content top

שאיבת שומן אחרי דיאטה

דיאטה היא מסע ארוך ורצוף מהמורות בדרך אל משקל תקין, בריאות טובה, מראה מלבב יותר ודימוי עצמי גבוה יותר, אולם גם מי שצולח את המסע הנ"ל עלול לגלות שהוא טרם הגיע אל היעד הנחשק.

לעיתים, גם אחרי דיאטה מאומצת והתמדה לאורך זמן בשמירה על תזונה נכונה, ואפילו הקפדה על ביצוע פעילות ספורטיבית בתדירות המומלצת על ידי דיאטניות קליניות, עדיין נותרים באזורים מסוימים בגוף מצבורי שומן. מצבורי שומן אלה הם אולי קטנים יחסית, שהרי באופן טבעי במהלך הדיאטה הגוף משיל מעצמו תאי שומן רבים, אולם באותה מידה הם, כלומר מצבורי השומן, עקשנים מאוד וכאמור גם לאחר דיאטה ממושכת הכוללת פעילות גופנית קבועה הם עדיין נצמדים לגוף ופוגמים באימפקט של התהליך. למעשה, במקרים רבים די במצבור שומן שכזה כדי לרפות את ידי האדם שהשקיע משאבים רבים בדיאטה והוא אף עלול לחזור להרגלי תזונה קלוקלים כך שכל ההישגים ירדו לטמיון.

הפיתרון למצב ביש זה הוא שאיבת שומן. שאיבת שומן היא אחד מאותם ניתוחים פלסטיים שהשתכללו מאוד בשנים האחרונות ועל כן הפופולאריות שלו גבוהה ובנוסף התוצאות מרשימות. חשוב לציין שניתוח פלסטי זה אינו תחליף לדיאטה, שכן כמות השומן אותה ניתן לשאוב מוגבלת, אלא מוצר משלים לדיאטה (או קרש קפיצה אפקטיבי לשינוי תזונה).

מתי מומלץ לבצע שאיבת שומן ומתי לא?

חשוב לציין כי לא בכל מקרה שיש בו מצבור שומן נקודתי לאחר דיאטה ניתן לבצע שאיבת שומן.

בפרט מוטב לוותר על שאיבה במידה וישנם עודפי עור משמעותיים באזור שבו ישנה הצטברות תאי שומן – עודפי עור אלה עלולים להקנות לאזור מראה רפוי ומדולדל במיוחד אם תתבצע בו שאיבת שומן, ועל כן במקרים אלה ניתוחים פלסטיים מומלצים הם מתיחות, ובפרט מתיחת בטן שבמהלכה ניתן מענה גם לבעיית העור העודף והתוצאה היא מראה מוצק וחטוב.

בנוסף, שאיבות שומן אינן מומלצות לאנשים מבוגרים מאוד שעורם כבר אינו גמיש (מאותה סיבה – החשש למראה רפוי ומדולדל), וכן למי שסובל ממחלת לב, יתר לחץ דם או סוכרת.

השיטות השונות לביצוע שאיבת השומן

ישנן מספר שיטות לביצוע שאיבת שומן, כשהשתיים הפופולאריות ביותר הן טומסנט וקנולה רוטטת.

בשיטת טומסנט מוזרק לאזור שממנו רוצים לשאוב את השומן חומר נוזלי שמכיל משככי כאבים, מים ייחודיים להליך זה וחומרים שמטרתם היא המסתו של השומן העיקש. הכמות המוזרקת לגוף גדולה למדי, ומבטיחה ראשית כל שההליך לא ילווה בכאבים רבים (ולמעשה אף ניתן לוותר על הרדמה מלאה ולהסתפק בהרדמה מקומית, יתרון משמעותי מאוד), ושנית, שיהיה קל יותר לשאוב את השומן שכן הוא מומס בזכות החומר שהוזרק. יתרון נוסף הוא שכמעט ולא כרוך אובדן דם בשאיבת שומן בדרך זו, אך ישנו גם חיסרון – השאיבה נמשכת כ- 4-5 שעות.

בשיטת קנולה רוטטת נדרשת הרדמה מלאה, אולם הניתוח עצמו נמשך רק שעה עד שעתיים. בדרך זו הצינורית ששואבת את השומן רוטטת תוך כדי, והוויברציות מסייעות בפירוק השומן ועל כן שאיבתו קלה יותר.

בשני המקרים ההתאוששות מהשאיבה אינה פשוטה: במשך מספר ימים ייתכנו כאבים, נפיחויות ואף דליפת נוזלים מהאזור המנותח. בנוסף יש להשתמש בחגורת לחץ במשך כחודש, ולהימנע מפעילות ספורטיבית למשך כחודשיים.

ניתוחים פלסטיים – רק אם באמת צריך

שאיבת שומן, כמו גם ניתוחים פלסטיים אחרים, היא אמנם הליך בטוח ורווח מאוד (בארה"ב, למשל, בוצעו למעלה מ- 300,000 שאיבות שומן במהלך 2012), אולם עדיין מדובר בניתוח לכל דבר ואין טעם לבצע אותו אם הוא לא באמת חיוני – ועל כן אחרי או לפני דיאטת כאסח כדאי להתייעץ עם כירורג פלסטי מנוסה ומהימן.

468 ad

Comments are closed.