content top

דיאטה ותזונה נכונה לפי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית המסורתית נוקטת במספר גישות בולטות בכדי לסייע לרפא מחלות מנקודת מבט הוליסטית – קראו כאן בהרחבה בנושא טיפול תזונתי ויסודות הדיאטה לפי הרפואה הסינית.

הרפואה הסינית מעניקה לאורך השנים מגוון טיפולים לסיוע בתסמינים וכאבי גוף שונים כמו דלקת פרקים, נדודי שינה, לחץ ודיכאון, פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) וכן בעיות כרוניות נוספות. שיטת רפואה זו מציעה גם ייעוץ תזונתי ודיאטה המותאמים אישית למצב המטופל.

טיפול תזונתי לפי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית המסורתית רואה את הגוף כמערכת הוליסטית אחת, ומעניקה חשיבות עליונה לבחירה באורח חיים בריא ובתזונה נכונה. אם אלה לא מצליחים להביא את הגוף לאיזון, המטפל יבדוק שימוש בצמחי מרפא סיניים, דיקור או בגישות רפואיות סיניות אחרות. ברפואה הסינית אין הבדל מובהק בין מזון לתרופה כלומר, המזון עצמו יכול להיות לפעמים התרופה שאתם זקוקים לה. האוכל נתפס ככלי רב עוצמה שמסוגל לסייע ליצירת בריאות ורווחה.

יסודות הדיאטה לפי הרפואה הסינית

הבסיס לאכילה בריאה, לפי רפואה זו, היא בחירה בתזונה הנתפסת כחיונית ביותר ומלאה בצ׳י, וכוללת:

  • מזון טרי
  • מזון נטול כימיקלים
  • מזון נטול חומרים משמרים
  • מזון לא מעובד יתר על המידה

ובנוסף:

  1. יש לבשל את הירקות באופן קל בלבד כדי לשמר את האנזימים והוויטמינים המועילים. 2.
  2. הארוחה הגדולה ביותר ביום אמורה להיות ארוחת הבוקר.
  3. שעועית ודגנים יש להשרות ולבשל כראוי, כדי להקל על העיכול שלהם.
  4. לתזונה הבריאה יש חלק חשוב בבריאות הטובה שלנו והיא חיונית להשגת רווחה נפשית ופיזית.

תיאוריה על קצה המזלג…

  • השפעת המזונות והצמחים על פי הרפואה הסינית, לכל המזונות והצמחים יש טעם ואיכות משלהם, הקשורים למערכת המרידיאנים בגוף. למשל, האיכות – מתארת את השפעת המזונות והצמחים על הטמפרטורה של הגוף. הטיפול התזונתי הסיני מנצל את איכות המזונות וטעמם, כמדריך לארוחה מאוזנת, ולא מתבסס על פירוט של חלבונים ופחמימות. כדי לדעת היכן באמת מונחת יכולת הריפוי האמתית של התזונה, צריך ללמוד כיצד לנצל את איכותם וטעמם של המזונות והצמחים.
  • השפעת עונות השנה: הרפואה הסינית מאמינה שעונות השנה משפיעות באופן עמוק על הרווחה שלנו, ואכילה בהתאם לעונות השנה עשויה להשפיע רבות על הבריאות. כבני אדם, אנחנו מושפעים מאוד משינויי האקלים, ועלינו ללמוד לאזן בין החיים והתזונה לבין חילופי העונות.
  • דומה מרפא דומה: דיאטה סינית גורסת ש״דומה מרפא דומה״. לדוגמה –
    1. אם אישה סובלת מכאבים בימי המחזור וחשה עייפות – אכילת בשר אדום או מזון עשיר בברזל יכולה לעזור.
    2. אם אדם סובל מכאבים במפרקים, מרק עצם יכול להועיל לו.
    3. מזונות הדומים לחלקי הגוף משמשים לעתים קרובות לתמיכה באיבר הספציפי הפגוע. כמו: אגוזי מלך למוח או רימונים לבריאות האישה.
  • מזונות כרפואה יומיומית: הרפואה הסינית מתייחסת לחמישה אלמנטים היוצרים יחדיו את מעגל החיים:
    1. עץ
    2. אש
    3. מים
    4. אדמה
    5. מתכת

שיטת ריפוי זו משייכת כל סוג של מזון לאחד האלמנטים הללו. יש משמעות רבה ללמידה וליכולת לשלב את חמשת היסודות בחיי היומיום. השיעור העיקרי כאן הוא ללמוד להתבונן בגוף ובדפוסי ההתנהגות שלנו כדי להבין מה הגוף שלנו צריך כדי למצוא א האיזון הנכון.

>> המאמר באדיבות צוות האתר Pura Vida Therapy

468 ad

Comments are closed.