content top

דיקור להרזיה לפי הרפואה הסינית

דיקור סיני להרזיה זו לא עוד דיאטה לדיכוי התיאבון, או דיאטה בה דוקרים נקודות קסם שמובילות להרזיה. דיקור זה לא עוד סוג של דיאטה. אז מה זה כן ואיך זה עובד?

ראשית  על הרופא הסיני לאבחן מדוע נוצרת ההשמנה באדם שניצב מולו. השמנה על פי הרפואה הסינית תופיע באדם מכמה סיבות אשר מיד אפרט אותן . לאחר הבנת הסיבה, הווה אומר אבחון נכון של המטפל, רק אז יחל הטיפול באמצעות דיקור סיני. בטיפול ישולבו גם צמחי מרפא סיניים עם התאמה של תזונה נכונה ספציפית למטופל.

מתי ואיך נוצרת השמנה בגוף לפי התאוריה של הרפואה הסינית?

המחשה לדיקור סיניהאיברים הפנימיים שלנו אמורים לעבוד בסינכרוניזציה האחד עם השני ואחד כלפי השני. כאשר הם אינם משתפים פעולה זה עם זה ואיבר מסוים אחד עובד חזק יותר ובאופן מוגזם בהשוואה לאחר, הוא יחלש ואף יגרם נזק לאיבר השני. אם כל האיברים הפנימיים שלנו היו ניזונים ועובדים באופן שווה ובאותה המידה היינו חזקים, מאריכי ימים ורזים. אפילו אם ההזנה הייתה יתר על המידה אך באופן שווה היינו רזים וחזקים. חוסר האיזון מתחיל כאשר איבר אחד עובד חזק יותר ועל חשבון האחר.

מערכת העיכול שלנו מוזנת באופן מוגזם על חשבון איברים פנימיים אחרים או מערכות פנימיות אחרות. בדרך כלל אנו בוחרים לאכול את מה שאנחנו אוהבים במיוחד וטעמינו בפה הוא הקובע את העדפתינו. אבל הפה מייצג רק את הבטן, הוא אינו מייצג איברים כמו כבד, לב או ריאות. לכן אנחנו אוכלים רק לצורך הנאה ועולים במשקל!!! מזונות מתוקים טובים לטחול ולקיבה, מזונות מרירים טובים ללב ( מר הוא בד"כ לא הטעם המועדף על אנשים, הוא לא ערב לחיכם למרות שמחזק לב) מזונות חריפים טובים לריאות,(לא כולם אוהבים חריף-הוא חריף להם מידי…), מזונות מלוחים טובים לכליות ולכיס המרה, מזונות חמוצים טובים לכבד ולכיס המרה. עם זאת, אנחנו נעדיף לאכול בעיקר את הטעמים הערבים לחכנו ולא לגופינו ולאיבריו הפנימיים. כך, נבחר את הטעם הטעים לנו ביותר ובד"כ אותו נרבה לאכול. משמעות הדבר היא שבזמן שאיברים מסוימים יתחזקו איברים אחרים יחלשו.

דיקור סיני מרזה:

מחטים לדיקור סיני להרזיההמטפל ברפואה סינית יצטרך לזהות אילו איברים עובדים חזק יותר בהשוואה לאחרים, בד"כ  הדבר יהיה מקושר לטעם האהוב ודווקא ממנו המטופל צריך להמנע או להפחית באכילתו. בהמשך, יחליט המטפל לאיזה איברים פנימיים משויך חוסר האיזון וידקור את נקודות הדיקור המתאימות על מנת להחליש או לפזר את העודף. כל 365 נקודות הדיקור בגוף יושבות על גבי מרידיאניים (ערוצי אנרגיה) אשר מחוברים לאיברים הפנימיים. כאמור, אם יש איבר אחד שעובד יתר על המידה ועל חשבון האחר המדקר הסיני ידקור את הנקודות המשויכות אליו.

לדוגמא: אם נמצא באבחון כי הטחול והקיבה ניזונים יתר על המידה, משמעות הדבר היא שהם יחלישו את פעילות הכליות ושלפוחית השתן. כתגובה, המדקר הסיני יבחר לדקור נקודות דיקור על גבי מרידיאן  הכליות ושלפוחית השתן. בדיקור שכזה הוא יחזק את החולשה וכן ידקור גם נקודות על גבי מרידיאן הטחול והקיבה על מנת להעביר מהעודף שלהם אל החוסר של הכליות ושלפוחית השתן.

