content top

כדורים טבעיים

 

ניסיתם הכל, התאמנתם כל יום, לא הפסקם לחשב קלוריות ובכל זאת לא הצלחתם להגיע למטרה? אם הגעת להחלטה שאת הירידה במשקל לא תצליחו לעשות בלי התערבות של כדורי הרזיה, ישנם כמה עובדות שעליכם לדעת לפני שתתחילו ליטול כדורים. ישנם סוגים שונים של כדורים שנועדו לסייע לירידה במשקל, חלקם בעלי השלכות בריאותיות קשות ולכן יש ליטול כדורי הרזיה מומלצים ולא כל כדור בר השגה. כדורי הרזיה טבעיים הם כדורי הרזיה מומלצים יותר מכדורי הרזיה תרופתיים ולכן מומלץ לעשות בהם שימוש ולא בשום כדור אחר, אלא אם כן קיבלתם הוראות שונות באופן מפורש מרופא.

 

ההבדלים בין הכדורים

לא סתם כדורי הרזיה טבעיים הם כדורי הרזיה מומלצים יותר. כדורים תרופתיים רבים מכילים חומרים כימים ועלולים לעורר בעיות ותופעות לוואי שונות. כדורים אלה עובדים על תפקודו של המוח ומעודדים אותו כדורי הרזיה טבעייםלהפסיק לשדר לגוף שהוא רעב, מה שעלול לשבש את תפקוד המוח או ליצור התמכרות לכדור. מומלץ לחשוב פעמיים לפני תחילתו של טיפול רפואי שכזה כדי לא להזיק לגוף ובמידה וניתן להימנע מהשימוש בכדורים, עדיף. כדורי הרזיה טבעיים מכילים כשמם, חומרים טבעיים בלבד ולכן הם כדורי הרזיה מומלצים ועדיפים.

ניתן לרכוש אותם ללא מרשם רופא, אך מומלץ ואף רצוי להתייעץ על כך עם דיאטנית קלינית. כדורי הרזיה טבעיים מתחלקים לשני סוגים. הסוג הראשון מאיץ את חילוף החומרים בגופנו ובכך מסייע לתהליך ההרזיה ואילו הסוג השני נועד להגדיל את מסת השריר ובכך לאפשר חיטוב מהיר יותר ואימונים מועילים יותר בחדר הכושר.

יש לדעת שכדורי הרזיה טבעיים אינם מחליפים שמירה על אורח חיים בריא או תזונה נכונה והם משמשים כעזר לדיאטה ולא כאלטרנטיבה מוחלטת. לרוב כדורים אלה יביאו לתחושת שובע ועם הפסקת נטילתם תחזור תחושת הרעב. לכן, יש לשמור על תזונה נכונה ולא להפסיק לאכול לחלוטין כי עם הפסקת נטילת הגלולות ישובו תחושות הרעב ואיתן המשקל העודף.

ישנן חברות רבות בשוק שמייצרות כדורי הרזיה טבעיים וללא מרשם רופא. חברת אלטמן מציעה את כדורי ה- 2diet, עלותם כ- 200 שקלים ובחפיסה 90 גלולות. את כדורי אנרג'י דיאט ניתן לרכוש ב- 239 שקלים ובחבילה 180 כדורים. בין הגלולות השונות גם דיאטת 1234 נחשבת לפופולארית ועלות הכדורים נעה סביב 154 שקלים ל-60 כדורים, 30 ליום ו-30 ללילה.

 

היזהרו מכדורים מזויפים

 

כיום קיימים בשוק אינספור סוגי כדורים. כדורי הרזיה מומלצים הם כדורים שקיבלו את אישור משרד הבריאות הישראלי וכאלה שניקנו במקום שמוסמך למכור כדורים כאלה או אחרים. יש להישמר ולא לרכוש כדורים מאתרי אינטרנט או מאנשים פרטיים. המון זיופים מנסים להגיע לאנשים תמימים ונמכרים ככדורי הרזיה טבעיים. היזהרו מכדורים מפוקפקים כי ישנם מקרים רבים של אנשים שרכשו כדורי הרזיה ממקור בלתי ראוי והזיקו לבריאותם עד כדי שנזקקו לטיפול רפואי. גם אם מציגים בפניכם גלולות ככדורי הרזיה מומלצים וגם אם מבטיחים לכם שמדובר בכדורי הרזיה טבעיים, אל תרכשו את הגלולות בלי לוודא שהן עומדות בתקן משרד הבריאות ואל תמהרו לקנות ממקום לא מוסמך.

 

לסיכום

 

כדורי הרזיה מומלצים הם מהסוג הטבעי שמאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי והם בהחלט יכולים לסייע לירידה במשקל, אך השימוש בהם חייב להיות נכון, זהיר, מלווה בפיקוח של גורם מוסמך ומוגבל לתקופה מסויימת. השימוש בהם לא מחליף פעילות גופנית ותזונה נכונה, לכן הקפידו על ארוחות מסודרות, על ארוחות ביניים מזינות ועל אימונים של כחצי שעה ביום לפחות.