content top

הפרעות אכילה בקרב מבוגרים סיעודיים

עליכם להבין כי להיות חולה סיעודי זה אחד הדברים הקשים ביותר שיש וכי חייהם של מבוגרים סיעודיים הם לא פשוטים כלל וכלל. כחלק מכך מבוגרים סיעודיים סובלים מבעיות נפשיות, בעיות גופניות רבות ושלל מיחושים וכאבים. חייהם של המבוגרים הסיעודיים אינם קלים כלל וכלל ואנו חייבים להיות מודעים לכך. מאמר זה בא לשפוך אור על בעיה שכמעט ואינה מטופלת והמודעות הציבורית אליה היא אפסית. הבעיה הזאת היא הפרעות אכילה אצל מבוגרים סיעודיים. יותר ויותר מבוגרים סיעודיים סובלים מהפרעות אכילה וזה משהו שאנחנו חייבים להעלות על סדר היום ולוודא כי הוא יטופל בהקדם האפשרי. אלו הם ההורים שלנו, הדודים שלנו והסבים והסבתות שלנו ואנו חייבים לעשות הכול בכדי לשמור עליהם ולהעניק להם איכות חיים גם כאשר הם הופכים לסיעודיים. כך נבטיח כי כאשר אנחנו נגיע לגיל מבוגר ולא עלינו נהפוך לסיעודיים יהיה מי שידאג לנו וישמור עלינו.

היעזרו בדיאטנית בכדי להתאים את התפריט למבוגר הסיעודי

אז כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הפרעות אכילה אצל סיעודיים, כיצד נבטיח כי התזונה שלהם תהיה טובה ואיכותית? התשובה היא שאנחנו צריכים לפנות אל דיאטנית אשר תבנה להם תפריט וכך נבטיח כי הם יאכלו נכון ולא יסבלו מהפרעות אכילה. כמובן שהתפריט חייב להתחשב בעובדה כי מדובר באנשים סיעודיים אשר מתקשים לאכול ואשר יש צורך להאכיל אותם. כמו כן כדאי לכם לפנות אל דיאטנית המתמחה בעולמות של מבוגרים סיעודיים מכיוון שכך תבטיחו כי התפריט יהיה יותר איכותי ומתאים למבוגרים. על התפריט להיות מאוזן ולכלול את כל אבות המזון החיוניים וזאת בכדי להבטיח כי ההורים שלנו יזכו לטוב ביותר.

מטפלת סיעודית – רתמו אותה לטובת העניין

מבוגר סיעודי לא יכול להסתדר ללא עזרתה של מטפלת סיעודית. למעשה המבוגר תלוי לחלוטין במטפלת ובלעדיה סביר להניח שלא יצליח לשרוד אפילו זמן קצר. לכן כאשר אנחנו מדברים על בניית תפריט למבוגרים סיעודיים עם הפרעות אכילה אנחנו חייבים להבין כי ישנה משמעות עצומה לכך שהמטפלת תשתף פעולה עם הדיאטנית ועם בניית התפריט. על שיתוף הפעולה עם המטפלת יקום וייפול דבר והוא אשר יכריע את הצלחת התפריט החדש. בדרך כלל מטפלת סיעודית אכפתית מאוד בנוגע למצב מטופליה ועל כן היא תעשה הכול לשתף פעולה עמכם ולהעניק למבוגר הסיעודי תפריט חדש אשר יבטיח כי הבריאות שלו תישמר.

הגברת המודעות – הדרך להילחם בהפרעות אכילה אצל סיעודיים

עלינו להבין כי יש להגביר את המודעות לבעיות אכילה אצל מבוגרים סיעודיים וזאת בכדי להבטיח כי המצב ישתנה מן היסוד. על המדינה ומשרד הבריאות לצאת בקמפיין להגברת המודעות בנושאו וכך להבטיח כי ילדים רבים יותר יהיו מודעים למצבם של ההורים שלהם ויוכלו לטפל במצב הסיעודי שלהם ובבעיות התזונה הנלוות למצב זה.

468 ad

Comments are closed.