content top

דיאטה טובה באה עם תזונה נכונה

מי זקוק לדיאטה טובה?

דיאטה טובה היא למעשה תזונה מאוזנת המתאימה לגוף האדם הספציפי, לגילו ולמצב בריאותתו. לשאלת מי זקוק לזה? אפשר למצוא בהרבה מחקרים שמראים שמגיל קטן כבר חשוב מאד לשמור על דיאטה טובה ומאוזנת. אז יבואו כמה אנשים ויגידו- סליחה ילדים בריאים, בעלי משקל תקין צריכים להתעסק עם דיאטה?

אכן, זו היא טענה מוצדקת מדוע שילדים יצטרכו לטרוח לחשוב על מה הם אוכלים, כמה ומתי? והתשובה היא, כח ההרגל. יכול להיות שבגיל הילדות הילד בריא, בעל משקל תקין ומסוגל לעשות כל פעילות גופנית שירצה, גם אם יאכל ממתקים, ואוכל שומני. אך, ככל שהוא יגדל ויהיה ממוכר למאכלים האלו, ולא יתרגל לאכול פירות, ירקות ואוכל בריא ומגוון, יהיה לו קשה יותר לעבור למסלול תזונה נכונה וזה רק יזיק לו ככל שיתבגר.

במובן הזה, הורים לילדים קטנים, דעו לכם שהמתנה הכי טובה שתוכלו להעניק לילדיכם בתחום הבריאות, הוא הרגל ואהבה לתזונה נכונה. ילד שמתרגל ואוהב לאכול בריא ומגוון, בצורה מאוזנת, רוב הסיכויים שיגדל במשקל המתאים לו. נכון ילדים אוהבים ממתקים ויש חגים ומסיבות יום הולדת שאפשר להתפשר וכל הורה לפי שיקול דעתו בעניין הזה – אך גם בנושא התזונה חשוב לתת גבולות ברורים לילדים.

דיאטה טובה למבוגרים

אנשים מבוגרים כבר מתקשים יותר לשנות הרלגלים, מאשר ילדים קטנים, וזה ברור. ככל שהגיל עולה, רוב האנשים אוהבים יותר יציבות, שגרה ללא שינויים דרמטיים וחידושים ואם גם אתם חושבים להתחיל דיאטה בזמן שאתם שואלים את עצמכם מתי יגיע המשיח אולי כדאי לנסות בהדרגה לאכול נכון ולא דיאטה קיצונית. אולם, חשוב מאד לדעת שדיאטה טובה היא הדבר שיכולה לייצב את החיים שלנו, לגרום לנו להיות בריאים ללא מחלות מיותרות. דיאטה טובה לא נמדדת לפי כמות קילוגרמים כל חודש שיורדים אלא על התהליך המתמשך, שרק לעיתים ניתן טיפה לצאת ממנו ומיד לחזור. אז מומלץ מאוד לכל אדם להציב לעצמו תוכנית אכילה מאוזנת ומגוונת, ללא הרבה שומנים, סוכרים אלא הרבה ירקות , פירות וחלבונים, כפי שנפרט בהמשך.

תזונה נכונה וגם פשוטה

לעיתים, אנשים לא חייבים לגשת לתזונאית או לסדנאות בשביל להשיג תוכנית אכילה טובה, מאוזנת ומגוונת. מצד שני, ברור שתזונאית יכולה לסייע רבות, אבל אם קשה לכם לעשות את הצד הזה, ניתן ללמוד ממאמרים רבים ברשת איך ניתן לשפר את התזונה שלנו. ברור שאנחנו לא מדברים על אנשים עם עודף משקל, או עם מחלות רציניות, אלא על אנשים נורמטיבים שמגיעים לגיל ה30 , 40 ופתאום מתחילים לדאוג לגוף ולבריאות שלהם ביתר שאת.

תזונה נכונה צריכה להתחלק להרבה ארוחות. סוד ההצלחה בדיאטה הוא לא להשאר רעבים! כל שעתיים, שלוש האדם ראוי לאכול דבר מסויים, יכול להיות פרי קטן, יוגורט, שייק פירות וכד'. לקראת הערב ראוי כמה שיותר מוקדם לערוך את ארוחת הערב כדי לא להכביד על מערכת העיכול. ולפני השינה ניתן לאכול דבר קטן- בשביל לא להשאר רעבים. בהצלחה!!

468 ad

Comments are closed.