content top

דיאטת 17 הימים – כיצד היא פועלת והאם ניתן לתחזק אותה לאורך זמן?

הסיבות לקבלת ההחלטה לרדת במשקל יכולות להיות שונות ומגוונות ביותר, יתכן שהמטרה היא חיזוק הגוף ושמירה על בריאותו, אולי המטרה היא דווקא לשפר את המראה והביטחון העצמי או שאולי דווקא מדובר בשילוב של שתי המטרות הללו. כך או כך, כדי לרדת במשקל יש לשלב בין תזונה נכונה לבין פעילות ספורטיבית. יחד עם זאת לא תמיד יש את הפנאי לעסוק בירידה במשקל וישנם גם אנשים המתקשים להתמיד בדיאטה ארוכת טווח. אם כן, מהו הפתרון במקרים הללו?

מהי דיאטת 17 הימים?

המושג דיאטה עלול להעלות אצל אנשים רבים קונוטציה שלילית של שמירה על תפריט מוגבל לזמן ארוך, כדי לרדת במשקל. האמת היא שהמילה דיאטה משמעותה בכלל אורח חיים, כלומר זהו כל המזון שאותו אנו מכניסים לגופנו כדי לשרוד ולשגשג. אחד מהקשיים בהקפדה על דיאטה שנועדה לסייע בירידה במשקל, הוא לא רק משך הזמן שעובר עד שרואים תוצאות, אלא גם החזרתיות המשמימה בסוגי המזון שאותם ניתן לצרוך. בכך דיאטת 17 הימים שונה בתכלית. 

מקורה של דיאטת 17 הימים הוא בארה"ב, שם הומצאה בידי רופא המשפחה, ד"ר מייק מורנו. מטרתה של הדיאטה היא לאפשר לאנשים לרדת במשקל תוך תקופה קצרה, על ידי האצת שריפת הקלוריות בגוף. בניגוד לדיאטות "כסאח" אחרות המבטיחות ירידה במשקל תוך זמן קצר, בדיאטה זו אין הסרה מוחלטת של קבוצות מזון מהתפריט אלא איזון של הרגלי האכילה ושמירה על גיוון. 

כיצד דיאטת 17 הימים עובדת?

הדיאטה מורכבת מארבעה מחזורים שונים, כאשר כל מחזור הוא בן 17 ימים. מטרתו של מחזור היא שונה ולכן כל אחד מהם כולל תפריט שונה והנחיות שונות לעשיית פעילות גופנית. בסופו של דבר אין מדובר בירידה במשקל שהיא זמנית בלבד, אלא בלמידה של קיום אורח חיים נכון ומאוזן, המאפשר שמירה של המשקל החדש לזמן בלתי מוגבל. 

המחזור הראשון בדיאטה נקרא "האצה" ומטרתו לנקות את הגוף מרעלים ולהניע את חילוף החומרים ושריפת השומנים. כאן מתרחשת ירידה מהירה ביותר במשקל. המחזור השני הוא מחזור הנקרא "הפעלה" שבו ישנו שילוב בין תפריט המחזור הראשון לקבוצות מזון חדשות. גם כאן ישנה התמקדות בהאצת המטבוליזם, כמו גם דגש על שריפת שומנים על ידי פעילות גופנית. 

המחזור השלישי של הדיאטה נקרא "השגה" שמטרתו להקנות הרגלי אכילה בריאים ונכונים. במהלך מחזור זה מתקיימת ירידה יציבה במשקל וישנה הוספה של מזונות חדשים לתפריט. בשלב זה כמות הפעילות הגופנית הנדרשת בשבוע עולה. המחזור הרביעי והאחרון נקרא "להגיע" ומטרתו להביא לאימוץ מלא של הרגלי האכילה הבריאים כדי לאפשר שמירה של משקל היעד אחת ולתמיד. בשלב זה יתווספו לתפריט גם אפשרויות של מאכלים שאינם בריאים בהכרח, אך הם מספקים הנאה כדי להבטיח שהשמירה על המשקל לא תיצור תחושה של הגבלה. 

468 ad

Comments are closed.