content top

דיאטה מהירה מאוד

המחשה לדיאטה מהירה מאד

דיאטה היא תהליך שנמשך פעמים רבות זמן לא מבוטל, וכרוך בשינוי יסודי של הרגלי התזונה. עם זאת ניתן בתוכניות דיאטה מסוימות להשיל מספר גדול של קילוגרמים בזמן קצר. מה הסוד של דיאטה מהירה מאד ואיך עושים זאת? האם היא בריאה ועל מה נכון להקפיד כאשר מבצעים דיאטה? איזה סוגי דיאטות מהירות קיימים? על כל השאלות הללו נרחיב במאמר הבא.

 

מהי דיאטה מהירה מאד?

 

דיאטה מהירה מאד, הידועה לעיתים גם בשם דיאטת כסאח, היא דיאטה שמטרתה להוריד מספר גדול של קילוגרמים בזמן קצר יחסית. באופן טבעי, כיון שאנו מבקשים להעביר את הגוף תהליך דרסטי בזמן קצר, יש צורך לנקוט באמצעים קיצוניים למדי, שעלולים להיות, בתנאים מסוימים, בלתי בריאים לגוף.

רוצים להתחיל בדיאטה מהירה? מלאו את הפרטים בצד שמאל ונחזור אליכם בהקדם- ללא התחייבות וללא עלות כספית!

 

איזה סוגים קיימים?

 

קיימים סוגים רבים של דיאטה מהירה, ביניהם ניתן למנות דיאטות כגון דיאטת מרק כרוב, דיאטת אשכוליות, דיאטת קורנפלקס, דיאטת שלושת הימים, דיאטת מטבוליזם, דיאטת לחם, דיאטה ים-תיכונית ועוד. המשותף לסוגים רבים של דיאטה מהירה מאד הוא העובדה שהן מגדירות מזונות מסוימים כאחראיים עיקריים להשמנה, או מזונות אחרים כמרכזיים מאוד בתהליך ההרזיה וייחוס להם של היכולת לגרום ירידה במשקל משמעותית מאוד בזמן קצר. סוג נוסף של דיאטה מהירה מאד הוא דיאטה המתבססת על מוצרי הרזיה, שמטרתם להביא לירידת משקל גדולה בזמן קצר. כדורי הרזיה פועלים באופנים שונים, בין השאר באמצעות דיכוי התיאבון והפחתת הרצון לאכול, או על ידי מניעה של ספיגת השומן בגוף.

 

מה חשיבותה של פעילות גופנית לתהליך?

 

לא כל הדיאטות משלבות פעילות גופנית, אך לפעילות הגופנית יתרונות רבים, ההופכים את תהליך הדיאטה לקל ואפקטיבי יותר. בין היתרונות הללו ניתן למנות:

  • הפעילות הגופנית  שורפת כמובן כמות גדולה יותר של קלוריות בזמן קצר מאשר מנוחה. אך זה אינו היתרון היחיד – אנשים העוסקים באופן קבוע בפעילות גופנית שורפים טוב יותר קלוריות גם כאשר הם אינם עוסקים בפעילות אלא נחים.
  • דיאטה מהירה מאד ללא פעילות גופנית שורפת הן מסת שומן והן מסת שריר. פעילות גופנית, לעומת זאת, בשילוב עם דיאטה מהירה  מאד, יביאו לשריפה של מסת השומן, תוך שמירה על מסת השריר.
  • האינטנסיביות של הפעילות הגופנית מביאה לשריפת קלוריות בזמן קצר ומקטינה את הצורך לנקוט בדיאטה מסוג זה. עובדה זו הופכת את השמירה על התפריט הדיאטטי לקלה יותר, ומשפרת את "סיכויי ההישרדות" של המרזים.

 

מה הסכנות והחסרונות?

 

לדיאטה מהירה מאד אפקטיביות בהורדה מהירה של המשקל, אך מנגד יש לה גם מספר חסרונות לא מבוטלים:

  • דיאטה מהירה מאד יוצרת באופן מלאכותי מצב של מצוקה פסיכולוגית. כתוצאה מכך עלול המרזה לרצות "לפצות" את עצמו על מה שהפסיד ולהיקלע לבולמוס זלילה כאשר הדיאטה תסתיים, ולהחזיר לעצמו את כל המשקל שאיבד ואף יותר.
  • דיאטה השוללת מן הגוף מזונות מסוימים, או מכתיבה תפריט המתבסס בעיקר על מזון מסוג מסוים, עלולה להביא למחסור בחומרים חיוניים לגוף, כגון ויטמינים, חלבונים או מינרלים. כתוצאה מכך עלול המרזה לסבול מחולשה, עייפות, דיכאון וסימפטומים גופניים נוספים.
  • דיאטות מהירות רבות אינן משלבות מרכיב של פעילות גופנית, ובכך מאבדות את כל היתרונות הגלומים בפעילות לתהליך ההרזיה.
  • דיאטה מהירה מאד  אינה מתאפיינת בשינוי אמיתי בדפוסי החיים של המרזים, והיא מתבצעת לזמן קצר. כתוצאה מכך חוזר האדם להרגלי החיים הישנים שלו כאשר היא מסתיימת וכמובן שהוא צפוי להחזיר לעצמו את המשקל שאיבד במהלכה.