content top

דיאטה מבוססת שייקים ומיצים

שייקים ומיצים על בסיס פירות – לדיאטה ותזונה נכונה

בשנים האחרונות ברחבי העולם וגם כאן במחוזותינו בישראל הקטנה, התגברו עד מאוד המודעות והחשיבות לאורח חיים בריא בשילוב תזונה נכונה. לצד צריכת המזון המעובד ישנם ישראלים רבים אשר מבלים את זמנם בפעילויות הספורט השונים תוף הקפדה על תזונה נכונה ואף חלק גדול מתוכם מתייעצים עם תזונאית הבונה להם את התפריט המתאימה להם בצורה הטובה ביותר.

בתוך עולם התזונה והבריאות צץ לו תחום הממשיך להתפתח – תחום השייקים והמיצים על בסיס פירות וירקות. ישנם כיום מגוון רחב של שייקים ומיצים העשויים מפירות וירקות שונים המכילים ויטמינים ומינרלים רבים. לאותם אנשים הרוצים לשמור על מאזן חיובי של מינרלים וויטמינים בגוף, מומלץ ביותר להקפיד לשתות לעיתים קרובות שייקים על בסיס פירות קפואים, ירקות מזינים ומיצים טבעיים שונים. בסיקור שלפניכם נסביר על ההבדל בין שייקים למיצים הנעשים מפירות וירקות ונרחיב על חשיבות כל אחד מהם.

ההבדלים שבין שייקים למיצים

שתיית מיצים ושייקים הינה דרך נהדרת לצרוך את הויטמינים והמינרלים באופן טבעי. שני אלו מועילים מאוד לבריאות גופינו ולתקינות הפעילות הביולוגית הנעשית בגוף, אך עם זאת קיימים מספר הבדלים בערכים התזונתיים שאנו מקבלים הן מהשייקים והן מהמיצים:

מיצים:

שיפור בתפקוד מערכת העיכול ­– שתיית מיצים מאפשרת לנו לשתות את המיץ ולהימנע מהסיבים המגיעים מהפירות והירקות השונים. בכך אנו סופגים את החומרים המזינים אל גופינו באופן ישיר וביעילות גבוהה ונמנעים משלב העיכול.

נוגדי חמצון – נוגדי חמצון מסוגלים לאזן את הרדיקלים החופשיים בגופינו ומונעים את הרס תאי הגוף. בנוסף, נוגדי החמצון מאטים את קצב תהליך ההזדקנות ומורידים את הסיכויים להדבקות במחלות השונות.

סיוע במאזן הבסיסיות בגוף – צריכת מזון מן החי מעלה את רמת החומציות בגוף. עקב כך פעולת הכליות נפגמת וכפיצוי על כך, הגוף לוקח את מינרל הסידן מהעצמות על מנת להחזיר את הגוף לשיווי משקל של בסיסיות. מיצים אשר נעשו מהפירות והירקות השונים מכילים רמת בסיסיות גבוהה ומסייעים לגוף להגיע למאזן לו הוא זקוק מבלי להשתמש בסידן המגיע מהעצמות.

סוכר טבעי – מיצים טבעיים הם מקור מצוין לסוכר טבעי אשר מעניק את אותה כמות אנרגיה שאנו מקבלים מסוכר מעובד המגיע מדברי מאפה, משקאות קלים וממתקים, ובכך אנו נמנעים מצריכת חומרים כימיים מזיקים המצויים בסוכר המעובד. בנוסף, במיצים השונים קיים הכלורופיל המגביר את קצב ייצור ההמוגלובין ובכך את יעילות קשירת החמצן לדם.

שייקים:

סיבים תזונתיים – בשתיית השייקים אנו מקבלים את כל הערכים התזונתיים הקיימים במיצים השונים: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, כלורופיל וסוכר טבעי. אך מעבר לכך ישנם סיבים תזונתיים המצויים בשייקים השונים אשר מגבירים את אופן יעילות תהליכי העיכול השונים, מורידים רמות כולסטרול, וגורמים לתחושת שובע. מתוך כך, מומלץ ביותר להימנע מאכילת ארוחה מפוצצת ולהסתפק בשתיית שייק פירות או ירקות אשר יסייע בשמירה על הדיאטה וקבלת כל הערכים התזונתיים להם זקוק הגוף

ניקוי הגוף – שתיית השייקים מביאה לניקוי הגוף באופן עקיף יותר. בניגוד למיצים הטבעיים, המצאות הסיבים התזונתיים בשייק הפירות מסייעת להתגבשות הצואה באופן יעיל יותר וליציאה חלקה ממערכת העיכול, ומונעת את תחושת העצירות.

468 ad

Comments are closed.