content top
כיצד שומרים על מאזן של ויטמינים תקין גם בדיאטה

כיצד שומרים על מאזן של ויטמינים תקין גם בדיאטה

כמה פעמים דחית את הדיאטה? כל פעם היה לך תירוץ אחר – מדוע לא להתחיל דווקא היום? אז עכשיו נגמרו התירוצים ואפשר להיכנס לעניינים.
דיאטה מצריכה ממך בחירה נכונה של תפריט מאוזן, אך היות ואת מפחיתה כמויות ויהיו אולי מאכלים שתמנעי מצריכתם, עשויים להתגלות גם חוסרים תזונתיים בוויטמינים ומינרלים שחיוניים לתמיכה בבריאות מיטבית כמו גם וויטמינים ומינרלים אשר יכולים לסייע בשיפור המטבוליזם ותהליך חילוף החומרים שקריטי להצלחת הדיאטה.
איך תוכלי לשמור על מאזן נכון ותקין של הרכיבים החיוניים עבורך גם במהלך ירידה במשקל? טיפים שיעזרו לך במשימה:

מקורות תזונתיים לוויטמינים בדיאטה

חשוב שתדעי שרמות נמוכות של ויטמינים מקבוצת B עשויים לעכב את תהליך חילוף החומרים, ביניהם תיאמין, חומצה פולית, ביוטין וכדומה.
הבשורות הטובות הן שניתן לאתר מקורות תזונתיים לאלה אותם תוכלי לבחור אם לאכול ובאיזו מתכונת לצרוך לפי כללי הדיאטה והתפריט עליו את מתבססת. בין היתר קטניות כמו עדשים, חלב, ביצים, בשר רזה ודגנים מלאים מהווים מקור מצוין לוויטמינים ממשפחת B.
צריכה מספקת של ברזל אף היא חיונית ליצירת אנרגיה ולנשיאת החמצן לתאי הגוף ובמיוחד לשרירים ומחסור בברזל עשוי לגרום לחולשה ורמות אנרגיה נמוכות. מקורות תזונתיים לברזל יכולים להיות בשר רזה, תרד, שעועית.
מגנזיום אף הוא חשוב ליצירת אנרגיה ושמירה על עצמות חזקות וניתן להשיג כמות מגנזיום דרך זרעים ואגוזים.
ויטמין D גם הוא קריטי עבורך לתפקוד תקין ולהגברת יעילותה של המערכת החיסונית כאשר אפשר להשיגו לעיתים דרך חשיפה מבוקרת לשמש, אך יש לקחת בחשבון שבעלות עור כהה נוטות לרמות נמוכות יותר של ויטמין D וכדאי לבחון שצורכים כמות מספקת כמו באמצעות חלב מועשר או יוגורטים מועשרים. ויטמין A אף הוא חשוב במיוחד למערכת החיסונית ולבריאות העיניים וניתן לצרוך גזרים, בטטות, דלעת, תרד ומלון כדי לקבל אותו לגוף.
חשוב מאוד לאכול אוכל בריא אך גם לצרוך תוצרת מכוונת, זאת על מנת לוודא שמקבלים אספקה מיטבית מכל סוג בשילוב הנכון ויש לזכור שיש גם תחליפים דלי שומן אך כאלה שעדיין כוללים כמות מספקת של מינרלים או וויטמינים חיוניים כמו בחלב ויוגורט דל שומן שעדיין מספקים סידן, אשלגן ומגנזיום. אפשר להעדיף למשל דגנים מלאים ושומנים שמהווים מקור לאומגה 3 .
בכל מקרה, היי ערנית לתופעות שעשויות לרמז על מחסור בויטמינים או מינרלים כמו חולשה, עייפות, שינויים במרקם העור, נשירת שיער, ציפורניים שבירות וכדאי גם לבצע בדיקות תקופתיות לצורך מעקב במהלך דיאטה.

מדוע לצרוך מולטי ויטמין בתקופת דיאטה?

כאמור, בעת דיאטה את עשויה להחמיץ רכיבים תזונתיים חשובים ולא תמיד פשוט לדאוג להשלמה באמצעות תוסף ייעודי במיוחד כשיש צורך במספר תוספים ייעודיים.
כאן נכנס לתמונה מולטי ויטמין – פורמולה המשלבת בין וויטמינים ומינרלים שונים שיכול להגביר את התפקוד, הפעילות של המערכת החיסונית ואף לשפר את פעילות חילוף החומרים במידה וישנה האטה.
הכמוסות מכילות לרוב את הוויטמינים והמינרלים החיוניים ביותר בפורמט בעל ספיגה מוגברת, בקפסולה קלה לעיכול, שניתן ליטול פעם ביום וכך לדעת שהענקת לעצמך את צריכת הוויטמינים והמינרלים החיונית עבורך במידה ועולה חשש שלא תספקי לעצמך את כל הרכיבים החיוניים עבורך דרך אכילה. על אחת כמה וכמה כאשר את בדיאטה כולל פעילות גופנית, מפחיתה ארוחות, כמויות ושורפת שומן.
מולטי ויטמין יכול לסייע לך לשמור על אנרגיות גבוהות ובריאות מיטבית לאורך זמן ולגשר על פערים במידה ויהיו כאלה בתקופה של דיאטה.
התייעצי עם הדיאטנים והתזונאים שמלווים אותך בתהליך באשר לצריכה במינון הנכון והשלמות שונות.

468 ad

Comments are closed.