content top

הקמת חדר כושר ביתי

 

שמירה על הכושר הגופני היא דבר חשוב מאוד, חשוב לעסוק בפעילות גופנית מידי יום ומסיבה זו אנשים המרבים להתאמן במקרים רבים מעדיפים הקמת חדר כושר ביתי על פני אימונים במכון או בנוסף לאימון במכון. הרי בסופו של דבר רק מעטים יכולים להרשות לעצמם הקמת חדר כושר ביתי מאובזר ומצויד כמו במכון כושר הפתוח לציבור וגובה דמי מנוי. חדר כושר ביתי לא חייב להיות תחליף למכון אלא רק פינה בבית בה נוכל לעשות בפעילות גופנית ואימון כושר.

להקמת חדר כושר ביתי יש מספר יתרונות; ראשית הוא זמין יותר, הוא קרוב אלינו. האימון בחדר כושר ביתי אינו דורש מאיתנו להתלבש ולנסוע למכון כושר – ככה כמו שאנחנו אפשר להתחיל להתאמן. כאשר יש לנו חדר כושר ביתי אנו לא מוגבלים לימים ולשעות בהן חדר הכושר פתוח, הוא נגיש עבורנו מתי שאנחנו רוצים. ועוד יתרון בהקמת חדר כושר ביתי הוא שאין שום תור לשימוש במכשירים, אולי לא יהיה לנו מבחר גדול של מכשירים אך כולם יהיו זמינים עבורנו מתי שנרצה. וכמובן היתרון הכי גדול של הקמת חדר כושר ביתי הוא העלייה בכושר הגופני שלכם, חיטוב הגוף, שמירה על משקל והבריאות.

בחירת המכשירים

 

לכל אחד יש את היכולות הכלכליות שלו, אך לרובנו יש מגבלת תקציב ולכן איננו יכולים לקנות כל מכשיר שאנחנו רוצים. אנו מוגבלים מבחינת תקציב ומבחינת מקום ולכן אנו צריכים לשקול היטב באילו סוגי מכשירים נשתמש בהקמת חדר הכושר הביתי. כידוע לכם, מכשירי כושר שונים מיועדים לפעולות שונות ולהפעלת שרירים שונים או לפיתוח סיבולת לב ריאה. לכן אתם צריכים לקחת בחשבון מהו סוג האימון שבו אתם מעוניינים ולפי כך להחליט איזה מכשיר כושר תכניסו לחדר הכושר הביתי שלכם. אני באופן אישי ממלית על מכשור ואביזרים אשר יאפשרו לכם מגוון רחב של שימושים ולא להיות מוגבלים לתחום אחד. אני ממליץ על מכשירים ואביזרים אשר יעזרו לכם בפיתוח סיבולת לב ריאה, גמישות ושרירי הגוף השונים (פעילות אנארובית).

מכשירים אשר בדרך כלל נמצאים בחדר כושר ביתי

אחד המכשירים הנפוצים ביותר בחדר כושר אישי הוא מסלולי הליכה וריצה. במסלולים אלו ניתן ללכת ולרוץ במהירויות שונות ודרגות קושי שונות. מכשירים אלו מעולים לשיפור סיבולת לב ריאה וטובים מאוד לירידה במשקל. הם מתאימים לכל גיל ולכל רמה של כושר גופני, מכיוון שניתן לשלוט בדרגת הקושי והמהירות.

עוד מכשיר נפוץ ואפילו זול יחסית הוא אופני הכושר הפועלים על שרירי האגן והרגליים ובמקביל מסייעים בשרפת אנרגיה וירידה במשקל.  ישנם גם אביזרים זולים יותר אשר מומלץ מאוד לקנות ולשלבם באימוני הכושר כמו למשל משקולות יד ורגליים המוסיפים לדרגת הקושי בתרגילים רבים.

כמובן שישנם עוד אפשרויות, ההמלצה שלי היא להתייעץ עם מאמני כושר בטרם רוכשים ציוד, הם יסייעו לכם להתאים את הציוד לצרכים שלכם.

468 ad

Comments are closed.