אוכלים במסעדה ושומרים על דיאטה
content top

כל הטיפים לשמירה על הדיאטה, תוך כדי הנאה מארוחה טובה במסעדה נהדרת

שמירה על נפש בריאה בגוף בריא, מחייבת גם שמירה על תזונה בריאה, ולעיתים על משטר דיאטה שיאפשר הורדה במשקל. השמירה על משקל מאוזן היא חשובה לאיכות החיים ומגינה עלינו מפני אין ספור מחלות ומצבים בריאותיים פחות נעימים. ביחד עם זאת – בחופשה של ימים מספר, אנחנו רוצים לצאת מהשגרה, ליהנות ולבלות ביחד – וזה כולל, לא פעם, גם ביקורים משותפים במסעדות מפנקות במיוחד. אז אם אתם בדיאטה מחד, אבל בדרך לחופשה בצפון הארץ, שם תמצאו שפע של מסעדות איכותיות להפליא, אוכל טעים במיוחד, ואווירה של נופש – הנה כל הטיפים שאתם צריכים, על מנת גם ליהנות מהבילוי, וגם לא להרגיש רע בנוגע למה שאכלתם לאחריו.

תכננו מבעוד מועד

במהלך חופשה ביעדי נופש בצפון ארצנו הקטנטונת, תמצאו בתי אוכל מפתיעים, מסעדות שף, מאפיות רוויות ניחוחות ומעשנות המתמחות בהגשת נתחי קצבים איכותיים שהכנתם ארכה עשרות שעות, ועוד הרבה יותר. מסעדות מומלצות בגליל המערבי, בגליל העליון ובגולן הן בגדר חובה לביקור במהלך נופש בצפון – וחבל לפספס את ההזדמנות ליהנות מאוכל טוב באמת. אם תצמצמו את הצריכה הקלורית שלכם בימים שלפני החופשה – תוכלו להתרווח ולאכול קצת יותר במהלך החופשה. ולמרות שאנחנו נוטים להמליץ, לאורך המאמר, על "עיגול פינות" בתפריט הדיאטה שלכם במהלך ימי החופשה – אתם חייבים לשמור בקפדנות על הרגלי אכילה בריאים ביום יום על מנת לאפשר לעצמכם קצת יותר במהלך החופשה – אחרת, כדאי להיצמד לתפריט הדיאטה שלכם גם במהלך החופשה.

לא כל מאכל הוא משמין

אתם בחופשה, ובתור נופשים – כאמור – אתם בהחלט יכולים "לעגל קצוות" לטובת ההנאה, גם בדיאטה שלכם. הנה מאכלים שכדאי להימנע או להפחית בצריכתם, גם במהלך החופשה (ובכלל) –

ממתקים ודברי מאכל רוויים בסוכר, בעיקר סוכר לבן וסוכר מעובד

שומנים, כולל שומנים מן החי וגם שומנים מן הצומח

קמח לבן, ומאפים עתירי קלוריות, כולל פסטות

אם כן, תוכלו בהחלט לאכול טוב, במסעדות מומלצות בגליל המערבי או בשאר המיקומים בצפון ובכלל – גם כשאתם חוסכים בקלוריות. הנה כמה שינויים קטנים שיחסכו המון קלוריות:

בדקו אם אתם יכולים ליהנות מהתפריט העשיר של המסעדה, אבל לוותר על השתייה הקלה, ובמקומה לשתות מים. לא תאמינו, כמה קלוריות זה יחסוך לכם

אם הגעתם למסעדת בשרים ייחודית המציעה נתחי בשר מלאי טעם – בדקו אם אתם יכולים לבחור בנתח שיש בו פחות שומן, אבל בדיוק אותו הטעם הנפלא

בדקו אם אתם יכולים לבחור לחמניות או מאפים מקמחים כהי – או לוותר על הלחם (או להפחית מצריכתו) בארוחה, למשל, לאכול את הסלטים בלי לטבול בהם פרוסת לחם עתירת קלוריות

גם ייסורי מצפון זה משמין

בסופו של דבר, אתם בחופשה, וזה לא קורה כל יום. אם כשאתם לא בחופשה אתם שומרים היטב על הדיאטה, אנחנו מזמינים אתכם להתיר את הרסן – באופן מבוקר – במהלך החופשה ולאפשר לעצמכם ליהנות מסטייק טוב, כוס יין מפנקת לקראת השינה, או ארוחת בוקר שכוללת לחמנייה רכה ולבנה – בלי ייסורי מצפון. אנחנו לא בעד להגזים, אבל אנחנו כן בעד לדעת מתי אפשר להתיר עוד 200 קלוריות ליום, בתמורה ליציאה מן השגרה, הירגעות ושמחה, וגם ארוחה במסעדה טובה – בלי לספור קלוריות.

468 ad

Comments are closed.