דוגמא מהקליניקה: אישה בת כ-50 שהגיע אלי עם משקל עודף. בתזונתה מוצרי חלב ופחמימות  היו העיקריים. תזונה שכזו מחלישה עד מאוד את איברי הטחול והקיבה, כמו כן סבלה מכאבי גב תחתון ומחולשה בשלפוחית השתן. נקודות הדיקור הסיני הנבחרות היו כמובן משויכות לאיבר השלפוחית וטחול קיבה.

דוגמא נוספת: כששלפוחית השתן והכליות ניזונות יתר על המידה הריאות והמעי הגס נחלשים. במצב שכזה נקודות דיקור סיני שיבחרו על ידי המדקר אלו הנקודות על גבי המרידיאניים  הקשורים לריאות  ולמעי הגס על מנת לחזק איברים אלו שנחלשו. בנוסף הוא ידקור נקודות דיקור הנמצאות על גבי מרידיאן הכליות ושלפוחית השתן על מנת להעביר מהעודף אל החוסר ואף להחליש את הפעילות העודפת והמקלקלת שלהם.

דוגמא מהקליניקה: אישה בת 45הגיע לקליניקה כמובן עם עודף משקל ורצון לרזות. סבלה מליחה מרובה במע' הנשימה מאף סתום, כאבי ראש קשים ונפיחות בבטן. בחרתי לדקור נקודות ע"פ מרידיאני הריאות והמעי הגס בטכניקות של חיזוק וכן נגעתי כאמור גם הנקודות נוספות על פני מרידיאני הכליות ושלפוחית השתן.

עוד דוגמא: כשהריאות והמעי הגס ניזונים יתר על המידה הכבד וכיס המרה יחלשו ויפגעו. במצב שכזה המדקר הסיני יבחר נקודות דיקור אשר יחזקו את תפקוד הכבד וכיס המרה וידקור בטכניקת פיזור את נקודות הדיקור שעל גבי מרידיאני הריאות והמעי הגס.

ובאשר לקליניקה: אישה עם תאבון בלתי נשלט, נפיחות בבטן , כאבי ראש בעיקר סביב המחזור החודשי ובלחץ מאוד גדול בעבודתה וחייה האישיים, כמובן קיבלה דיקור סיני שיאזן את מרידיאן הכבד וירגיע את המעי הגס והריאות.

בדרך כלל מטופלים מגיעים לקליניקה עם פתולוגיה, מחלה או חוסר איזון כלשהו בגופם. הם מתלוננים על כאב או בעיה כרונית ממנה הם סובלים. כמטפלת תפקידי הוא לזהות לפי הסימפטומים ולפי אבחון הדופק והלשון, לאיזה מרידיאן קשורה הבעיה. כמו כן אני מזהה האם יש בעיה של חוסר או עודף במרידיאן מסוים, האם יש בעיה של איבר פנימי שעובד חזק יותר על חשבון איבר פנימי אחר, או האם יש בעיה של עודף חום או עודף קור והיכן. לאחר התשובות לכל אלו אבחר נקודות דיקור תואמות לאיברים ולמרידיאניים הנבחרים (עד שש נקודות דיקור בגוף). הדיקור יתבצע בכל הגוף וכן באוזן, אשר נמצאה כאיבר מאוד חשוב לדיקור בהקשר להרזיה. לכל אלו תתווסף המלצה תזונתית ספציפית לכל מטופל ומטופל כמובן בהתאם לאבחון הסיני.

לסיכום: דיקור סיני להרזיה בנוסף להמלצה תזונתית ספציפית לכל מטופל זוהי ההצעה הטובה ביותר שאני אמליץ לכל אחד המתלבט בהקשר של  צורך  לרזות ללא כל תופעות לוואי , התערבויות כירורגיות או רעב הנלווה לדיאטה. כל אלו באמצעות אבחון סיני נכון, דיקור סיני והמלצה תזונתית יכולים אף לגרום להנאה גדולה מהדרך ומהיכולת לסגל לעצמך אורח חיים בריא ונכון לאורך זמן ואף לחיים שלמים.

 

הכותבת:

גילי קריצ'מן  Dip. Ac  052-2348986

בעלת הקליניקה: "נקודת- ריפוי" רפואה- סינית+

במושב גבעת- חן ליד רעננה שבשרון.

אתר: www.nekudat-ripui.co.il

468 ad

Comments are closed.