חמישה מתכוני סלטים לדיאטה - נטדיאט - דיאטה נכונה או קלה - במה תבחרו?
content top

חמישה מתכוני סלטים לדיאטה

לא מעט אנשים אשר מעוניינים לרדת במשקל, מוצאים את עצמם מחפשים אחר תפריטים שיסייעו להם לעשות זאת מבלי לרעוב. המילה דיאטה מתפרשת אוטומטית אצל אנשים כחיים שלמים המבוססים על חסה ועל עוד מאכלים חסרי טעם, ריח וכמובן קלוריות. אולם, חשוב מאוד שכל אותם האנשים אשר בטוחים כי דיאטה תכניס אותם למצב שבו הם יצרכו רק מאכלים בנאליים, משעממים וחסרי טעם, יבינו כי אין הדבר נכון. תפריט דיאטטי יכול בהחלט להיות עשיר, טעים ומשביע, כאשר יודעים איזה מאכלים לשלב בו במינון הקלורי הרלוונטי.

חמש מתכונים לסלטים מנצחים בדיאטה

אם חשבתם שסלטים הם דבר משעמם, בנאלי ובעיקר לא הכי טעים, הרי שכאשר תנסו את המתכונים הבאים תבינו כי אין הדבר נכון כלל וכלל. סלט דיאטטי איננו חייב להתבסס על ירקות בלבד. סלט יכול להוות ארוחה שלמה, טעימה ומשביעה כחלק מתפריט דיאטטי, כאשר יודעים לשלב בו את המרכיבים הנכונים במינון המתאים. מובאים בפניכם 5 מתכוני סלטים נהדרים אשר יכולים להוות ארוחה שלמה או חלק מארוחה, בהתאם למרכיבים שבהם:

  1. סלט טונה- מדובר בסלט שיכול להוות תחליף לארוחה שלמה בשל העובדה שהוא משלב בו ירקות, פחמימות ואף חלבונים. הסלט יורכב מ7 עלי חסה שטופים היטב, מלפפון קצוץ דק, עגבנייה קצוצה דק, בצל סגול קצוץ דק, 2 כפות תירס, קופסת טונה במים, תפוח אדמה בינוני אפוי חתוך לחתיכות דקות. את כל המרכיבים הללו ניתן לתבל בעזרת כף שמן זית, חצי לימון סחוט ומלח. מדובר בסלט בריא, מזין וטעים.
  2. סלט יווני- הסלט היווני הוא סלט מוכר ונפוץ. מדובר על סלט קליל אשר יכול להתלוות לארוחה. את הסלט היווני נכין מהמרכיבים הבאים: 2 מלפפונים קצוצים דק, 2 עגבניות קצוצות דק, חבילת פטריות טריות קצוצה לחתיכות, 7 עלי חסה חתוכים, 2 כפות תירס ו100 גרם גבינה בולגרית 5 אחוז. את הסלט ניתן לתבל ברוטב לייט כלשהו או בכף שמן זית, לימון ומלח.
  3. סלט פסטה- מדובר בסלט שמהווה תחליף לארוחה מכיוון שהוא מכיל בו את כל אבות המזון. חשוב מאוד לבחור בפסטה מקמח מלא עבור הסלט. בסלט זה משלבים כוס פסטה מבושלת עם גמבה אחת אפויה בתנור, חציל אפוי בתנור, 2 עגבניות צלויות ועלי רוקט. בכדי לקבל את החלבון בסלט זה, ניתן לשלב בו חזה עוף אפוי או מוקפץ.
  4. סלט עוף – סלט עוף כמו סלט פסטה הינו סלט אשר ניתן לאכול כתחליף לארוחת צהריים או ארוחת ערב. הסלט כולל חזה עוף חתוך לחתיכות מוקפץ בשמן זית, 7 עלי חסה טריים חתוכים, עלי רוקט, תפוח אדה בינוני אפוי חתוך לחתיכות, בצל חתוך לחתיכות דקות, מלפפון אחד ועגבנייה אחת קצוצים. את הסלט ניתן לתבל בכל טיבול דיאטטי אשר איננו עולה על 80 קלוריות
  5. סלט ירקות פשוט- סלט בריא וטעים שניתן לשלב בכל ארוחה. סלט זה יורכב מירקות שונים כגון: מלפפון, עגבנייה, גזר, גמבה, בצל, כרוב וחסה. את הירקות יש לקצוץ דק ולתבל בשמן זית, לימון, מלח ומעט פלפל שחור.

 

כל המתכונים לסלטים שהובאו לעיל מהווים דוגמא מצוינת לכך שתפריט דיאטטי יכול להכיל בו מזונות טעימים ועשירים.

468 ad

Comments are closed.