content top
כיצד לשמור על תזונה בריאה בפסח?

כיצד לשמור על תזונה בריאה בפסח?

חג הפסח מזמן לשולחננו מאכלים כמו מצייה, עוגת קוקוס-שוקולד ועוגיות אגוזים ושקדים. אלה מאכלים טעימים ואהובים אך גם עמוסי קלוריות. כיצד בכל זאת ניתן לאכול היטב בחג, ליהנות מן הארוחות ועדיין לשמור על המשקל? על כך במאמר הזה.

 

ארוחת ליל סדר בריאה
ניתן להעמיד בקלות ארוחת ליל סדר טעימה, מזינה ודיאטטית. ארוחת הסדר מורכבת ממנות רבות ובדרך כלל הן מצטברות לכמות קלוריות גדולה. נסו להקטין את המנות: במקום שלושה קניידלך העדיפו אחד ובמקום ביצה שלמה – חצי ביצה. בנוסף, הרבו בסלטי ירקות חיים ובירקות מבושלים והמעיטו במנות משופעות בפחמימות ושומנים.

שתיית יין או מיץ ענבים היא אחת ממצוות החג. משקאות אלה הם עתירי קלוריות ולכן כדאי להסתפק בכמות קטנה שמוציאה אתכם ידי חובה מבחינת ההלכה. ככלל, כדאי להרבות בשתיית משקאות כמו מים או מים עם פלחי לימון ונענע ולוותר על שתייה מתוקה בשולחן החג. סלט פירות, לפתן, תפוחים אפויים או עוגת גבינה דיאטטית יהיו קינוח נהדר לסיום הארוחה ולא יקלקלו את המאמצים שלכם לשמור על המשקל.

 

תפריט מאוזן לימי חול המועד


תכננו מראש גם את התפריט של ימי חול המועד. כך תוכלו לאסוף מתכונים לפסח שמתאימים לכם, לקנות את המצרכים הדרושים בזמן ולנהל את האכילה בחוכמה בימים האלה. אחד האתגרים המרכזיים בשמירה על הגזרה בפסח הוא המצות. כידוע, מצה אחת שווה לשתי פרוסות לחם וגם פחות משביעה ממנו. כדי לפתור זאת תוכלו לבחור במצות קלות או במצות מלאות.

למצה מלאה ערך קלורי זהה לזה של מצה רגילה אך היא משביעה יותר בגלל הסיבים שבה. לאוכלי הקטניות יש אפשרות להשתמש בפריכיות אורז כתחליף. בעצם לא חייבים למצוא מקבילה דיאטטית למצות ואפשר ליהנות ממנת תפוחי אדמה מתובלים, סלט קינואה קר או יוגורט. מאכלים אלה משביעים יותר ממצה ויסייעו לכם לאכול פחות. השתדלו להימנע מטיגון כיוון שהשמן מגדיל את כמות הקלוריות של המאכלים. לדוגמה אפו את הקציצות והעדיפו לאכול תפוחי אדמה בתנור, מאשר תפוחי אדמה מטוגנים.

 

נשנושים
בימי חול המועד מרבים לארח ויש הרבה מתוקים מכל הסוגים. בנוסף נמצאים יותר בבית וכך הדרך למקרר ולצנצנת העוגיות מתקצרת. כדי להימנע מאכילה מיותרת, מומלץ לחתוך הרבה ירקות וגם מעט פירות ולערוך אותם יפה על מגש. כך במקום לנשנש עוגיות קוקוס ושוקולד בין הארוחות תוכלו לכרסם מקלות גזר או רצועות פלפל. כל אחד לפי טעמו.

 

פעילות גופנית
אם אתם רגילים לפעילות גופנית קבועה ביום יום, בימי החופש אתם עלולים להתקשות לשמור על שגרת האימונים – יום אחד נוסעים לטיול ויום אחר בדיוק החברים קופצים לבקר. ובכל זאת אל תוותרו על הפעילות. הכינו לעצמכם סדרת תרגילים מקוצרת, לימים שבהם אין אפשרות להתאמן אימון מלא. מי שאינו רגיל לעשות ספורט יוכל לנצל את החופשה להתחיל בכך. המשפחה בבית ואפשר ליזום פעילות ספורטיבית משותפת לכולם. כך גם תעסיקו את הילדים וגם תשרפו קלוריות.

 

 

468 ad

Comments are closed.