content top

טיפול בהפרעות אכילה ושילוב דיאטה כחלק מהתהליך

הפרעת אכילה היא למעשה הגדרה כללית למספר הפרעות נפשיות הבאות לידי ביטוי בפיתוח הרגלי אכילה והתנהגויות אכילה חריגות. בחלק גדול מהמקרים, הפרעות אכילה נובעות בין היתר על רקע דימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי ירוד ולכן הפרעות האכילה נפוצות יותר בקרב בני נוער ומתבגרים מאשר אצל אנשים בוגרים. ישנם מספר סוגים שונים של הפרעות אכילה שהנפוצות ביניהן כוללות את האנורקסיה והבולימיה וזאת לצד הפרעות אכילה נוספות אשר אינן עונות בהכרח על הקריטריונים השונים הנלווים להפרעות אכילה ספציפיות.

טיפול בהפרעות אכילה – כיצד?

הטיפול בהפרעות אכילה הינו טיפול מורכב ומתמשך המשלב בתוכו מגוון התערבויות טיפוליות שהנפוצות שבהן הינן טיפול פסיכולוגי לצד מעקב דיאטני. טיפול משולב זה מאפשר מעקב דינמי אחר מצבו הגופני של המטופל/ת לצד בחינה מעמיקה של הגורמים השונים אשר הובילו להתפרצותה של הפרעת האכילה. בחלק מהמקרים, הטיפול בהפרעות אכילה מלווה גם בטיפול תרופתי אשר נועד להקל על הסימפטומים הנלווים להפרעת האכילה, לרבות, דיכאון וחרדה.

מכיוון שהפרעות האכילה נחשבות להפרעות רגשיות מורכבות המתפתחות על רקע אישיותי לצד מרכיבים פסיכו-סוציאליים וגורמים תרבותיים שונים, קיים הכרח שכל מסגרת טיפולית בהפרעות האכילה תשלב בין הטיפול הפסיכולוגי לטיפול הדיאטני. מסגרת טיפולית משולבת זו, יכולה לסייע רבות לפיתוח הרגלי והתנהגויות אכילה בגבול הנורמה ולמעשה למנוע הישנות של הפרעת האכילה לאורך זמן. הטיפול הפסיכולוגי נועד למטרות אבחון הגורמים אשר הובילה להתפתחותה של הפרעת האכילה, כאשר הטיפול הדיאטני מיועד למטרות בקרה והטמעת הרגלי אכילה נאותים.

טיפול זה חייב להיות מותאם לכל מטופל באופן אישי והוא חייב להינתן לאחר אבחון מקיף על ידי אנשי מקצוע הכוללים בין היתר: פסיכולוגים, פסיכיאטריים, דיאטניות ואף את רופא המשפחה או רופא הילדים במידת הצורך. הטיפול בהפרעות אכילה הינו טיפול מורכב ומתמשך היכול לנוע בין מספר חודשים למספר שנים וזאת בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה לגופו. על פי מחקרים שונים בתחום הפרעות האכילה עולה כי שליש מהסובלים מהפרעות אכילה עלולים לפתח הפרעות אכילה כרוניות המחייבות טיפול מתמשך הנמשך לעיתים לאורך כל תקופת החיים.

לסיכום, טיפול בהפרעות אכילה מחייב קבלת טיפול משולב המשלב בין טיפול פסיכולוגי המיועד לצרכי אבחון הגורמים אשר הובילו להפרעת האכילה לצד טיפול דיאטני המיועד לצרכי מעקב דינמי אחר מצבו הגופני של המטופל/ת. טיפול זה חייב להיות מותאם באופן אישי לכל מטופל/ת והוא חייב להתקיים על ידי אנשי מקצוע מנוסים ובעלי התמחות בתחום.

468 ad

Comments are closed.