content top

תוספי מזון, להשלמת התזונה החיונית לנו

תוספי מזון הם חומרים אשר מתווספים אל המזון או המשקה על מנת להעשיר אותם בחומרים חיוניים לגופינו. למעשה, תוספים אלו הם מוצרי צריכה אשר נועדו להשלים את התזונה, ולא כמרכיב עיקרי. התפקיד של תוספים הוא להעניק לגוף שלנו יותר חומרים טובים וחיוניים לתפקוד התקין שלו, ולהשלמת תהליכים חיוניים.

סוגים שונים של תוספות למזון

ישנם סוגים שונים של תוספי מזון, הנה העיקריים שבהם:

*   חומרי טעם וריח: חומרים אלו נוספו למזון על מנת לנסות ולשנות אם הטעם או הריח של המשקה או האוכל. לרוב נעשה שימוש בחומרי טעם וריח סינתטיים, מאחר וחומרים סינתטיים עמידים יותר בפני שינויי טמפרטורה, זולים, קלים להשגה, ויציבים יותר בתרכובתם. למעשה, תהליך הייצור הכימי שלהם מבודד את חומרי הטעם והריח מחומרים טבעיים שונים, ומנסה לדמות את הטעם באמצעות חומרים סינתטיים שונים.

*   חומרים משמרים: חומרים אלו מתווספים למזון על מנת לנסות ולהאריך את חיי המדף שלו לטווח ארוך. למעשה, חומרים משמרים מונעים את תהליכי החמצון המהירים של המזון, ומונעים גדילה של מיקרואורגניזמים על פניו. בנוסף להארכת חיי המדף של מזונות שונים, חומרים משמרים משמשים גם למניעה של הרעלות. עוד לפני שנעשה שימוש בחומרים משמרים, נעשה תהליך של שימור באמצעות תבלינים שונים וייבוש של המזון.

*   צבעי מאכל: צבע מאכל הוא מעין צבע אשר מוסיפים למזונות ולמשקאות שונים על מנת לשפר את צבעם. תוסף המזון הזה מיועד למזונות אשר צבעם אינו מושך מספיק כמו: גלידות, ממתקים, מרציפן, בצק סוכר ועוד, ותפקידו ליצור צבע מעניין ומושך את העין.

*   משפרי טעם: אילו תוספים אשר מתווספים למזון על מנת לשפר ולהבליט את טעמו.

*   שונות: כמן כן ישנם תוספי מזון שונים כמו: חומרים מתחלבים, חומרים מייצבים, חומרים מונעי קצף, ממתיקים מלאכותיים ועוד.

הכל על תוספי מזון לספורטאים

אחת האוכלוסיות אשר עושה שימוש בתוספי מזון על בסיס קבוע היא אוכלוסיית הספורטאים. את התוספים המיועדים לספורטאים אנו מחלקים לשלוש סוגים עיקריים: תוספים אשר נועדו על מנת לשפר את הביצועים של הספורטאי, תוספים אשר נועדו להגן על הגוף ולשקם אותו מן המאמץ הכרוך בפעילות הגופנית, ותוספים לצורך בניה של הגוף ותחזוקתו.

בין התוספים השונים המשמשים לשיפור הביצועים ניתן למצוא: את חומצות האמינו המסועפות, אשר מספקות אנרגיה זמינה לספורטאי ואת הקריאטין. בין התוספים אשר משמשים לבניה של הגוף ולתחזוקה, ניתן למצוא: את אבקות הגיינרים השונות, הנצרכות כשייק מועשר בקלוריות, את אבקת חלבון מי גבינה, המסייעת בבניה ופיתוח של שרירי הגוף, ואת המשקאות האיזוטוניים. ספורטאים אשר מעוניינים בתוספים להגנה ושיקום של הגוף יוכלו לצרוך: חומצות שומן כמו אומגה 3, חומצת אמינו גלוטמין, המסייעת בהגדלת נפח השרירים, וכנודרויטין וגלוקוזמין, המסייעים בשיפור ושיקום של בעיות בריאותיות מהן הספורטאים עלולים לסבול.

468 ad

Comments are closed.