content top
דיאטת שש הארוחות

דיאטת שש הארוחות

ישנם סוגי דיאטה רבים. אחד הסוגים היעילים והפשוטים ליישום הוא דיאטת 6 הארוחות. מהי אותה  דיאטה, מהם יתרונותיה וכיצד בונים תפריט בשיטה זו? על כל אלה במאמר הזה.

 

יתרונותיה של דיאטת שש הארוחות
השיטה מבוססת על עיקרון אחד פשוט: אוכלים 6 ארוחות קטנות ומאוזנות לאורך היום במקום שלוש גדולות. יתרונה הגדול הוא מיתון תחושת הרעב. בגישה המסורתית של שלוש ארוחות עובר פרק זמן רב בין ארוחה לארוחה. מסיבה זו אנחנו מגיעים לארוחות רעבים מאוד ולפעמים אוכלים יותר מהדרוש לנו. אנחנו גם נוטים לצרוך מזונות פחות בריאים כמו פיצה והמבורגר. כשמפצלים את המזון בין שש ארוחות יש סיכוי רב יותר שלא נעשה זאת. מבחינה פיזיולוגית, דיאטה זו מסייעת לשמור על רמת הסוכר בדם וזו תרומה משמעותית.

 

בניית תפריט יומי לדיאטת שש ארוחות

 

כדי לבנות לעצמכם תפריט, בדקו לכמה קלוריות אתם נזקקים מדי יום. כמות הקלוריות היומית המומלצת היא אישית, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה. התפריט שלכם יכלול שש ארוחות בעלות ערך קלורי דומה. כדי להגיע למספר פשוט חלקו ב-6 את כמות הקלוריות היומית.  כדי שמלאכת הרכבת התפריט תהיה קלה, כדאי לבדוק מהם המזונות שעומדים לרשותכם . תוכלו למצוא בקלות טבלה המפרטת אותם ואת מספר הקלוריות שמכיל כל אחד. ישנן כמה המלצות כלליות שיסייעו לכם בהרכבה.

 

המעיטו בצריכת מלח, סוכר, בשר מעובד כמו נקניקיות והמבורגרים וכל מאכל עם הרבה שומן רווי. והרבו בירקות חיים או מבושלים. עדיף לאכול מוצרי דגן מלא כמו אורז לא מקולף, כיוון שהם עשירים בחומרים חיוניים לגוף ונותנים תחושת שובע. בנוסף, מומלץ לאכול קטניות ופירות. אגוזים, מוצרי חלב רזים, ביצים, דגים ובשר עוף  יש לצרוך במידה. הקפידו כמובן לשתות לפחות 1.5 – 2 ליטר מים ביום. בכל מקרה, לפני הכול, שאלו את רופא המשפחה שלכם אם ישנם מזונות שאסור לכם לאכול.

 

דוגמה לתפריט שש ארוחות של 2000 קלוריות  

 

ארוחה 1: כוס קפה + שתי פרוסות לחם קל או פרוסת לחם מלא מרוחות במעט טחינה ודבש \ ריבה

ארוחה 2 : שתי כוסות סלט ירקות עם כפית שמן זית + 4 פרוסות לחם קל או 2 פרוסת לחם מלא מרוחות בגבינה שלושה אחוז \ טחינה \ ממרח חצילים

ארוחה 3: יוגורט 3% (150 מ"ל) + שתי כפות גרנולה + פרי

ארוחה 4: חצי כוס אורז מלא + מאה  גרם חזה עוף צלוי + חצי כוס תבשיל קישואים עם שמן זית + חצי כוס תירס

ארוחה 5: כוס קפה + שתי פרוסות לחם קל או פרוסת לחם מלא מרוחות בטחינה ומעט דבש + פרי

ארוחה 6 : שתי כוסות סלט ירקות עם כפית שמן זית + 4 פרוסות לחם קל או 2 פרוסת לחם מלא מרוחות  בטחינה \ ממרח חצילים \ לבנה + שתי כפות טונה בשמן.

 

טיפים נוספים
כדאי לגוון את התפריט מעט כל יום כדי לא להשתעמם. בנוסף, מומלץ לשלב פעילות גופנית מותאמת שתסייע להצלחת התוכנית.

468 ad

Comments are closed.