content top

דיאטה – מילה אחת ואינספור הצעות לה

אנסה להמחיש את מקור הבעיה על מנת לעזור לכם להבין אותה טוב יותר . אם תחליטו לקנות דירה , לשפץ את הבית , לנסוע לחו"ל , להשקיע את כספכם שיניב תשואות גבוהות , לחפש בית ספר טוב לחינוך הילדים וכו' . האם תפנו בבקשת עזרה , ייעוץ לדיאטנית קלינית שתפתור את הבעיה ? כמובן שלא !

אז למה בכל זאת כאשר יש בעיה תזונתית כלשהי כגון : בעיית משקל , שומנים גבוהים בדם , יתר לחץ דם , סכרת , בעיות עיכול , עצירות , שלשולים , צרבת ועוד .

דיאטנית קלינית היא בעלת הסמכות המקצועית לפנות אליה , ובכל זאת אנשים / נשים פונים לקבל עזרה במקומות אחרים.

אנסה לנתח ולהעלות סיבות מדוע זה קורה . מאחורי 26 שנות פעילות כדיאטנית קלינית ואלפי מטופלים "בוגרי" דיאטות שונות ומשונות ללא פיקוח של דיאטנית.

אכילה

אכילהחשבתם על כך שאכילה היא נושא שאנחנו עוסקים בו מרגע לידתנו ועד יומנו האחרון ?

האם יתכן שאין לנו הבנה בנושא שכל כך קרוב לליבנו כל החיים ?

היש בתוכנו כאלה שמעולם לא פגשו נשים וגברים שעשו דיאטה והורידו במשקל ?

האם אתם מדברים על דיאטה במפגשים משפחתיים או חברתיים ?

באיזה תדירות אתם שומעים ביקורת שלילית על היותכם שמנים , זללניים , חסרי אופי , חסרי מודעות ?

תקשורת

אנחנו מוצפים במידע רב בכל מקום שאליו נפנה : דיאטות קמות ונופלות בהתאם  לעונות השנה , חגים , טרנדים משתנים והרבה סיפורי הצלחה בהתאם . האם שאלתם את עצמכם כיצד בכל זאת המוני אדם בעולם המערבי סובלים עדיין מבעיות משקל ? כיצד יתכן שלמרות שפע הדיאטות הגדול וסיפורי ההצלחה הרבים עדיין לא נפתרה הבעיה ?

אתם צודקים : מעל 90% מהאוכלוסייה העולמית ימשיכו לעשות דיאטה , ולמרבה הצער כנראה את דיאטת הטרנד החדש .

 

מסרים ודרכי שכנוע

החברה משדרת מסרים חיוביים של מצליחנות וכוח רצון , מעדיפה מראה רזה בקבלה למשרה נחשקת , יכולת למצוא זוגיות  בקלות רבה , מעודדת דמויות לחיקוי כדוגמניות . ומאידך משדרת זלזול באנשים הסובלים מעודף משקל . כתוצאה מכך אנשים הסובלים מהשמנת יתר רוצים "כאן ועכשיו" להיות רזים , אין להם את היכולת במצב רגשי שכזה לחשוב על תהליך שישנה את חייהם באמת ולעומק. ועל כך בדיוק פועל הטרנד החדש : " תורידו ממשקלכם 10 ק"ג ברגע" . תוכלו סופסוף לפגוש את אהבת חייכם .

לכן בני אדם במצב רגשי לא תקין לא יצליחו לחשוב בהיגיון למרות היותם חכמים. עצרו רגע נוסף ותחשבו – האם אתם רוצים להיות קורבן ? האם יש דרך אחרת ? לא נמאס לכם להיות חלק מהסטטיסטיקה הגרועה ? האם תרצו להצליח באמת ?

 

ציפי כהן – מזון לנפש , דיאטנית קלינית

http://www.zipicohen.co.il/

http://www.facebook.com/food.soul

468 ad

Comments are closed.