content top

איך לשלב אימונים עם תזונה בעזרת אבקת חלבון bpi

כולנו יודעים לצטט את ההמלצה של חז"ל על גוף בריא כמפתח לנפש בריאה, ומבינים שבאופן כללי פעילות גופנית בתדירות המתאימה הינה חיונית לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. ישנם כמובן גם כאלה שעוסקים בספורט כזה או אחר באופן קבוע, בין אם כחובבנים ובין אם כמקצוענים, ועבור כולם חשוב מאוד לשמור גם על תזונה מאוזנת – תכנון תזונה נכונה עבור ספורטאים, מפתחי ומתאמנים חייב לקחת בחשבון גם את זמני האימונים, שכן רק בדרך זו תושג מקסימום תועלת מכל אימון. במיוחד יש להקדיש תשומת לב לנושא צריכת החלבונים לאורך היום ובהתאם למועד האימון, בין אם מדובר בחלבונים שמגיעים אלינו מהאוכל שאנחנו אוכלים ובין אם מדובר על אלה שאנחנו צורכים דרך תוספים כגון אבקת חלבון bpi.

מה אוכלים לפני אימון?

לפני אימון חשוב לאכול כך שמאגרי האנרגיה שמתוכם מקבלים השרירים את הכוח הדרוש לפעילותם יתמלאו. כמו כן חשוב לשים לב גם לאנרגיה מהירה וזמינה לטווח הקצר וגם לאנרגיה לטווח ארוך. בהתאם מומלץ לאכול ארוחה גדולה יחסית כ-3-4 שעות לקראת האימון, ועוד ארוחה קטנה, או ליתר דיוק חטיף, בין חצי שעה לשעה לפני האימון.

בארוחה הגדולה (יחסית – ארוחה גדולה מדי תכביד על הקיבה ותקשה על הפקת מלוא התועלת מהפעילות הגופנית) חשוב שתהייה פחמימות מורכבות, כאלה שמתאפיינות במדד גליקמי נמוך, כלומר מתפרקות בגוף לאט ולטווח ארוך). עוד המלצה היא לא לאכול מזון עתיר שומן שכן השומן מכביד על מערכת העיכול ועלול לבוא לידי ביטוי גם תוך כדי האימון גם אם עברו בינתיים 3 שעות.

הארוחה הקטנה לפני האימון יכולה לכלול חטיף גרנולה, פרי כמו בננה, קצת קורנפלקס בלוויית יוגורט או כל פחמימה אחרת שמספקת אנרגיה במהירות.

ארוחת בוקר לפני אימוני בוקר

למי שמעדיף להתאמן השכם בבוקר, ועל כן לא יכול לאכול ארוחה גדולה יחסית 3-4 שעות לפני האימון, מומלץ לאכול ארוחת בוקר במתכונת הארוחה הקטנה של לפני האימון – קורנפלקס עם יוגורט, פרי, קרקרים וכו'. גם אם מתאמנים ממש מוקדם חשוב לאכול משהו ולא להתאמן בלי לאכול כלום, וכן חשוב לשתות כוס אחת של מים ולא רק שתייה חמה – כך שלגוף תהיה את האנרגיה הנחוצה לו לטובת האימון.

ארוחה אחרי אימון

לגבי הארוחה שאחרי האימון הדעות חלוקות: ישנם מומחי כושר ותזונה שטוענים שחשוב מאוד לספק לגוף חלבונים (בין אם דרך אוכל ובין אם באמצעות תוספים כגון אבקת חלבון bpi) תוך שעה מרגע שהסתיים האימון, ויש אחרים שטוענים שגם אם נספק לשרירים שלנו את החלבונים הנחוצים לצורך בנייתם כמה שעות אחרי האימון, עדיין תופק מכך מלוא התועלת.

כך או כך אחרי האימון יש לשלב חלבונים עם פחמימות. אחרי אימוני לילה מומלץ בחום להעדיף ארוחה קלה יחסית כדי לא להכביד על הקיבה לפני השינה.

ארוחות תוך כדי אימונים

בחלק מהמקרים נרצה לאכול לא רק לפני האימון ואחריו אלא גם במהלכו. מן הסתם לא מדובר על ארוחה מלאה, אבל כשישנו אימון ארוך יחסית (90-120 דקות), כדאי להקדיש כמה דקות לטובת הפסקת אוכל, שתכלול משהו קטן לטובת מילוי מאגרי האנרגיה של הגוף כך שכל האימון עד סופו יהיה אפקטיבי לגמרי.

משקה איזוטוני (משקה אנרגיה) הוא פתרון מוצלח שמספק פחמימות מורכבות ופשוטות גם יחד (כלומר מספק הן אנרגיה מהירה והן אנרגיה לטווח ארוך), ואפשר גם פשוט לאכול פרי או חטיף גרנולה. עוד אופציות הן סנדוויץ' שיש בו גם מנת חלבון או תוסף עם אבקת חלבון bpi, שכולל 4 סוגי חלבונים ועל כן מספק לשרירים את כל מה שהם צריכים לאורך זמן.

468 ad

Comments are closed.