content top

הקשר בין תזונה לאקנה: או מה אסור לאכול כשיש אקנה?

אנחנו מה שאנחנו אוכלים, זה ידוע מאז ומתמיד. כאשר יש לנו בעיות רפואיות מסוימות התזונה מקבלת את הדגש שלה עוד יותר. אי אפשר להפריז בחשיבות התזונה הנכונה במיוחד כאשר רואים את הליקויים החיצוניים שמוזמנים מבפנים על ידי הזנה לא טובה, ובגלל בעיות היגיינה או גנטיקה או בעיות הורמונליות שמזרזות הופעת נגעי אקנה על העור. משום כך, טיפול באקנה חייב להיתמך על ידי התזונה הנכונה שאתם מקפידים עליה. הטיפול שתקבלו נגד אקנה יכול אמנם להיות יעיל, אבל לא לטווח ארוך אם תמשיכו לאכול לא נכון את החומרים שעדיים גורמי להתפרצויות שונות. קבלו כמה עצות לתזונה נכונה בזמן טיפול בפנים.

הקשר לתזונה בזמן אקנה

לכל אחד יש תגובות שונות למזון ויש כאלה שיש להם רגישויות שונות שמתבטאות בדרכים אחרות. תגובות של אדם אחד אינן דומות לשני, ולכן יש כאלה שאותם מאכלים יגרמו להם לבעיות עור קשות ויש כאלה שלהם זה לא יקרה לעולם. כמו כן, לא תמיד המזון הוא הטריגר להתפרצות אקנה, אבל בזמן טיפול בפצעי אקנה התזונה משפיעה מאוד על סיכויי ההחלמה ולכן חובה לשמור עליה אם רוצים לשפר את סיכויי ההחלמה.

מזון מזיק לאקנה

סוכר הוא חומר שנמצא גם בצורתו האחרת בקמח לבן. סוכרים פשוטים אלה, להבדיל מפחמימות מורכבות שנחוצות במיוחד בגיל ההתבגרות לצורך מתן אנרגיה בגיל תוסס זה, ידועים כחומרים מעודדים של האקנה שניזון מכל מקור אנרגיה זמין אפשרי. הפירוק בתאים וההצטברות של סוכרים אינם בריאים לתהליכים הבריאים של חילוף החומרים בתאים.

מלחים

יותר מדי מלח ידוע כמזיק, להבדיל מהמלחים הנחוצים לגוף. מלח הבישול הרגיל נמצא בעיקר בחטיפים התעשייתיים השונים, כך שיחד עם החומרים האלה הגוף נאלץ להילחם בעומס של חומרים מזיקים וגם לסלק את הפסולת מהגוף. כמות גדולה של אקנה, במיוחד כשאוכלים בחטיפים ופיצוחים, מחמירים הפרצות אקנה.

רגישות לחלב אצל כמה אנשים

יש אנשים שהרגישות שלהם לחלב אכן מחבלת בזמן טיפול באקנה בהחלמה. הצריכה המוגברת מחריפה את מצב הפצעים. ההשערה הרפואית היא שלאו דווקא מדובר בחומרים שמעוררים רגישות כמו החלבון או הלקטוז שרגישים לו רבים, או אפילו השומן שחושבים שהוא בעייתי לאנשים שיש להם אקנה, אלא דווקא התוספים שיש בו והתוספים שנותנים לפרות כמו הורמונים שונים. זהו היגיון שבאמת אפשר להיעזר בו בזמן המחלה. אם האקנה פורץ מסיבות הורמונליות טבעי שיש להימנע מכל מקור לו.

תזונה מומלצת בזמן טיפול באקנה

הרבה מים כדי לשטוף את התאים מבפנים וללחח את העור, דגים שמכילים אומגה 3 כמו סלמון, פירות וירקות שמכילים לא רק ויטמינים ומינרלים השומרים על מצב תזונתי תקין, אלא גם מוסיפים נוגדי חמצון לגוף ובכך מנטרלים חלקיקים מזיקים כמו רדיקלים חופשיים. לכך טובים ירקות ירוקים וגזר, או פירות יער הידועים בכמות נוגדי החמצון הרבה שבהם. כמו כן, כל מה שמכיל אבץ, כמו אגוזים וגרעינים, דגנים ובשר בקר.

468 ad

Comments are closed.