כמו כן, ניתן למצוא בחנות טבע מגוון רחב ביותר של תוספי מזון אשר מכילים תערובת מרכיבים וויטמינים שונים המכילים  ויטמין D וסידן, מספר של ויטמינים מקבוצה B במקביל ועוד מיני תערובות שונות היעילות לגוף.

עד כמה תוספי המזון יעילים לגוף?

אנשים אשר יורדים במשקל באופן דרסטי, אם זה בדרך טבעית על ידי שמירה על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית או על ידי ניתוחים שונים חשופים לחוסר בברזל באופן טבעי, ולכן תוספי תזונה המכילים כמות גבוהה של ברזל יכולים להיות יעילים עבור גופם.

ברוב המקרים חולשה או עייפות מוגברת יכולים להיות תסמינים של חוסר בברזל ובדיקת דם פשוטה תוכל לקבוע זאת. חשוב לציין כי נטילת תוספי תזונה וויטמינים היא אומנם דרך נהדרת להתגבר על תופעות לוואי שונות כמו עייפות וחולשה, אך יש לבצע זאת רק כאשר הגוף אינו סופג ויטמינים, כלומר העדיפות היא לאכול מאכלים המכילים ברזל וכאשר אלו לא מועילים יש ליטול תוספי תזונה.

לסיכום, נטילת תוספי תזונה הם פתרון נהדר עבור מי שיורד במשקל או מתחיל תהליך שכזה, אולם יש צורך להתייעץ עם מומחים בתחום טרם נטילת כדי שיתאימו עבורכם את תוספי התזונה באופן אישי לשיפור החולשה והעייפות.

המאמר נכתב באדיבות חנות טבע נט – חנות טבע לוויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה

468 ad

Comments are closed.