content top

כל דיאטה נכונה משלבת פעילות גופנית

ירידה במשקל זהו רעיון שהרבה אנשים מתחברים אליו, במיוחד בשנים האחרונות בהן הרזון הפך להיות סוג של אידיאל. אולם ברוב המקרים אין מדובר במשימה כה פשוטה, כמו שהיינו רוצים לחשוב אלא באתגר אשר דורש מאתנו מאמץ רב. מלבד שינוי התפריט והרגלי התזונה, כדי להצליח ולראות את התוצאות הרצויות על המשקל, יש לשלב גם פעילות גופנית. איזה פעילות גופנית מומלצת? וכיצד נוכל לגייס את עצמנו לתהליך ולהתמיד? לפניכם כמה דגשים חשובים.

המטרה: להתמיד

כולנו מכירים את התרחיש הבא: החלטנו שמהיום דיאטה, צמצמנו את התפריט, אוכלים רק מה שבריא ונכון וסופרים כל קלוריה. כמו כן, דאגנו לרכוש אוטפיט מתאים, כגון זוג נעלי ספורט סקוני אופנתיות, נרשמנו לחדר כושר, הגענו לכמה שיעורים בודדים, לא ראינו תוצאות מידיות והפסקנו בעליל.

מדוע זה קורה? בעולם בו רובנו חיים בקצב מסחרר אנו מצפים לראות תוצאות כמה שיותר מהר, אולם בפועל אין זה כך ומדובר בתהליך ארוך טווח בו צריך לגלות סבלנות. כמו כן, ישנם סוגי ספורט רבים אשר יכולים לתרום לירידה במשקל ועליכם לוודא כי בחרתם בסוג המתאים ביותר עבורכם. מיותר לציין כי כאשר אינכם מתחברים לסוג הספורט סביר להניח כי לא תתמידו.

פעילות גופנית שתתרום לירידה במשקל

כאשר אתם מחליטים לעשות דיאטה ולשלב פעילות גופנית, עליכם לוודא כי הפעילות אותה אתם משלבים אכן מומלצת לכך. על פי רוב, במהלך דיאטה רצוי לבצע פעילות אירובית ופעילות בונה שריר על מנת לראות מקסימום תוצאות. רק על מנת להסיר ספק, בפעילות אירובית אין הכוונה דווקא לשיעור אירובי בחדר הכושר, כי אם לכל פעילות אשר תצרוך חמצן, תשרוף שומן ותגביר את קצב פעימות הלב. באופן כללי, כדי שלא להישבר, מומלץ להתחיל לבצע פעילות בקצב בינוני ולאט לאט להגביר. פעילות אינטנסיבית מדי עשויה לקרב את הקץ ולכן חשוב קודם כל להתרגל, ליהנות מכך ואז להאיץ.

תזונה נכונה – גם היא חלק לא פחות חשוב

אז נכון כל דיאטה נכונה משלבת פעילות גופנית, זו עובדה. אולם אין זה מספיק להקפיד על ביצוע פעילות גופנית מבלי לשנות את הרגלי התזונה. במציאות של היום רבים מאתנו ניכסו לעצמם הרגלי תזונה לא נכונים ואת זאת יש לשנות מן הקצה אל הקצה. בתזונה נכונה אין הכוונה לדיאטת כאסח, בה לא אוכלים כמעט כלום, כי אם לתפריט מסודר ובריא המותאם לכם אישית. באופן כללי כדאי ללכת לאנשי מקצוע המומחים בתחום התזונה על מנת שיוכלו לבנות עבורכם תפריט שיסייע לכם לרדת במשקל בדרך בריאה ויעילה מבלי להרגיש כי אתם מוותרים.

בכל הנוגע לירידה במשקל, אין פתרונות קסם. הדיאטה המומלצת ביותר היא כזו המשלבת בין פעילות גופנית לבין תזונה נכונה והיא שתוביל לאורח חיים בריא ומשם הדרך למשקל החלומות תהיה קצרה יותר משאתם חושבים.

468 ad

Comments are closed.