content top

תזונה נכונה לאנשי עסקים – ההמלצה של סובחי טנוס

אוכל הוא אחד הנושאים היותר מדוברים והיותר מעסיקים את רובנו, הן בפן הנהנתני, הן בהיבט היצירתי (ובפרט לנוכח התרבות תוכניות בישול דוגמת "מאסטר שף", "הצילו אני לא יודע לבשל" ועוד) וכמובן מבחינה בריאותית, שהרי כיום כבר ברור מעל לכל צל של ספק כי ישנו קשר הדוק בין תזונה לבין בריאות, ובפרט כי תזונה נכונה מבטיחה בריאות איתנה ותפקודים אופטימליים של כל מערכות הגוף.

למרות המודעות הגבוהה, רוב בני האדם מתקשים לשמור על תזונה נכונה, וזאת עקב פיתויים קולינאריים רבים. לאנשי עסקים קשה במיוחד להקפיד על כך, וזאת עקב סדר יום אינטנסיבי, רווי נסיעות וגדוש בשינויים בלתי צפויים, ומצד שני דווקא עבורם חשוב הרבה יותר מהרגיל לאכול בצורה מושכלת, הן כדי לשמור על הבריאות (אובדן יום עבודה לאיש עסקים בכיר עלול לעלות לו ביוקר רב) והן כדי לשמור על יכולות המוח. סובחי טנוס, המייסד והבעלים של STR נדלן, הוא דוגמה מצוינת לאיש עסקים שלמרות העומס הרב המוטל עליו מצליח לשמור על תזונה נכונה וכדאי ללמוד ממנו כיצד עושים זאת.

קסם המטבח הערבי

כמי שגדל בנצרת, אך טבעי הוא שסובחי טנוס יגלה חיבה עזה למטבח הערבי ובפרט למטבח הגלילי – מטבחים שמעצם הווייתם קשורים לאדמה, לעונות השנה, לידע ומסורת שעוברים מדור לדור ולחוכמת חיים שמבטיחה בריאות.

במיוחד נעשה שימוש נרחב במסגרת המטבח הערבי בדגנים ובקטניות, שמהווים מקור נפלא לחלבונים מבלי להידרש למזונות שמנים ובלתי בריאים כמו ביצים או בשר. הבורגול, האורז, החיטה והמוגרביה (גרסה ערבית לקוסקוס המוכר) הם בסיס מעולה למאכלים משביעים במיוחד, ולאנשי עסקים דוגמת סובחי טנוס הדבר חשוב במיוחד שכן יש להם ימים רבים עם שעות עבודה ארוכות ועל מנת שלא יתפתו למאכלים לא בריאים חשוב שהארוחות העיקריות יהיו משביעות.

מבחינת קטניות, אוהב המטבח הערבי, ובצדק, את החומוס, הפול, הלוביה והעדשים, שגם הם יוצרים תחושת שובע כמו גם מספקים לגוף את החלבון הדרוש לו. בנוסף ישנה חיבה למאכלים המשלבים קטניות ועדשים, שהמפורסם שבהם הוא כמובן המג'דרה על אינספור סוגיה המגוונים.

לצד כל השפע המבורך הנ"ל מספק המטבח הערבי לכל מי שרוצה לשמור על תזונה נכונה גם את הטחינה (העשירה בסידן, בשמן בריא שמאזן את רמת הכולסטרול בגוף) ומגוון רחב של סלטים – איש עסקים שדואג להציב במשרד שלו מקרר קטן ומקפיד למלא אותו בסלטים יהנה הן מנשנושים טעימים והן מבריאות משופרת.

מזונות התורמים ליכולות המוחיות

לצד תחושת השובע ההכרחית, והחשיבות של נשנושים בריאים, תזונה נכונה מבחינת אנשי עסקים כמו סובחי טנוס שמקבלים מדי יום החלטות רבות והרות גורל ובאופן כללי נדרשים להיות חדים ומרוכזים לאורך שעות רבות חייבת לכלול גם מזונות המשפרים את יכולות המוח.

בהיבט זה ממליץ סובחי טנוס על אגוזי מלך (ששומרים גם על הלב), על שימוש נרחב בקינמון (שמסוגל אפילו להאט את ההתדרדרות במצבם של חולי אלצהיימר!), על הברוקולי והכרובית שעשירים בנוגדי חמצון ועל תבלון ברוזמרין המשפר מאוד את הזיכרון.

גם דגי סלמון עשירים באומגה 3 שחיונית לתפקוד אופטימלי של המוח, אם כי ישנם אנשי מקצוע המזהירים מפני אכילת כמות גדולה שלהם עקב המתכות הרבות המזהמות את מימי הימים והאוקיינוסים השונים ואשר נמצאים גם בגופם של הדגים החיים בהם.

מותר גם "לחטוא"

עצה חשובה נוספת של סובחי טנוס לאנשי עסקים המעוניינים לשמור על תזונה נכונה היא "לחטוא" מעת לעת – שכן חשוב גם ליהנות ולא רק לעבוד קשה, מה גם שמי שעסוק כל הזמן בשמירה על הבריאות עלול לחוש תסכול, שגם הוא בסופו של דבר פוגע בבריאות.

 

468 ad

Comments are closed.