content top

מהם המאכלים המזיקים ביותר לשיניים שלכם?

רבים לא יודעים זאת אולם דיאטה נכונה יכולה לעשות שינוי לא רק באורך חיים אלא גם בבריאות השיניים שלכם. אז אילו מאכלים לא רק יזיקו למשקל הכללי אלא גם יפגעו בבריאות  השיניים? גלו את המאכלים שמהם כדאי לכם להישמר בכתבה הבאה!

פירות יבשים

לפירות יבשים יש נקודות זכות גדולות במסורת שלנו אבל בכל הנוגע להשמנה ובעיות שיניים – כדאי להתרחק מהם! פירות יבשים מכילים סוכר בכמות גבוהה ממה שאנו יכולים לדמיין ויש להם נטייה לחדור לאזורים שונים בחלל הפה – ולהישאר שם. העובדה שהם מכילים חומרים כימיים נוספים לא משפרת את הבשורה ומהווה מתכון בטוח לשיניים פגומות. 

שוקולדים

למרות האיכות שבקקאו, מרבית חטיפי השוקולד שעל המדפים עלולים לגרום לכם לעלייה במשקל ואף לבעיות דנטליות קשות. למעשה, מרבית חטיפי השוקולד הנמכרים כיום בחנויות מגיעים עם כמויות אדירות של סוכרים אשר מחוללים מחלת חניכיים, פה ולסת. לכן, גם אם יש לכם קרייבינג למתוק, רצוי לבחור באלטרנטיבות אחרות אשר לא יסכנו את הבריאות שלכם.

מסטיקים

המסטיק הוא החשוד המיידי ברוב בעיות השיניים (ובצדק). למרות שאנו רואים כיצד שוק זה נמצא במגמה של הפחתה בכמות הסוכרים ומעבר לתחליפים מסוגים שונים – מדובר באחד המאכלים המסוכנים ביותר לבריאות השיניים שלכם. אכילה תמידית של גומי לעיסה עלולה לגרום לכם לבעיות פלאק, חורים בשיניים ואף התפתחות של מחלות חניכיים מורכבות יותר.

ריבות 

לכאורה מזון טבעי – אך גם הקונפיטורות הטובות ביותר עלולות לפגוע באיכות השיניים שלכם. בריבות (תעשייתיות וטבעיות כאחד) יש כמויות אדירות של סוכרים אשר עשויות לגרום, כבר בטווח הקצר, לכאבי שיניים אדירים. הריבות נחשבות למחוללות פלאק ולכן עשויות לפגוע בכל חלל הפה. וכל זאת, עוד לפני שדיברנו על הערכים הקלוריים והאינדקס הגליקמי הבעייתי שלהן.

גלידות

מזון הנחמה האולטימטיבי הוא ללא ספק אחד המזונות המסוכנים ביותר לבריאות השיניים שלכם. השילוב שבין החלב (בעצמו מכיל סוכר) לסוכרים השונים המתווספים בתהליך ההכנה, מהווה כר פורה לשורה של בעיות שיניים. אגב, גם בגרסת השתייה – השייק – מדובר במזון בעייתי לכל הדעות. כך שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמכניסים מוצרים אלו לפה או לבית.

קורנפלקס

לא כל סוגי הקורנפלקס מהווים סכנה בריאותית לשיניים שלכם אולם מרבית המוצרים שתמצאו על המדף בהחלט בעייתיים. התוספת של הסוכר והנטייה של חלק הצרכנים לאכול את הקורנפלקס ביחד עם שוקו – בהחלט מסוכנים. לשברי הקורנפלקס יש גם נטייה להיתקע בין השיניים ולגרום לבעיות חניכיים או לכאב שיניים רציני. כך שבהחלט מומלץ להימנע.

לסיכום: ניתן לראות שיש מגוון של מזונות אשר יהרסו את הדיאטה ואת איכות השיניים שלכם בו זמנית. לכן, מוטב לשקול היטב מהם המוצרים שאתם רוצים שיכנסו לחלל הפה שלכם ולזכור שהשיניים הם קו ההגנה הראשון של גופנו. 

468 ad

Comments are closed.