content top

4 דברים שלא ידעתם על חמאת שקדים

חמאת שקדים היא מוצר שכל חובב בריאות וקולינריה חייב להכיר. לחמאה מן הסוג הזה שורה ארוכה של יתרונות, היא מתאימה לגברים ונשים בכל הגילאים ומגוון השימושים בה רחב מכפי שנהוג לחשוב. הנה למשל 4 דברים שככל הנראה לא ידעת עליה:

1. חמאת שקדים עוזרת לחולי סרטן

חמאה שעשויה מ-100% שקדים מובחרים, לא קלויים, קלופים וטחונים ומיוצרת בכבישה קרה ללא תוספות וחומרים משמרים יכולה לעזור בהתמודדות עם מחלת הסרטן. החומרים הפעילים בתוך חמאת שקדים מכילים כמות גבוהה של מינרלים ויש בה מינון משמעותי של חלבונים, ויטמינים וחומצות שומן. לצדם יש בחמאת שקדים בכבישה קרה ויטמין E, אבץ, סידן, אשלגן ומגנזיום והיא מתאימה לטבעונים ואנשים שנמנעים מגלוטן.

המתכון האיכותי להכנת חמאת שקדים מוכיח את עצמו עבור חולי סרטן בגילאים שונים. הוא עוזר בעיכוב התפתחות המחלה ומומלץ על ידי אנשי מקצוע. כמו כן, ניתן לשלב אותו עם ממרחים שונים ולמרוח על לחם או קרקר כדי להקל באכילה על חולי סרטן שסובלים מכאבים ומיחושים בגרון.

2. ניתן להשתמש בחמאת שקדים כאלטרנטיבה לקמח

חמאת שקד היא מצרך בסיסי בכל מטבח. היא יכולה לשמש כבסיס למאפים, עוגות ולחמניות וקל לעבוד איתה גם במתכונים בסיסיים של קינוחים ומתוקים. לחילופין, חמאת שקד טחון יכולה להיות אלטרנטיבה לקמח ולהשתלב עם ביצים, סודה לשתייה ומעט חומץ לשם יצירת מאפים במרקם בצקי אוורירי ומפנק.

המתכון ללחם שקדים ללא גלוטן כולל 3 ביצים, כף מיץ לימון, חצי כפית אבקת סודה לשתייה, 1 כף דבש, רבע כוס מים קרים וקמצוץ מלח. פשוט טורפים הכל היטב, מעבירים לתבנית שקעים ומחממים במשך כ-20 דקות לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

3. אפשר להשיג ממרח שקדים פרווה

לא רוצה להסתפק בחמאת שקדים? הגיע הזמן לנסות ממרח שקדים פרווה. מוצרי פרווה מתאימים לשומרי מסורת ודתיים שרוצים לנצל את היתרונות הקולינריים של ממרח שקדים גם אחרי ארוחה בשרית, והם לא טריים ואיכותיים פחות ממוצרים המכילים חלב.

חברת אלמנדוס למשל משווקת ממרחי פרווה מעולים שבהם לא מורגש שאין חלב, כמו גם ממרחים טהורים ואיכותיים בכשרות גבוהה של בד"צ העדה החרדית. החברה קיימת מאז 2001 והיא מתמחה ייבוא ושיווק חומרי גלם למסעדות, בסיטונאות ולצרכן הפרטי.

מלבד ממרח שקדים פרווה, באתר האינטרנט של אלמנדוס יחכו לכם חמאת שקדים, חמאת פיסטוק, חמאת קשיו, מחית נוגט, ממרח אגוזי לוז וקקאו וממרח חלבה בייצור כחול-לבן. בקיצור, כל מה שהמטבח שלכם צריך בשביל להיות גם בריא וגם טעים.

4. שקדים מומלצים לנשים בהריון

חמאת שקדים מכילה שקדים טחונים שנבחרים בקפידה וניתן לאחסן אותה במזווה או במקרר. זה פרט שחשוב לדעת כדי לשים את החמאה בהישג יד, בעיקר בבתים שבהם יש נשים בהריון. השקדים תורמים לבריאות הלב וכלי הדם, מקלים על צרבות ומומלצים מאוד להתמודדות עם בחילות בהריון. מהבחינה הזו, הטעם המתוק של חמאת שקדים הוא רק בונוס.

חמאת שקדים יכולה לשדרג כל ארוחה עבור נשים בהריון. מלבד האופן שבו הם מקלים על צרבות ובחילות, ניתן לשלב שקד טחון כתוספת לסלט, גרנולה ואפילו קינוחים כמו עוגיות שקדים, מרציפן וציפוי לכדורי שוקולד.

לסיכום, חמאת שקדים היא אחד המוצרים הטעימים והבריאים ביותר שניתן להשיג. אפשר להשתמש בה כתוספת לדייסה, בתוך בלילה של בלינצ'ס ובשתיית שייקים בבוקר. לא משנה איך בוחרים לצרוך את השקד, התועלת מובטחת כי מדובר בשומן צמחי בריא עם ערך מוסף.

468 ad

Comments are closed.